El 5 de juliol se celebren 75 anys que el darrer tren s’enduia les últimes 35 tones de documentació requisada cap a Salamanca. Enguany la commemoració coincideix amb les declaracions de Ministre de Cultura, José Ignacio Wert, que no pensa tornar els documents pendents que ja s’havien pactat entre la Generalitat i el Ministeri de Cultura. Per tant, el govern incompleix de nou i de manera flagrant la Llei de Retorn de 2005. La Comissió de la Dignitat considera que aquesta decisió és un nou atac a la dignitat de Catalunya i a la voluntat de la seva ciutadania de voler reparar les víctimes del franquisme d’aquell acte de guerra. Plataforma per la Llengua denuncia que 75 anys després el català encara pateix un atac sistemàtic per part del govern espanyol.
Llegir-ne mésPer la L’exvicepresident del TC i redactor de la sentència de l'Estatut, Ramón Rodríguez Arribas, ha alertat aquest dijous de l'efecte "contagi" que podria comportar la independència de Catalunya a l'Estat espanyol i a Europa. Per la seva banda, el President de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, ha advertit als seus companys del PP sobre el perill que la "inestabilitat" del procés independentista s'estengui al País Valencià i a les Illes Balears si no es corregeixen les "injustícies" que perceben els ciutadans per un model de finançament que "perjudica" aquests territoris.
Llegir-ne mésL’ANC ha volgut deixar clar avui, a través d’una comunicació, que les opinions i els posicionaments oficials de l'ANC només s'expressen en els comunicats signats per l'Assemblea General, pel Secretariat Nacional i el Comitè Permanent. Ho ha fet després que determinats mitjans i personatges públics hagin extret deduccions alarmistes, i fins i tot sense fonament, sobre el document de debat que la Sectorial de Defensa de l’ANC va fer públic a Twitter. L’ANC ha volgut fer aquest aclariment tot i haver manifestat reiteradament -des de la seva fundació- el seu compromís per un procés pacífic i democràtic, recollit a la seva Declaració fundacional de 30 d’abril 2011, al posicionament que es va fer la vigília de la manifestació de l’11 de setembre de 2012, i ratificat el passat mes de maig a Tortosa.
Llegir-ne mésEl candidat a primer secretari del PSOE, Eduardo Madina, ha demanat a Iceta que formi una executiva plural i Iceta s’ha rebotat tractant-lo de jovenet inexpert. Iceta ha respost dient que l’executiva liderada per Navarro ja és plural, malgrat que és més que conegut que precisament ell ha estat la persona que s’ha dedicat a perseguir i aniquilar tot element de pluralitat dins el partit. Iceta ha assegurat que farà un esforç d'integració però també ha avisat que s'ha de constituir un equip de treball
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- Jordi Pujol ha remarcat que la mobilització que s'està produint a Catalunya ha sorprès molta gent a Espanya i a Europa i ha dit que, a parer seu, tots dues acabaran atenent el moviment català pel dret a decidir. En aquest sentit, Pujol ha demanat resistència i ha remarcat que aquest moviment de reivindicació ha comportat mobilitzacions molt massives, pacífiques i que té una "forta vocació convivencial". "I això és el que finalment no podrà ser ignorat per ningú", ha insistit.
Llegir-ne mésEl digital ‘Libertad Digital’ assegura que l’ANC prepara un cop d’Estat en cas que no es pugui celebrar la consulta del 9-N. També diu que l’ANC fixa el possible enemic en cas de guerra en els Estats veïns fent una clara referència a Espanya. A més, sosté que l’ANC té “projectes bèl·lics” impregnats del deliri i aires de grandesa que provoquen la convicció que Catalunya serà d’aquí poc un Estat sobirà.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
