directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 11:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 13:15 h

La SER canvia toros per sexe

El creixent desinterès per les corrides ha fet desplaçar un programa a l’emissora de PRISA fins les 2:30 de la matinada

La Cadena SER no ha dubtat ni un segon a moure la graella i desplaçar una hora un programa setmanal sobre tauromàquia que té 30 anys d’antiguitat a la franja de les 2:30 a les 4 de la matinada. Després del clàssic programa esportiu ‘El larguero’, els dilluns ja no hi ha tauromàquia, sinó ‘Contigo Dentro’, sobre sexe. El veterà cronista sobre corrides Manolo Molés està força ofès, però no s’ha adonat que els espanyols cada vegada s’exciten menys amb els toros. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 12:05 h

Wert compara la situació del castellà a Catalunya amb la del català durant el franquisme

El ministre ha reiterat que el fet que el castellà sigui vehicular a Catalunya no constitueix cap mesura de segregació del català. "És tot el contrari", ha assegurat.

Madrid (ACN).- El ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha afirmat aquest dimecres que la situació del castellà a l'educació a Catalunya, on considera que està limitat a ser considerat com qualsevol llengua estrangera és comparable a la situació del català "en altres èpoques" en al·lusió al franquisme. Així ho ha apuntat fora l'hemicicle -en una conversa amb la premsa- durant la sessió de control del Congrés i després que el diputat de CiU Martí Barberà l'hagi acusat de provar de "desestabilitzar" el sistema educatiu català utilitzant "coartades" per "dividir la societat catalana". Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 11:45 h

Mataró, un clam en defensa de la llengua catalana

Èxit de mobilització per demanar la desobediència a la imposició del 25% en castellà

L’estupefacció de la comunitat educativa envers la sentència del TSJC d’aquesta setmana contra la immersió lingüística ha provocat la convocatòria d’una mobilització a Mataró, un dels municipis amb un centre afectat. La concentració es farà aquesta tarda a les 18:30 a la plaça Santa Anna de la capital del Maresme, just davant de l’escola Pia Santa Anna, i demanarà la desobediència al centre educatiu i a la Generalitat. 

Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 11:30 h

PP i PSOE queden ben retratats davant les víctimes de Mauthausen

Rebutgen una moció d’ERC al Congrés que reclama que el rei demani perdó als republicans que van patir l’horror nazi. Altres democràcies europees han demanat perdò per l'horror nazi.

Paperot del PP i el PSOE en rebutjar els primers i abstenir-se els segons a la moció presentada per ERC al Congrés que insta la Cambra a solidaritzar-se amb els republicans empresonats i assassinats pels nazis, i que el rei Felip VI demani perdó “per les responsabilitats de l'Estat espanyol” en aquests fets. El PP argumenta que la moció d’ ERC culpabilitza espanya dels horrors del nazisme i els socialistes que el dolor de les víctimes no pot ser perdonat. El diputat d’ERC Joan Tardà va insistir en la necessitat que el rei espanyol demanés perdó en nom de l’estat espanyol als més de 7.500 republicans deportats als camps de concentració nazis fa 70 anys. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 10:20 h

Crónica Global, segregacionisme lingüístic dels anys 50

El digital unionista denuncia que un restaurant de menjar ràpid no escriu els rètols en castellà malgrat estar a l’Hospitalet

La notícia a Crónica Global
La notícia a Crónica Global

El diari digital ha denunciat en una secció de blog-denúncia que un restaurant de menjar ràpid de la cadena americana Mc Donalds no ha escrit els rètols en castellà, malgrat el restaurant no hi està obligat per llei. El digital s’exalta perquè el restaurant està ubicat al barri de Bellvitge, a l’Hospitalet de Llobregat, un barri segons ells majoritàriament castellanoparlant.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 05:00 h

Lecha(CUP): "Vaig córrer davant dels Mossos a Can Vies"

Quedem a la seu de la CUP a Barcelona. M’atén amb un somriure als llavis que, tot i la contundència del discurs, poques vegades desapareixerà.

Gerard Sesé @gerardsese .- ‘Estic afònica’ em comenta. ‘I el que t’espera!’. Li replico. Fa sí amb el cap. Comença a veure el gran embolic on s’ha ficat: presentar-se a l’alcaldia de Barcelona per a la CUP. María José Lecha González, de 57 anys, viu al Fort Pienc. Treballa d’administrativa a l’Hospital de Sant Pau des de l’any 1975. És activista sindical de la Federació de Treballadors i Treballadores de Catalunya (FTC–IAC), membre del comitè d’empresa i del grup de Sanitat de la CUP. Va formar part de l’Assemblea dels Drets Socials de l’Eixample i és sòcia del Casal Independentista de l’Eixample–La Cruïlla, on, algun cop, ella mateixa m’ha servit una cervesa. Comencem!

Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 13 de maig de 2015 05:00 h

El Parlament Danès reconeix Catalunya com a subjecte polític

Ja tenim proposta de resolució que es preveu que aprovarà el Parlament Danès la setmana que ve arran del debat d'avui

“El parlament danès pren nota de l'explicació del Govern sobre els aspectes jurídics, històrics, polítics i internacionals vinculats a la situació de Catalunya i fa seva l'opinió que la qüestió de la independència de Catalunya és un assumpte de diàleg pacífic i democràtic entre Catalunya i el govern espanyol a Madrid.”  Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 20:10 h

Es confirma: Liz Castro es perfila com a presidenta de l’ANC

Com a membre del secretariat més votada i seguida Rosa Alentorn, Agustí Alcoberro i Jordi Sànchez seria la persona de més consens per afrontar l’etapa decisiva de l’entitat tali com vam avançar

Tal i com vam avançar al directe!cat, l'escriptora i traductora Liz Castro és la membre més votada del nou secretariat nacional de l'Assemblea Nacional de Catalunya, amb 5.186 vots. El secretariat haurà de triar ara els càrrecs principals de l'ens, entre ells el de la presidència, que fins ara sempre ha ocupat la persona més votada. Castro, doncs, es perfila com a presidenta. A la votació al secretariat nacional, la coordinadora de la campanya 'Signa un Vot per la Independència', Rosa Alentorn, ha aconseguit 5.049 vots i s'ha situat segona darrere Castro. L'exdirector del Museu d'Història de Catalunya, Agustí Alcoberro, ha quedat tercer amb 4.926 vots, i l'actual adjunt al Síndic de Greuges, Jordi Sànchez, ha quedat quart amb 4.692.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 19:40 h

Violentar els pares catalans imposant la llengua espanyola

Per quatre pares arreplegats amb odi a la llengua catalana, centenars d’estudiants en patiran les conseqüències, de moment una escola de Mataró i una altre de Sant Cugat del Vallès obligats com si estiguéssim en dictadura a l’ensenyament en castellà

Espanya ja no ens perdona, s’atreveix a tot, amenaça, utilitza la seva justícia, imposa els seus criteris per evitar que la llengua catalana sigui l’eina per aconseguir una majoria independentista. Comença a ser hora de respondre a les agressions contra la llengua catalana amb actituds d’insubmissió, fins que no fem això, el Govern Espanyol de torn seguirà fent tot lo possible per carregar-se un model educatiu d’èxit. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 15:25 h

Un referent del progressisme espanyolista candidat oficialista de Podemos el 27-S

Albano Dante es presentarà a les primàries de Podemos amb el suport de la direcció del partit a Catalunya

captura pantalla blog angelsmcastells.com
captura pantalla blog angelsmcastells.com
L’editor de la revista “Café amb Llet” i activista crític amb la gestió de la sanitat catalana, Albano Dante, concorre com a independent a les primàries de Podemos per encapçalar la candidatura d’aquest formació cara el 27-S. Dante és conegut pels seus vídeos i articles, alguns molt crítics amb l’ANC i Carme Forcadell, i també per la campanya de micromecentatge per finançar l’edició del llibre “On són els meus diners?” . L’activista presentarà aquest dimecres al Col•legi de Periodistes el seu projecte acompanyat d'un manifest de persones que li donen suport.  Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 14:55 h

Catalunya obrirà noves ambaixades

Una escletxa en les denúncies del govern espanyol facilita que Catalunya pugui desplegar l’acció exterior en un moment clau del país.

La Generalitat continuarà el desplegament internacional, malgrat Madrid
La Generalitat continuarà el desplegament internacional, malgrat Madrid

Francesc Homs ha explicat que la Generalitat obrirà noves delegacions a l’exterior en les properes setmanes d’acord amb el ‘pla estratègic d'acció exterior de Catalunya per al període 2015-2018’, que s’acaba d’aprovar. El portaveu del govern no ha volgut concretar on es localitzaran aquestes noves delegacions, però no trigarem gaire a veure-ho.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 13:45 h

Espanya prohibeix a Martin Schulz rebre l’ANC, Ómnium i l’AMI

El president de l’Eurocambra es nega a rebre les signatures recollides per les entitats sobiranistes durant el 9-N

El president del Parlament Europeu, Martin Schulz, s’ha negat a rebre l’ANC, Òmnium Cultural i l’Associació de Municipis per la Independència al·legant el "principio de cooperació lleial amb Espanya”, segons informa el diari ABC. Les entitats sobiranistes van recollir 1.386.628  de signatures el 9N per denunciar a través dels principals organismes polítics internacionals el govern espanyol per la seva actitud antidemocràtica. Schulz ha assegurat a través d’una missiva que està obligat a respectar “el principi de cooperació lleial i no pot intervenir en un assumpte en el que la UE no té competències per actuar”. Tot apunta a les pressions del govern espanyol. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 12:30 h

L’anàlisi dels candidats a Barcelona en el debat, un per un

Mentre que Bosch ha estat proactiu, Maria José Lecha ha pecat de novella, i tot i que Fernández Díaz ha estat gat vell, Mejías el pot avançar per la dreta

El debat de candidats a l’alcaldia de Barcelona, organitzat per TV3 i Catalunya Ràdio i moderat per Mònica Terribas, no ha estat especialment agre, ja que la quantitat de persones que hi intervenien evitaven enfrontaments bilaterals. Tanmateix, 90 minuts han estat suficients perquè cadascú marqués perfil i tingués el seu temps de glòria, però cada candidat l’ha jugat amb una sort diferent. Aquí trobareu la nostra anàlisi candidat per candidat. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 12:20 h

A Girona el 27S està garantit

Tal i com preveuen les enquestes del 27S al Parlament, a la ciutat de Girona també hi hauria majoria de govern sobiranista

El ple que es configurarà el 24M a Girona és l'avantsala del que hauria de ser el 27S a Catalunya
El ple que es configurarà el 24M a Girona és l'avantsala del que hauria de ser el 27S a Catalunya

La capital del Gironès veuria com el proper 24 de maig, CiU revalida la victòria en els comicis sense majoria absoluta, però amb la possibilitat d’arribar a acords amb formacions sobiranistes com ERC que retornaria al consistori. Segons l’enquesta de GESOP per a El Periódico, la situació d’ingovernabilitat que es produiria a Barcelona, no tindria lloc aquí on l’independentisme s’imposa.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 12 de maig de 2015 12:00 h

“Que su amigo Montoro se comporte”, les frases més destacades

El debat conjunt entre TV3 i Catalunya Ràdio no ha deixat sentències per la història, però sí algunes frases que poden transcendir en aquesta campanya

Els set candidats a l'alcaldia de Barcelona, i la presentadora, Mònica Terribas
Els set candidats a l'alcaldia de Barcelona, i la presentadora, Mònica Terribas

El debat entre els candidats de Barcelona, organitzat i emès de forma conjunta per TV3 i Catalunya Ràdio ha comptat amb totes les forces que actualment són presents a l’arc parlamentari català: CiU, ERC, PSC, PP, BCmú (ICV), Cs i CUP. Els candidats han pogut debatre les seves propostes i deixar entreveure algunes de les aliances possibles. D’entre totes, aquestes han estat les frases més destacades.

Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.