directe!cat ha volgut copsar de primera mà com ha afectat la vaga als usuaris del Metro de Barcelona durant aquestes 4 jorandes seguides d'atuares al servei. Malgrat el cabreig evident dels usuaris, molts d'ells accepten la vaga amb ressignació. Altres culpen els sindicats d'excedir-se en les seves demandes i un altre gruix important acusa la incopetència d'Ada Colau com a Alcaldessa per a gestionar el conflicte.
Llegir-ne mésLa banalització del nazisme en paral·lel a la lluita contra el procés independentista català ha estat un dels ingredients dels sectors més reaccionaris espanyolistes en els últims anys. L’últim exemple l’ha donat un dels promotors de Ciudadanos, Francesc de Carreras. En un article al diari El País publicat aquest dimarts, el jurista català carrega contra Artur Mas de la manera més grollera: comparant-lo amb Hitler. Per altra banda, el mediàtic Javier Càrdenas, que ha en el passat ha donat mostres de manca d'ètica, també ha banalitzat el nacisme de forma ridícula.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre - El departament d’Empresa de la Generalitat no en té prou amb les dades optimistes sobre el percentatge d’alumnes universitaris estrangers a les aules catalanes, que deixen el país a nivells d’Holanda i Dinamarca i molt per sobre de l’Estat espanyol. És per això que la conselleria de Jordi Baiget ha elaborat un innovador vídeo en anglès per explicar al món el potencial de les universitats i la recerca del Principat en tres minuts. El gest és una altra prova de l'actitud d'obrir-se a l'exterior que cada vegada més està promovent el Govern, cosa que si al final Catalunya s'independitza, contribuirà a esmorteir possibles boicots espanyols.
Llegir-ne mésEl ministre Jorge Fernández Díaz ha desautoritzat de nou el líder dels populars catalans, Xavier García Albiol, que el dimarts passat va afirmar que Carles Puigdemont havia ordenat als Mossos no fer detencions pels aldarulls de Gràcia per no fer enfadar la CUP. El titular d’Interior no ha donat suport a l’exalcalde de Badalona i ha evitat repetir l’acusació quan se li ha preguntat en una entrevista a RNE.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre - El secretari d’Economia de la Generalitat, Pere Aragonès (ERC), ha explicat els principals arguments del seu departament per defensar-se dels motius que la CUP ha donat per presentar una esmena a la totalitat. En una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, un dels homes forts de la conselleria de Junqueras ha anat desgranant per què moltes de les demandes dels anticapitalistes són inacceptables, tot i que ha mostrat voluntat negociadora per satisfer-ne algunes. Amb una condició, però: la retirada de l’esmena a la totalitat.
Llegir-ne mésLa CUP es queda sense excusa per mantenir l’esmena a la totalitat. El Govern enviarà demà un document als anticapitalistes amb els diferents temes en què s’obre a negociar àrea per àrea però amb una condició: que retiri l’esmena a la totalitat i voti en contra de les que els altres grups parlamentaris presentaran. L’executiu de Puigdemont dóna així marge per acceptar algunes demandes dels cupaires, però si la formació d’Anna Gabriel vol fer-les realitat, abans haurà de facilitar el primer tràmit parlamentari dels comptes d’enguany.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
