directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 13 d'agost de 2020 01:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 20 de març de 2019 12:31 h

Més de 100.000 persones han acceptat les noves condicions de Cabify des que va tornar a Barcelona

El fundador i conseller delegat de la companyia, Juan De Antonio, confirma que facilitarà la informació requerida per la Generalitat

ACN Barcelona.-Més de 100.000 persones han acceptat les noves condicions de Cabify des que fa dues setmanes va restablir el servei a Barcelona i que requereix una sola precontractació de 15 minuts abans del primer servei, esquivant així el decret de la Generalitat. En un conferència al 'Fòrum Europa', el fundador i conseller delegat de la companyia, Juan de Antonio, ha defensat que Cabify "aporta valor" a la ciutat i ha dit que el suport dels ciutadans durant aquestes dies és "significatiu i aclaridor". "Des de Cabify estimem Catalunya i Barcelona i ho demostrem amb fets", ha assegurat De Antonio. D'altra banda, el fundador de la plataforma ha confirmat –davant la presència del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín i el secretari de Transports, Pere Padrosa- que facilitaran la informació requerida per la Generalitat dins del termini deu dies previst i ha afirmat que no "és una excepció", ja que és una demanda que altres autoritats també sol·liciten quan comencen a operar als seus mercats.

De Antonio ha explicat que la companyia ha optat per tornar a operar a Barcelona amb el mateix model que el de les tradicionals VTC de "forma transitòria", tot i que ha precisat que el que preferiria és l'anterior, és a dir, com a agència de viatges. En aquest sentit, ha rebutjat que la companyia hagi empleat una "argúcia legal" i ha lamentat que en el seu moment probablement !no van ser capaços" d'explicar-ho bé. De Antonio ha assegurat que el model "s'ajusta a la normativa vigent" i que si ara es qüestiona també s'estarà posant en dubte el model tradicional.El màxim responsable de la companyia també ha comentat que ha optat per tornar a Barcelona per defensar els més de 2.000 llocs de treball que implicava la seva sortida de la ciutat després de l'aprovació del decret de la Generalitat, segons ha dit, i per donar la "llibertat al ciutadà d'escollir la millor opció". A més, ha afegit que "mai ha defensat un tracte de favor" per a la plataforma i ha garantit que l'empresa compleix amb la legalitat en matèria de transport, administrativa i tributàries. En aquest darrer punt, ha assegurat que l'empresa està domiciliada a Delaware perquè els tràmits són més "àgils". Durant la seva intervenció, el conseller delegat de Cabify ha lamentat que les institucions locals posin "traves" a projectes innovadors. "Som l'única empresa que les seves pròpies instàncies posa pals a les rodes", s'ha queixat, a més de preguntar-se "quin és el missatge" que es trasllada a la societat i als inversors.D'altra banda, De Antonio ha garantit que Cabify "no vol fer fora ningú" i ha estès la mà al sector del taxi, ja que sosté que tots tenen cabuda en el mercat i que la "convivència és una realitat" en altres països mentre "aquí hi ha l'excepció". El fundador de la plataforma ha ofert, per exemple, que a partir de l'aplicació de la companyia es pugui integrar el servei de taxi i altres serveis de mobilitat i ha assenyalat que "el taxi te una sèrie de regulacions que es poden flexibilitzar". El responsable de la companyia considera que el taxi no té falta d'aplicacions tecnològiques sinó que "el major problema que ha patit recentment és que té líders molt radicals a qui no ha interessat mirar endavant". "No representen la majoria del sector del taxi a qui els interessa treballar i creuen el que progrés és bo", ha afegit.D'altra banda, el fundador de Cabify ha aplaudit la proposta del RACC d'equiparar els VTC i els taxi, en el marc de les 45 propostes presentades aquest dimarts per millorar la mobilitat a Barcelona i que suggeria plataformes com Uber i Cabify abonessin un plus per acabar fent una bossa comuna per comprar les llicències de taxi. Per de Antonio, la transmissió de llicències per sobre els 100.000 euros quan "inicialment només eren autoritzacions administratives" és un valor que s'ha donat en un "mercat entre particulars" sense la intervenció dels VTC i ha defensat que "una millor gestió ens beneficiaria a tots".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.