directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 20:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 13:20 h

El PP dóna un copet a l'esquena a Montoro i el deixa per inútil

Els populars responen a l’entrevista desfermada del ministre tancant files

Fent-lo petit, deixant-lo com un ‘guasón’, tractant-lo implícitament d’inútil, així és com han reaccionat els companys de Cristóbal Montoro a les seves declaracions a l’entrevista que li fa avui El Mundo, on carrega a tord i a dret contra el PP i algún ministe. Si l'objectiu de Montoro era fer valer la seva capacitat de gestió i que Rajoy el tingui pressent en el proper govern, segons apunten alguns opinadors de l'entorn popular, li ha sortit el tret per la culata, vistes les reaccions que publica el rotatiu. 
  Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 12:50 h

Ada Colau pateix l’enèsima derrota i perd el control de totes les empreses municipals

El desgovern i la manca de diàleg amb l’oposició han estat el detonant del revés de Barcelona en Comú

El govern de Barcelona torna a patir una derrota davant l’oposició i no controlarà cap de les empreses municipals. L’equip de Colau ha ofert poc diàleg amb els altres grups municipals i no ha aconseguit convèncer ningú per un repartiment dels càrrecs als consells d’administració de les empreses públiques de l’Ajuntament que pogués interessar a Barcelona en Comú. Així, l’oposició ha acordat una distribució proporcional dels representants als òrgans de direcció dels ens municipals, així que en tots, Colau està en minoria. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 11:00 h

[Vídeo] “May well”, la nova invenció de Rajoy en anglès

Els problemes amb els idiomes del president del govern espanyol arriben al consell de seguretat de l'ONU

Mariano Rajoy torna a donar mostres de les seves competències en llengües estrangeres en la seva primera intervenció com a president rotatiu del consell de seguretat de l’ONU. Ha fet un discurs en castellà, com era d’esperar, però ha hagut d’utilitzar l’anglès per agrair a la persona que tenia al costat que li ajustés el micròfon abans de parlar. 

Llegir-ne més


publicitat

Internacional doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 10:20 h

Artur Mas escriu a Alex Salmond per agrair-li el suport

El mitjà escocès The National es fa ressò de la relació entre els dos líders dels processos independentistes més importants de l’Europa d’avui

Alex Salmond, líder independentista escocès que va portar el seu país al referèndum del 18 de setembre de 2014, va ser dels primers polítics europeus que va parlar després del 27S. Va fer-ho per felicitar els catalans pels resultats i per oferir la seva col·laboració i mediació. Avui el diari escocès The National explica la resposta d’Artur Mas.
  Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 10:20 h

Mor Jordi Miralles als 53 anys

Va ser coordinador general d'EUiA entre el 2000 i el 2012, actualment era cinquè tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Castelldefels i va estar hospitalitzat a l'estiu per una malaltia greu

ACN- L'excoordinador general d'Esquerra Unida i Alternativa Jordi Miralles i Conte ha mort aquest dimecres als 53 anys, segons han confirmat fonts del partit. Miralles va haver de ser ingressat a finals de juliol d'aquest any l'Hospital de Bellvitge per una malaltia greu. Va ser coordinador general d'Esquerra Unida i Alternativa (EUiA) entre el 2000 i el 2012 i diputat d'ICV-EUiA al Parlament de Catalunya del 2003 al 2012, any en què va quedar fora de les llistes i va tornar a exercir la seva professió de carter. A les eleccions municipals es va presentar amb les llistes de Movem Castelldefels i actualment era cinquè tinent d'alcalde i regidor del Pla de Barris i Urbanitzacions, Comerç, Turisme i Hostaleria. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 09:30 h

[Vídeo] Margallo envia un diputat de CDC al psiquiatre

Jordi Xuclà demana la dimissió de Margallo per les "negligències" en el vot per correu i el ministre l'emplaça a "anar al psiquiatre"

El ministre d'Exteriors, José Manuel Garcia Margallo, han perdut els papers aquest dimecres després d'una pregunta del diputat de CDC Jordi  Xuclà sobre les "negligències" del govern espanyol a l'hora de garantir l'exercici del dret a vot per correu des de l'estranger al 27-S. Xuclà ha recordat que la "incompetència" dels serveis consulars va impedir que com a mínim 6.900 vots arribessin a la seva destinació i li ha retret que els sobres de Dubai van arribar ahir i sense les paperetes de vot.  Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 09:45 h

Camats no es refia de Pablo Iglesias

La coordinadora nacional d’ICV diu que cap govern espanyol facilitarà un referèndum

Dolors Camats ha deixat de banda el discurs d’esperar els resultats de les eleccions espanyoles per moure fitxa en el procés català, després d’un any de repetir-ho fins l’extenuació. Ho ha justificat en una entrevista a Catalunya Ràdio aquest matí: “No hi haurà cap govern espanyol, sigui la majoria que sigui, amb totes les facilitats per plantejar un referèndum d’entrada”. Així, la coordinadora nacional d’ICV mostra escepticisme davant les promeses de Pablo Iglesias de garantir un plebiscit si arriba a presidir Espanya. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 05:00 h

#20D Diputats del PPC i del PSC miren amb enveja a Ciudadanos

El 20-D ha desfermat els nervis entre els diputats populars i socialistes, els mals resultats d’aquests partits a Catalunya ha fet esclatar una guerra per aconseguir un lloc a les llistes

Amb les dades a la mà, i si es confirma una llista unitària independentista, les possibilitats de la resta de forces polítiques es redueix a molts pocs llocs, els populars com a molt tindrien 3 escons, cap per les circumscripcions petites. El PSC optaria a 4 o 5 escons i tan sols un per Tarragona, i el que quedi d’ICV-EUiA amb 2 o 3 escons i pendent d’un possible efecte Ada Colau. Per contra, el salt de Ciudadanos pot ser important i podria aspirar a obtenir entre 8 o 9 escons amb Girona i Tarragona. Aquesta sacsejada del mapa de repartiment d’escons en unes eleccions espanyoles està  provocant fortes tensions entre els grans partís espanyols que poden aconseguir els seus pitjors resultats. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 21:25 h

Les places catalanes no es deixen intimidar per les amenaces de les clavegueres de l’Estat

Colau es declara corresponsable del 9N rere una pancarta independetista

2.000 persones han clamat per la independència a la plaça de Sant Jaume de Barcelona
2.000 persones han clamat per la independència a la plaça de Sant Jaume de Barcelona

Els ajuntaments de tot Catalunya, siguin grans o petits, han aplegat un munt de gent a les seves places malgrat l’amenaça de pluja permanent. L’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, amb un discurs contundent i envoltada dels principals líders de les forces catalanistes i independentistes, s’ha mostrat “corresponsable” del 9N.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 14 d'octubre de 2015 05:00 h

Duran, Herrera i Camats s’amaguen rere les bambolines

En una jornada marcada pels suports institucionals, ni ICV ni Duran han estat presents a la marxa de personalitats que s’han aplegat al Palau de Justícia

Iniciativa sembla haver desaparegut del panorama polític
Iniciativa sembla haver desaparegut del panorama polític

Duran i Lleida havia de formar part de l’equip que defensaria judicialment l’exvicepresidenta de Catalunya, Joana Ortega. La veritat és que com és habitual en les grans jornades de país a Duran no se l’ha vist, i aquesta vegada tampoc hem vist ni Joan Herrera ni Dolors Camats que s’han amagat rere l’escut de CSQEP. Iniciativa, diluïda completament en un jornada d’alt voltatge mediàtic.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 18:10 h

[Vídeo] Un ‘tolai’ esdevé la riota a les xarxes després d’una trompada ridícula

En un Vine del compte #etfelicitofill es veu un individu en bicicleta intentant endur-se una estelada i entrebancar-se després

Malgrat la transcendència del moment, el protagonisme de la jornada se l’ha endut un individu que viatjava en bicicleta intentant robar una estelada d’un dels manifestants que esperaven rere les tanques davant de la seu judicial. L'actuació acaba amb una trompada ridícula i gairebé 100.000 loops.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 17:25 h

El poder judicial espanyol escalfa la jornada amb amenaces

En un comunicat dur troben “inadmissible” que membres del govern hagin acompanyat Rigau i Ortega a declarar

Joana Ortega també s'ha viost escortada pel govern i per centenars de persones
Joana Ortega també s'ha viost escortada pel govern i per centenars de persones

La por del poder judicial a la democràcia s’ha transformat en un nou atac descontrolat per part d’aquest estament de les clavegueres de l’Estat. Obviant tota protesta anterior davant de seus judicials per altres casos mediàtics, el TSJC ha emès una nota informativa on es rebel·la contra la protesta democràtica que ha encapçalat la gent i el govern.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 14:55 h

‘The telegraph’ preveu un xoc encara més fort Catalunya-Espanya pels pressupostos fallits

El prestigiós diari britànic creu que la reformulació obligada dels números de l’Estat pel 2016 pot dur més problemes perquè la independència va guanyar el 27S

Una de les imatges amb què 'The Telegraph' il·lustra la notícia
Una de les imatges amb què 'The Telegraph' il·lustra la notícia

El diari ‘The Telegraph’ augura un xoc de trens encara més contundent entre Catalunya i l’Estat espanyol durant els propers mesos a causa del revés que ha rebut Rajoy de part de la UE per plantejar uns pressupostos que no compliran amb els objectius de dèficit que imposa Brussel·les. En un article, el rotatiu preveu que s’hauran de fer nous ajustos i que això “pot complicar la relació de Madrid amb el govern català, que demana més autonomia fiscal”. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 14:20 h

Dionís Guiteras: “ningú a Europa i al món entendrà les imputacions pel 9-N”

El vicepresident de la Diputació assenyala que el que l’estat està fent amb aquestes imputacions no té cap sentit

“És el món a revés”, ha expressat l'alcalde de Moià (ERC) i vicepresident de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, en una entrevista a La Xarxa en la que s'ha sumat al suport del món local als imputats pel 9-N. "És una bogeria el que està fent l'Estat amb aquestes tres imputacions. No té cap sentit. El món local ha posat totes les eines a disposició de la ciutadania perquè pogués expressar un dret tan democràtic com és expressar l'opinió amb una papereta dins d'una urna", ha afirmat Guiteras. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 13 d'octubre de 2015 14:10 h

Una enquesta de Podemos rebaixa el suflé de Ciudadanos i fa guanyador Rajoy

L’estudi pretén demostrar que els resultats del 27-S no són extrapolables a les generals

Podemos no va treure ni molt menys els resultats que s’esperava a Catalunya, i per contra, l’èxit de Ciudadanos els fa ombra. És per això que la formació lila ha difós entre els seus simpatitzants una enquesta que pronostica un empat tècnic entre PSOE, Ciudadanos i Podemos, lluny de la 4a posició que les darreres enquestes donen als de Pablo Iglesias.

Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.