Barcelona forma 50 professionals del sector turístic per millorar l'atenció de les persones amb discapacitat
Aquest sector i persones amb discapacitat coincideixen a valorar museus i platges com a recursos més accessibles
ACN Barcelona.-La segona edició de la formació 'Turisme accessible i atenció al client amb discapacitat i altres necessitats diverses' formarà a 50 professionals del sector turístic i administracions públiques fins aquest dimarts 19 de març. L'objectiu és millorar l'atenció que s'ofereix a les persones amb discapacitat als establiments i punts d'interès de la ciutat. Es vol donar a conèixer el concepte de turisme accessible i les bones pràctiques en aquest àmbit, a més de donar eines per auto-diagnosticar l’accessibilitat del establiments, gestionar-ne el seu manteniment i posar en marxa les actuacions de millora. El curs és fruit del treball conjunt de la direcció de Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona i l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) en l'àmbit del turisme accessible.
Diversos espais visitables de Barcelona estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, com les platges, la majoria de museus o espais municipals d'atraccions i oci. Bona part dels llocs d'interès són accessibles per a persones amb discapacitat visual, auditiva o intel·lectual, com poden ser edificis singulars, esglésies, mercats i centres d'exposicions, entre altres. Es preveu incorporar l'accessibilitat en els esdeveniments celebrats a la ciutat, en la promoció en línia, o en la formació dels i les treballadores dels atractius de visita i dels productes turístics en matèria d'accessibilitat. Segons un estudi de 2017 tots els operadors turístics consultats veien el turisme accessible com una oportunitat de negoci, pel 92% dels enquestats el seu potencial és alt o molt alt. Pel que fa a les valoracions d'espais concrets de la ciutat, sector turístic i persones amb discapacitat enquestades coincideixen a valorar museus i espais expositius i platges com a recursos més accessibles de la ciutat. Segueixen en la classificació els recursos de patrimoni històric, i n'obté una bona valoració el transport públic urbà. En canvi, allotjaments i establiments de restauració obtenen valoracions baixes i només el 9% dels enquestats amb discapacitat i el 8% del personal del sector turístic consideren que són dels recursos més accessibles.