directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 17:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 13:39 h

Detingut Iñaki De Juana a Belfast per ordre espanyola

L'acusen d'enaltir el terrorisme

Iñaki De Juana ha estat detingut aquest migdia a Belfast, després de presentar-se davant un tribunal. De Juana ha estat detingut seguint la ordre del jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velasco, després de presentar-se al complex judicial de Laganside, a Belfast, com a resposta a l'ordre d'arrest de la policia espanyola. La vista prevista per aquest matí, però, ha estat suspesa per manca d'un traductor. Llegir-ne més


Internacional doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 12:09 h

Carod es reuneix avui a Jerusalem amb Shimon Peres per 'reforçar llaços de col·laboració'

També visitarà el Museu d'Història de l'Holocaust de Jerusalem on farà una ofrena floral a les víctimes

El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, es reunirà avui a Jerusalem amb el president d'Israel, Shimon Peres, amb l'objectiu de ‘reforçar els llaços de col·laboració’ entre aquest país i Catalunya, segons ha informat la Generalitat.

Aquesta visita a Israel s'emmarca dins del viatge oficial del vicepresident català a Amman (Jordània), on també es reunirà amb el ministre d'Afers Estrangers de Jordània, Salaheddin Al-Bashir abans de participar a la Mesa de Donants de l'Agència de les Nacions Unides d'Ajuda als Refugiats de Palestina a l'Orient Mitjà (UNRWA), creada per atendre les necessitats bàsiques dels refugiats.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 11:20 h

Detenen a França el suposat cap militar d'ETA

L'operació ha estat confirmada per la ministra d'Interior francesa, Michèle Alliot-Marie.

La Guardia Civil ha detingut aquest dilluns a la matinada a Cauterets, una població dels Alts Pirineus francesos a uns 40 quilòmetres de Lorda, el màxim responsable de l'aparell militar de la banda terrorista d'ETA, Garikoitz Aspiazu, alies Txeroki. En l'operatiu, desplegat conjuntament entre la Guàrdia Civil i la Gendarmerie francesa, també han detingut Leire López Zurutuza. L'operació ha estat confirmada per la ministra d'Interior francesa, Michèle Alliot-Marie.
Llegir-ne més


publicitat

Tecnologia doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

directe!cat i el diari econòmic Jornal inicien un intercanvi de titulars

Es tracta del primer diari digital d'informació econòmica en català

directe!cat i el diari digital d'informació econòmica Jornal inicien des d'avui un intercanvi de titulars que ha de permetre completar les informacions d'ambdues publicacions. Amb els titulars del Jornal, que seran consultables des de la portada del diari, s'espera millorar la cobertura de l'actualitat econòmica. En aquests temps de crisi, la informació econòmica -sobretot aquella que és en clau domèstica- pren especial importància i protagonisme. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Tresserras assegura que 'fa riure' que alguns mitjans critiquin el CAC quan han estat anys 'conspirant'

'No s'ha usurpat cap llicència a ningú'

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, afirma que 'fa riure' que alguns grups de comunicació critiquin el CAC com si fossin els 'avaladors' de la llibertat d'expressió, quan, per ell, han estat 'conspirant durant anys' per 'impedir' que hi hagués una autoritat reguladora independent, la primera de l'Estat. Tresserras s'ha referit a la polèmica entorn de l'adjudicació per part del CAC de noves freqüències de ràdio, en acabar la conferència inaugural de la Jornada sobre el Mercat Cultural en Català, a Tortosa. Durant la conferència, el conseller ha insistit en la necessitat que els mitjans 'militants' facin un 'salt' per anar més enllà dels consumidors 'militants'. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Ciutadans no desconvoca la manifestació davant del CAC després que l'apedreguessin

Vol denunciar la 'falta de llibertat d'expressió' que hi ha al Principat

Ciutadans (C's) ha informat que es manifestarà davant de la seu del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) el dia 22 de novembre a favor de la 'llibertat d'expressió' tal com estava previst. En condemnar l'apedregament de la matinada de divendres davant de la seu del CAC, el PSC ha demanat a Ciutadans que desconvoqui aquesta protesta. Ciutadans, però, ha assegurat que considera 'immoral' que els socialistes pretenguin 'vincular la concentració cívica amb els actes vandàlics'.

Les crítiques de Ciutadans i PPC al CAC responen a la decisió del Consell Audiovisual de retirar a la COPE les llicències per emetre a les demarcacions de Girona i Lleida.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

ERC es mostra en contra del trasllat del 'deplorable' museu militar a Figueres

Per molt que es modernitzi 'respondrà sempre a una concepció d'exaltació militar espanyola'

L'executiva d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Figueres s'ha manifestat en contra del trasllat al castell de Sant Ferran de Figueres del museu militar 'que no volen a Barcelona'. Els republicans han assegurat que 'és deplorable des del punt de vista museístic' i que, per molt que es modernitzi, 'respondrà sempre a una concepció d'exaltació militar espanyola'. També han dit que el trasllat 'suposaria un pas enrere, potser irreversible, per a la plena gestió civil' del castell, i que l'actitud que ha mantingut l'Ajuntament de Figueres, governat per CiU, PSC i IC, és 'lamentable' ja que, segons els republicans, 'prediquen una política d'acceptació a tot'. Llegir-ne més


Internacional doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

La Comissió Europea vol un carnet per punts per a pescadors

Proposa apujar les multes fins a 300.000 euros

Els pescadors també tindran un carnet per punts i les seves infraccions greus no es podran castigar amb menys de 5.000 euros de multa. El comissari europeu de Pesca, Joe Borg, ha proposat aquest divendres endurir el sistema d'inspecció i control de la pesca, harmonitzant i apujant les sancions fins a 300.000 euros per obligar els pescadors dels 27 a complir les normes. Així, si els 27 donen el seu vistiplau a les intencions de la Comissió Europea, a partir del 2010 els capitans de vaixell i els operadors i propietaris d'embarcacions seran penalitzats amb punts negatius cada cop que cometin una infracció.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Per Duran, Farreras i Servitje són les persones 'més honestes' que ha conegut en política

Tots dos estan imputats per malversació de fons públics

El president del Comitè de Govern d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran i Lleida, ha sortit aquest divendres en defensa de l'exconseller de Treball, Ignasi Farreras, i de l'exsecretari general del Departament de Treball, Josep Maria Servitje, que aquesta setmana han estat jutjats pel 'cas Treball'. En la seva carta setmanal als militants d'UDC, Duran ha assegurat que Farreras i Servitje són 'les persones més senzilles, més honestes i més austeres' que s'ha trobat 'mai' en el món de la política, on durant 'molts anys' ha afirmat haver vist 'de tot' i haver conegut 'molta gent, molts dirigents polítics, governants catalans, espanyols i d'arreu del món'.

Segons el fiscal, Farreras i la resta de processats van desviar 46.157 euros de fons públics adjudicant vuit informes plagiats. L'exconseller de Treball està acusat de prevaricació, falsedat documental en relació a malversació de diner públic, delictes pels que li podrien caure cinc anys i mig de presó i una multa de 103.500 euros. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Mas celebra que el PSC se sumi a una resposta conjunta en cas de retallada de l'Estatut

Considera que els socialistes estan 'lligats de peus i mans al PSOE'

El president de CiU, Artur Mas, ha celebrat aquest dissabte al migdia que tant el PSC com el president Montilla hagin canviat de posició i parlin de l'Estatut en relació a una possible sentència adversa del TC. Mas considera que hi ha d'haver una reacció conjunta dels partits catalans i, en aquest sentit, segons ha dit, CiU ha d'aportar-hi les seves pròpies idees. El president de la federació nacionalista ha afirmat que no permetrà 'de cap manera' que CiU supediti la seva estratègia a la del PSC, 'molt vinculada' al PSOE, ha subratllat, i 'molt poc favorable' als interessos de Catalunya. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Els antiMAT nordcatalans volen que científics independents controlin la construcció de la línia

El col·lectiu 'No a la THT' reuneix 200 persones en una conferència sobre els efectes de les radiacions electromagnètiques

El president del col·lectiu nord-català 'No a la THT', Jean Jacques Planes, ha dit que no descarta convocar noves manifestacions si les empreses elèctriques franceses i espanyoles, RTE i REE, no accepten la presència de científics independents per controlar les obres de soterrament de la línia de molt alta tensió (MAT) entre Baixàs, al Rosselló, i Santa Llogaia, a l'Alt Empordà, i comprovar que no hi haurà repercussions negatives per a la salut pública i el medi ambient.
Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Unes 1.400 persones reclamen a Barcelona que la crisi 'la paguin els rics'

Hi ha hagut manifestacions contra el G-20 a diverses ciutats dels Països Catalans

Unes 1.400 persones –segons ha informat la Guàrdia Urbana de Barcelona- han participat aquest dissabte a la tarda en un concentració que forma part de la campanya 'Que la crisi la paguin els rics' i que coincideix amb la reunió del G-20 a Washington. Diversos moviments socials i sindicals han volgut dir la seva en un acte que és el preludi d'una gran manifestació, que tindrà lloc el pròxim 29 de novembre i que recorrerà el centre de Barcelona fins arribar a la plaça de Sant Jaume.

L'acció ha servit també per mostrar el rebuig general sobre l'aplicació de la Directiva de les 65 hores setmanals, i ha comptat amb convocatòries paral·leles a diverses localitats dels Països Catalans.
Llegir-ne més


Cultura doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Un documental sobre Lluís Llach guanya el Premi Memorial Democràtic al Festival Memorimage de Reus

El film analitza la cançó 'Campanades a morts', composta després d'una brutal actuació policial a Vitòria

La directora general de la Memòria Democràtica, Maria Jesús Bono, ha lliurat aquest dissabte el primer guardó que el Memorial Democràtic atorga a pel·lícules i documentals que recuperen la memòria històrica de Catalunya del festival de Cinema 'Memorimage Reus-Films d'avui amb imatges d'ahir' al documental 'Lluís Llach, revolta permanent'. Dirigit per Lluís Danès, el film se centra en els fets del tres de març de 1976 a Vitòria, en què en el transcurs d'una assemblea de treballadors, l'actuació policial va causar cinc morts i més de cent ferits de bala. Aquella mateixa nit, Llach va compondre la cançó 'Campanades a morts'.

Ara, trenta anys més tard, Lluís Llach va tornar a Vitòria per interpretar-la en un concert multitudinari en record de les víctimes d'aquells fets. 'Lluís Llach, la revolta permanent' és la història d'una cançó, el relat dels fets que la van inspirar i el retrat de la persona que la va escriure. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Mil persones de dol a Alcanar per mostrar el seu rebuig al projecte Castor

La marxa fúnebre després de Tots Sants volia 'acomiadar' el dipòsit de gas submarí

Un miler de persones han vestit Alcanar de dol aquest diumenge per mostrar, en un acte simbòlic, el seu rebuig al projecte Castor. Un projecte que, segons la Plataforma en Defensa de les Terres del Sènia, suposa un 'risc' per al territori, el medi ambient i la salut, i per considerar-lo 'un perjudici molt important per a tota l'economia de la zona', com ara els sectors de l'agricultura, el turisme i la pesca. Així ho ha tornat a manifestar el portaveu de la plataforma, Joan Ferrando, durant la marxa fúnebre que aquesta entitat ha organitzat per mostrar el rebuig al projecte.
Llegir-ne més


Internacional doble fletxa Dilluns, 17 de novembre de 2008 05:00 h

Europa no pot aturar el macroprojecte del 'Las Vegas' dels Monegres

Tot i tractar-se d'un projecte clarament especulatiu

L'eurodiputat pels Verds, David Hammerstein, afirma que la Unió Europea no disposa de cap mecanisme per aturar el projecte que preveu construir un gran complex de casinos als Monegres tot i que, si el projecte segueix endavant, es pot investigar si compleix les normatives d'hàbitat i de l'aigua, ja que la zona afectada per aquest projecte, al poble d'Ontinyent, forma part de la Xarxa Natura 2000. Hammerstein considera que es tracta d'un projecte especulatiu i que no té en compte la crisi econòmica ni les necessitats de la regió. Els Monegres és un espai considerat d'especial interès per la biodiversitat arreu d'Europa. Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.