Un dels estendards de les elits econòmiques d’Espanya, amb influència en les més altes instàncies de l’estat, Casa reial inclosa, viu hores baixes. De res li serveix gestionar l’equivalent al que produeix l’economia espanyola en un any i haver ser clau en el tauler polític i econòmic de l’estat durant molt de temps, davant el moviment independentista Fainé no té res a fer, sap que serà vençut per la democràcia i acostumat a manar sense passar per les urnes, la nova situació el treu de polleguera. Últimament no amaga el seu nerviosisme que comparteix amb el seu amic i vicepresident primer de La Caixa, Javier Godó; el pols sobiranista els passa factura.
Llegir-ne més Molt malament deuen veure les coses quan el corrent intern del PSC, Agrupament Socialista, integrada per crítics de la branca catalanista del partit i capitanejada per l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i l'exconsellera Marina Geli, vol que el seu nom pugui ser presentat com a marca electoral dels socialistes en les properes municipals. Segons informa l'ACN, va ser precisament Ros qui fa setmanes va plantejar en una reunió a Pere Navarro, líder del partit, aquesta manera de poder presentar-se als ajuntaments amb una denominació desvinculada del PSC. Segons Ros, la iniciativa ajudaria a "eixamplar la base socialista". A més, ha avançat que reclamarà a la direcció del PSC començar "a treballar-hi" ja de cara als comicis de 2015.
El vicesecretari general d'Estratègia de CDC, Francesc Homs, ha cridat a convertir les eleccions europees en l'"assaig general" de la consulta i en la "següent gran cadena humana". En una entrevista a l'ACN, ha instat a aprofitar la cita europea per fer un simulacre de la consulta, i ha assegurat que el govern espanyol està "aterrit" perquè no podrà evitar que els catalans "es comptin" en aquestes eleccions. CDC veu com una candidatura unitària evitaria els problemes que podria comportar un resultat d’ERC atrapant CiU en unes europees i el desgast que suposaria per Mas. Acordar una pregunta clara i la data facilitaria l’acord malgrat que alguns sectors dels republicans hi són reticents. L’acord CDC-ERC restaria obert a altres forces polítiques i a la societat civil.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
