Madrid (ACN).- El govern espanyol no té intenció, de moment, de valorar la participació massiva a la Via Lliure 2015 que ha omplert la Meridiana de Barcelona aquesta Diada. Fonts de La Moncloa es remeten a les manifestacions que la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha fet aquest divendres a la roda de premsa posterior al consell de ministres, on ha assegurat que la Via Lliure és "un acte electoral" del president de la Generalitat, i ha acusat Artur Mas d'utilitzar els recursos "de tots els catalans" per beneficiar els seus interessos en aquesta campanya.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- La Via Lliure a la República Catalana s'ha completat a les 17:59h quan el punter gegant ha arribat a l'escenari situat a l'Avinguda Meridiana amb el carrer Pujades, després de recórrer 5,2 quilòmetres. En aquest moment ha començat la interpretació a càrrec del Cor Jove de l'Orfeó Català de la cançó 'Venim del nord, venim del sud' i la multitud de participants han aixecat els seus punters creant un gran mosaic amb tots els colors de la República Catalana.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El punter gegant ha començat a córrer puntualment a les 17.14 hores i ha donat així el tret de sortida de la manifestació de la Via Lliure. El punter, transportat per una vintena d'esportistes, ha arrencat des de l'avinguda Meridiana amb el carrer de Rosselló i Porcel, a l'entorn de Can Dragó, i farà un recorregut de 5,2 quilòmetres generant una immensa onada fins a l'escenari situat a la Meridiana amb el carrer Pujades, a l'entrada del Parc de la Ciutadella. L'arribada del punter coincidirà amb la creació d'un gran mosaic amb tots els colors de la República Catalana.
Llegir-ne mésMés de 200 persones han assistit a l’acte que representants de diverses nacions europees han celebrat a Barcelona per donar suport al procés d’independència català i al dret a l’autodeterminació del país. L’esdeveniment, organitzat per la plataforma Esquerres per la Independència, ha deixat ben clara una idea: “Som molta gent a Europa la que us dóna suport”, segons ha dit un dels ponents, el diputat del parlament de Dinamarca Nikolaj Villumsen, l’impulsor de la moció de la cambra danesa que insta l’Estat a dialogar amb Catalunya.
Llegir-ne mésDes del Pati dels Tarongers, Artur Mas denuncia que, “apel·lant a la Constitució, es menystingui, es tergiversi i, fins i tot, s’ofengui la voluntat de molts catalans de votar per decidir el futur polític del país”. El president recorda que el Parlament va aprovar per unanimitat que l’11 de setembre fos la Diada Nacional de Catalunya, recollint el que havia assumit majoritàriament el poble català
Llegir-ne mésEduardo Inda i Jordi Évole s’han discutit en un debat sobre la independència a La Sexta. El periodista ‘ultra’ ha fet gala una vegada més del seu anticatalanisme i de la seva visió esbiaixada de la realitat, amb sentències com “Morenés no va dir res de l’altre món”, en referència a les amenaçadores declaracions del ministre de defensa aquesta setmana. El presentador del programa ‘Salvados’, de la mateixa cadena, li ha contestat amb ironia: “T’has convertit en una màquina infal·lible per a l’independentisme”.
Llegir-ne mésAmb un marge ajustat, però l’enquesta del CIS dóna majoria absoluta a l’independentisme el 27-S. Segons l’aproximació publicada aquest migdia, Junts pel Sí seria la clara guanyadora dels comicis, amb 60-61 diputats, mentre que la CUP en sumaria 8 per arribar entre les dues forces als 68 escons que marquen la majoria absoluta. Les dues candidatures sumarien un 44% dels suports, i ratllarien el 60% a les circumscripcions de Lleida i Girona.
Llegir-ne mésAntoni Bassas ha posat a la mateixa alçada aquest matí Pablo Iglesias i Alfonso Guerra o Alejandro Lerroux, el polític populista, demagog i anticatalà de moda fa un segle. En el seu editorial, el periodista de l’ARA ho ha justificat dient que les paraules d’ahir del líder de Podemos amb ànim de dividir els catalans per raó d’origen les podrien haver dit Guerra o Lerroux i demostren que “desconeix absolutament la història i la realitat de la Catalunya contemporània”.
Llegir-ne mésMés de mig miler de personatges coneguts relacionats amb l’esport s’han sumat a Guanyarem, la campanya que té per objectiu deixar clar als partits polítics que l’esport català necessita més reconeixement internacional. Una manera encoberta de dir que la independència és l’opció que recomanen per aquest 27-S. Entre els últims que s’hi han apuntat, Gervasi Deferr o Txiki Begiristain.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
