directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 06:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 11 de novembre de 2009 05:00 h

L'MDT descarta que la candidatura que promou s'acabi fusionant amb la de Reagrupament

Afirma: 'Seria un error greu crear una candidatura que es plantegés la possibilitat de fusionar-se amb l’independentisme de dretes'

El Moviment de Defensa de la Terra (MDT), que l'1 de novembre va anunciar que començava una ronda de contactes per valorar si articulava una candidatura rupturista a les properes eleccions al Parlament, ara ha deixat ben clar que aquests contactes no desembocaran en una integració en la que també promou Reagrupament. 'Seria un error greu crear una candidatura que es plantegés la possibilitat de fusionar-se amb l’independentisme de dretes', afirma amb contundència.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 11 de novembre de 2009 04:05 h

Montilla ara sí que vol la llei electoral

Després de la pressió realitzada per Ernest Benach, ara demanarà als diputats socialistes que la impulsin

El president de la Generalitat, José Montilla, assistirà avui de manera excepcional a la reunió ordinària que el grup parlamentari del PSC celebra abans de començar cada ple al Parlament. Fonts del PSC han assegurat a l'ACN que l'objectiu del president és animar els diputats socialistes a accelerar la llei electoral. Tot plegat, després que la setmana passada el president del Parlament, Ernest Benach, situés la llei electoral com a principal prioritat en la lluita contra el descrèdit de la política arran dels cas Pretòria.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 17:58 h

L'oposició de Santa Coloma força un ple extraordinari davant la 'passivitat' del PSC

L'equip de govern diu que està pendent de la renúncia de l'alcalde Muñoz per a convocar el ple que ha de servir per escollir-ne el successor

PP, ICV-EUiA i CiU, els tres grups de l'oposició al consistori de Santa Coloma de Gramenet, han sol·licitat formalment un ple extraordinari davant la 'passivitat' del govern municipal. Asseguren que aquesta és una forma de 'forçar esdeveniments' i provocar que el PSC 'mogui fitxa' i faci públic d'una vegada el nom del nou alcalde. El govern municipal té ara un marge de quinze dies per convocar aquest ple extraordinari. Paral·lelament, l'executiu local ja ha manifestat que està pendent de la renúncia de l'alcalde per convocar el ple que ha de servir per escollir el nou batlle.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 13:40 h

El Govern reacciona al 'cas Pretòria' amb un paquet de mesures per la transparència i contra la corrupció

Preveu més control en les tramitacions urbanístiques i restringir les donacions a les fundacions

El Consell de Govern ha aprovat aquest dimarts un paquet de mesures per la transparència i contra la corrupció, arran dels casos 'Pretòria' i 'Millet'. Entre d'altres, es contemplen mesures per millorar la gestió dels contractes públics, amb l'objectiu d'avançar en la simplificació administrativa, la transparència i la responsabilitat social dels contractes públics que licita l'administració. Les mesures també abracen altres qüestions relacionades amb l'urbanisme i també amb les subvencions de les fundacions així com accelerar la reforma de la llei de la Sindicatura de Comptes.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 12:14 h

L'Agència Catalana de Notícies explicarà Catalunya al món

Oferirà continguts en anglès, elaborats al país però amb vocació d'arribar a l'estranger

L'Agència Catalana de Notícies (ACN) oferirà continguts sobre Catalunya per a tot el món amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). El nou servei en anglès, que té previst iniciar-se al febrer del 2010, respon a la voluntat d'internacionalització de l'agència i ser referents en l'actualitat nacional. A la signatura de l'acord, Saül Gordillo, director de l'ACN, ha declarat que aquest servei neix perquè 'és una assignatura pendent ja que no hi ha informació del país en anglès, feta des d'aquí i amb vocació d'arribar a l'estranger'. L'UPF oferirà una assignatura optativa en la qual els alumnes de la Facultat de Comunicació elaboraran les notícies en anglès.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 11:40 h

Pujol beneeix l'acostament dels crítics amb Duran a la Casa Gran d'Artur Mas

L'expresident presidirà l'acte d'entrega de premis de la fundació Joaquim Xicoy, el think tank democratacristià

Artus Mas, Jordi Pujol i Duran Lleida
Artus Mas, Jordi Pujol i Duran Lleida / ACN
La fundació Persona i Democràcia-Joaquim Xicoy, afí a la Casa Gran del Catalanisme d'Artur Mas, ha decidit premiar les diputades Irene Rigau i Meritxell Ruiz, el ponent de la Constitució Miguel Herrero y Rodríguez de Miñón i el periodista Joan Corbera. L'entitat pretén ser un espai de diàleg i reflexió que ofereix propostes que millorin la qualitat del sistema democràtic. Sense amagar la seva simpatia pel projecte de Mas, la fundació es basa en l'humanisme cristià i el personalisme, tenint en compte les arrels culturals i nacionals de Catalunya. Entre els promotors es troben Germà Gordó (CDC) i els militants d'UDC crítics amb Duran i Lleida Carles Puigdomènech i Joan Capdevila. L'acostament d'aquest sector democratacristià a la Casa Gran comptarà amb la benedicció de l'expresident Jordi Pujol, que presidirà l'acte.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 11:35 h

L'Ajuntament de Barcelona presenta el projecte per restituir les quatre columnes de Puig i Cadafalch a Montjuïc

Després de quinze anys d'estira-i-arronsa

L'Ajuntament de Barcelona presenta finalment aquest dimarts el projecte de restitució de les quatre columnes de Puig i Cadafalch amb l'objectiu que tornin a lluir damunt de la Font Màgica. Segons informa l'AVUI, el projecte preveu que les columnes siguin de pedra artificial però mantenint el color de la pedra de què estaven fetes les originals i es col·locaran a la plaça del Marquès de Foronda, damunt de la Font Màgica i sota el Palau Nacional. D'aquesta manera, tot i que amb un retard considerable, les quatre columnes tornaran a presideir l'avinguda Maria Cristina. Es preveu que les obres no durin més de set mesos. La concreció del projecte va ser una de les condicions que el grup municipal d'ERC va posar damunt la taula per a donar el seu vot a l'aprovació dels pressupostos. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 05:00 h

Reagrupament ja té el seu primer alcalde

Es tracta d'un dels exconsellers comarcals del Segrià expulsat d'ERC · Han retornat l'acta de consellers però no la de regidors

Els quatre consellers comarcals del Segrià expulsats d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) han decidit associar-se en bloc a Reagrupament. Els expulsats han retornat l'acta del Consell Comarcal, però en cap cas abandonaran les regidories i l'alcaldia que ostenten, ja que consideren que van ser escollits de forma directa pels ciutadans. D'aquesta manera, l'alcalde de Rosselló (Segrià), Jaume Fernàndez, és el primer alcalde de Catalunya de Reagrupament, tot i figurar com a 'no adscrit'. Els expulsats asseguren que Esquerra és un partit amb un 'sistema feudal', i ja han avançat que donaran suport a la candidatura del partit de Joan Carretero al Parlament, i esperen presentar-se amb Reagrupament a les properes municipals.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 05:00 h

Els independentistes de Còrsega i Sardenya enviaran observadors internacionals el 13D

El Sinn Féin també participarà a les consultes, un cop ho ratifiqui la seva executiva

Aquest dilluns membres de la Coordinadora per la Consulta sobre la Independència s’han reunit aquest dilluns amb diversos membres de l'aliança d'Esquerra al Parlament Europeu per informar-los de primera mà de la preparació de les consultes que se celebraran al Principat el 13 de desembre, i també els han explicat els obstacles que hi està posant l'Estat espanyol. Els representants de la coordinadora s'han reunit amb diputats del Corsica Libera i l’IRS de Sardenya, i ambdós partits han avançat que enviaran observadors internacionals durant la primera onada de consultes. El representant del Sinn Féin irlandès, Brian Carty, també ha avançat que col·laboraran amb les consultes, tot i que els termes d'aquesta ajuda els decidirà l'executiva del partit des d'Irlanda. La voluntat de la Coordinadora és aconseguir una trentena d'observadors internacionals provinents tant de nacions sense Estat com d'Estats, per tal que supervisin el procés a les principals poblacions i capitals de comarca.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 05:00 h

CpC no retirarà la ILP de la Llei electoral tot i la voluntat del Parlament de redactar-la

El 20 de novembre es crea la ponència per la redacció de la Llei

Ciutadans pel Canvi (CpC) no retirarà la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) sobre la Llei electoral, tot i que el 20 de novembre el Parlament crearà la ponència per redactar aquesta normativa. Tot i això, CPC ha destacat que 'en funció de si els partits han estat capaços de pactar una Llei electoral a la ponència' decidiran després de les vacances de Nadal els propers passos. El parlamentari del PSC i representant de CpC, Antoni Comín, ha anunciat que la ILP ha aconseguit recollir 88.926 signatures a favor d'una Llei electoral, i ha remarcat que la seva ILP ha resultat 'decisiva' perquè els partits polítics s'hagin decidit a impulsar la ponència per elaborar una Llei electoral catalana, inexistent fins ara.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 10 de novembre de 2009 05:00 h

Duran creu que el contracte contra la corrupció de Montilla és un 'brindis al sol'

Assegura que la proposta del líder socialista 'no resoldrà absolutament res'

El president d'UDC i secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha definit aquest dilluns de 'brindis al sol' el contracte que hauran de signar els electes socialistes al servei de la ciutadania, la solució que proposa Montilla arran dels últims casos de corrupció. De la mateixa manera, el secretari general d'UDC, Josep Maria Pelegrí, ha demanat a Montilla més fets i menys paraules, remarcant que 'no es pot tirar la pedra i amagar la mà'. Pelegrí també ha recordat que el Govern demana ara transparència però es nega a donar còpia dels informes encarregats. Per la seva banda, Duran ha afegit, en declaracions a Rac1, que aquestes propostes 'són mesures que queden molt bé, que queden molt ètiques' però que 'no resoldran absolutament res'.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 9 de novembre de 2009 14:43 h

30 de desembre: la data escollida pel TC per donar a conèixer la sentència contra l'Estatut

Així ho assenyala l'expresident Maragall, perquè és una data 'en què tothom està per altres coses'

L'expresident de la Generalitat i del PSC, Pasqual Maragall, ha augurat aquest dilluns que la sentència del Tribunal Constitucional espanyol sobre l'Estatut es donarà a conèixer el pròxim 30 de desembre 'perquè tothom està per altres coses'. En aquest context, Maragall ha ressaltat que el Constitucional tocarà una coma del text estatutari 'perquè quedi clar qui mana'. 'Tocarà una coma segur', ha remarcat l'expresident de la Generalitat com ja havia dit la passada setmana en la presentació del llibre Espíritu federal. Escritos políticos.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 9 de novembre de 2009 11:38 h

El PSC expulsa definitivament el regidor de Puigcerdà 'reagrupat'

És el primer cas de suspensió de militància per inscriure's a una associació

No han esperat ni una setmana. Finalment el PSC ha expulsat del partit el militant i regidor socialista de Puigcerdà, Ramon Serra, que va adherir-se fa unes setmanes a l'associació Reagrupament. El passat 3 de novembre la direcció dels socialistes catalans va donar 15 dies a Serra per donar explicacions, i el regidor 'reagrupat' va replicar al partit que les propostes de Reagrupament són 'perfectament compatibles' amb les idees socialistes. La suspensió de militància no ha sorprès Serra, per qui el més important ara és 'salvar la democràcia' dels escàndols polítics, i per això defensa les propostes que fa Reagrupament. L'expulsió de Serra és insòlita, ja que serà el primer cas on un partit polític no permet que els seus militants s'inscriguin en una associació.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 9 de novembre de 2009 05:00 h

L'escorcoll al 'Palauet' de Matas descobreix 30 obres d'art de gran valor

També hi havia 8 televisors de plasma i 50 bosses de mà de dissenyadors internacionals

L'operació policial 'Buckingham' que ha acabat amb l'escorcoll del 'Palauet' que té l'expresident del Govern balear Jaume Matas al centre de Palma ha descobert nombrosos béns de luxe, que engreixen la tesi que l'expresident popular vivia per sobre les seves possibilitats a costa de diners no declarats. En l'escorcoll d'aquest divendres als pisos que Matas té a Palma i Madrid s'hi ha localitzat una trentena d'obres d'art de gran valor, que actualment estan essent taxades, així com vuit televisors de plasma, un d'ells valorat en 12.000 euros, i una cinquantena de bosses de mà de firmes internacionals com Louis Vuitton valorades en almenys 1.500 euros cadascuna.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 9 de novembre de 2009 05:00 h

CiU no donarà suport a cap referèndum d'autodeterminació els propers 4 anys

Artur Mas creu que guanyaria la majoria contrària i 'no estem per acumular derrotes'

Artur Mas no donarà suport a un referèndum d'independència els propers 4 anys, ja que considera que 'Catalunya no està per acumular derrotes, sinó per començar a tenir victòries'. D'aquesta manera s'ha pronunciat el líder de CiU en una entrevista al Diari de Girona, on Mas ha avançat que la independència no figurarà al programa electoral de la federació nacionalista per les eleccions al Parlament de Catalunya de 2010. Els nacionalistes inclouran al programa 'la defensa del principi d'autodeterminació', però Mas 'descarta' la convocatòria d'una consulta els propers quatre anys malgrat assegurar que en cas de plebiscit votaria pel sí a 'títol individual'.
Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.