directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 22:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa Divendres, 17 d'octubre de 2008 05:00 h

Vuit ciutats reclamen accelerar la connexió del TGV entre Barcelona i Nimes

La data oficial d'interconnexió és el 2020

Representants municipals de les ciutats de Barcelona, Girona, Figueres, Besiers, Montpeller, Narbona, Perpinyà i Tolosa de Llenguadoc s'han reunit aquest dijous per a crear 'un grup de pressió', tal com l'ha definit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, perquè s'accelerin les obres de connexió del tren d'alta velocitat entre Catalunya i el sud de França.

En una declaració conjunta els alcaldes d'aquestes localitats demanen als governs espanyol i francès que s'acabin els treballs pendents per a completar la línia de tren Barcelona-Nimes en un termini 'ràpid', ja que es parla del 2020 per finalitzar alguns trams francesos, segons ha dit l'alcalde Hereu. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Divendres, 17 d'octubre de 2008 05:00 h

Garzón investigarà les 8.500 desaparicions durant la dictadura als Països Catalans

La fiscalia recorrerà perquè creu que no són de crims contra la humanitat

La decisió del jutge de l'Audiència Nacional espanyola Baltasar Garzón de declarar-se competent per investigar la desaparició de les víctimes durant la Guerra Civil i el franquisme podria tenir repercussions als Països Catalans si no es tracta d'un bluff més del superjutge. Dels desapareguts que investigarà Garzón se'n localitzen 2.400 a Catalunya, 4.345 al País Valencià i 1.777 a les Illes Balears. La comunitat amb més desapareguts és Andalusia, amb 32.289.

En la interlocutòria de 68 fulls que ha fet pública aquest dijous, el jutge també autoritza l'exhumació 'amb la major urgència' dels cadàvers de 19 fosses comunes, cap a Catalunya. La fiscalia recorrerà la decisió al considerar que no es tractaria de crims contra la humanitat.
Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 15:00 h

Arresten a Tarragona un pare quan anava a vendre les seves dues filles menors per 30.000 euros

La mare ha donat l'avís d'auxili

La policia local de Tarragona va arrestar dimarts un pare quan presumptament anava a vendre les seves filles de 2 i 4 anys per 30.000 euros, amb la col·laboració del seu germà i un intermediari, que també van ser arrestats. La mare de les nenes va demanar auxili en un forn pròxim d'on viu la família, i els propietaris van ser els qui van donar l'alerta a la policia.
Llegir-ne més


publicitat

Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 15:00 h

Uns 2.500 treballadors de Nissan es manifesten contra l'ERO de la direcció pel centre de Barcelona

Entre les consignes: 'Matsumoto 'tururu' al carrer te'n vas tu'

Els treballadors de Nissan han iniciat aquest dijous el pla de mobilitzacions contra l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) anunciat pel conseller director general de Nissan Motor Ibérica, Fumiaki Matsumoto. La mobilització ha començat amb una concentració de prop de 2.500 treballadors a la plaça de Catalunya on membres del comitè d'empresa han qualificat de 'salvatge' i 'barbàrie' la decisió de l'empresa de deixar sense feina a 1.680 famílies de Nissan, que poden arribar a 7.000 famílies si es tenen en compte les empreses proveïdores. El representants de Nissan han demanat mesures més flexibles a l'espera de l'assignació de nous models de vehicles més competitius. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 15:00 h

Un pare irromp amb un martell una classe i agredeix a un company del seu fill

Els fets van passar dimarts a l'institut IES-SEP Lacetània de Manresa

Un home de 44 anys va agredir dimarts passat un menor amb un cop de martell al cap a l'interior de l'IES-SEP Lacetània de Manresa. Els fets van passar quan l'agressor va entrar a l'institut després de trencar els vidres de la porta, presumptament per passar comptes amb un alumne que s'havia barallat amb el seu fill, han explicat els Mossos. L'home havia rebut una trucada del seu fill explicant-li que un company l'havia agredit durant l'hora del pati. El jove es recupera de les ferides de poca gravetat i el presumpte agressor, Faustino S. M., veí de Sant Salvador de Guardiola, va passar aquest dimecres a disposició judicial i va quedar en llibertat sense fiança.
Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 15:00 h

La presència del llop a Catalunya i la gestió de la seva tornada es debatrà a Banyoles

Amb la presència d'experts en l'animal i el seu entorn

llop pirineus catalans
Un llop amb un ull de cada color
El llop va extingir-se a Catalunya fa menys d'un segle. En els últims anys, però, s'han trobat indicis de la seva arribada al nord del país, si bé en un nombre reduït d'exemplars vinguts d'Itàlia, i des de llavors s'ha reobert el debat de com gestionar el seu retorn. Un col·loqui organitzat des del Centre d'Estudis Comarcals de Banyoles aplegarà per primer cop experts nacionals i internacionals que tractaran la figura d'aquest depredador emblemàtic, estimat i odiat per l'home al llarg dels segles, de forma transversal i remuntant-se als seus orígens. Una exposició amb peces curioses i la projecció d'una pel·lícula seran algunes de les activitats complementàries que es faran.
Llegir-ne més


publicitat

Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 11:14 h

Tretze detinguts a Santa Coloma de Gramenet i Badalona en una operació contra el terrorisme islamista

Els arrestats són tots de nacionalitat marroquina

La policía espanyola ha detingut tretze persones en una operació contra el terrorisme islamista a la demarcació de Barcelona, segons ha afirmat el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel. Fonts policials parlen de vuit detencions al conjunt de l'Estat. En la mateixa operació han desarticulat una cèlula que donava suport i cobertura a terroristes d'Al-Qaeda. Concretament hi ha hagut vuit detinguts a Santa Coloma de Gramenet, un a Badalona, dos a Cerdanyola del Vallès i dos a Vilanova i la Geltrú. Els detinguts podrien haver facilitat la fugida dels implicats en els atemptats de l'11-M. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:01 h

L'ús del telèfon mòbil augmentaria exponencialment el risc de patir tumors

Segons l'estudi més ampli que s'ha fet fins ara al món

Fer servir el telèfon mòbil durant més de deu anys augmenta entre un 60% i un 120% el risc de patir un glioma, un tipus de càncer de cervell. Així ho revelen els resultats preliminars, que aquest dimecres ha avançat el diari belga Le Soir, de l'estudi Interphone del Centre Internacional d'Investigació del Càncer, el més gran d'aquest tipus que s'ha fet mai i que no es publicarà fins el 2009.

Fins a 13 estats -Alemanya, Austràlia, Canadà, Dinamarca, Finlàndia, França, la Gran Bretanya, Israel, Itàlia, el Japó, Nova Zelanda, Noruega i Suècia– participen en aquesta investigació que analitza quatre tipus de càncer, meningiomes, neurinomes i tumors a les paròtides, a més dels gliomes. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

La Guàrdia Civil i la Policia espanyola no marxarà de les Terres de l'Ebre tot i l'arribada dels Mossos

Asseguren que es dedicaran a la lluita contra el tràfic de drogues

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha explicat que els efectius de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional espanyola a les Terres de l'Ebre no es reduiran amb el desplegament dels Mossos d'Esquadra ja que intensificaran les seves tasques en la lluita contra el contraban i el tràfic de drogues, que darrerament s'ha incrementat a la zona.

El delegat ha assegurat que la Policia Nacional espanyola a Tortosa incorporarà deu agents més per a la tramitació de documents i ha confirmat la continuïtat de les casernes de la Guàrdia Civil d'Amposta, Gandesa, Tortosa, Sant Carles de la Ràpita (Montsià) i l'Ametlla de Mar (Baix Ebre), que mantindran tota la seva 'capacitat operativa'. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

La LEC fixa per primer cop l'escolarització mixta com un criteri per poder rebre ajudes públiques

Les escoles d'elit que ja tenien ajudes no les perdran

alumnes examen classe aula
Alumnes fent un examen
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha explicat que la nova Llei d'Educació fixarà per 'primera vegada a la història' el requisit de l'escolarització mixte perquè les escoles concertades puguin rebre ajudes públiques.

Només hi podran accedir els centres que optin a la concessió del concert per primera vegada. Això vol dir, per tant, que les 16 escoles d'elit que eduquen els nens i les nenes en aules diferents no deixaran de percebre les ajudes que ja reben des de l'any 2001. Maragall ha argumentat que aquestes ajudes no es poden deixar de prestar per 'la realitat jurídica' i perquè fins i tot hi ha sentències que així ho avalen.
Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

Barcelona atorgarà la distinció de Ciutadà Honorari

La lliurarà a persones i entitats del món amb relacions especials amb la ciutat

L'Ajuntament de Barcelona pretén instaurar el títol de Ciutadà Honorari, que vol honorar les persones que representen ciutats i institucions d'arreu del món amb les quals Barcelona té relacions d'amistat, culturals, comercials, de cooperació o de qualsevol altre tipus. Així ho ha explicat aquest dimarts el regidor de promoció econòmica, Jordi William Carnes, a la Comissió de Govern. Aquesta proposta, però, es debatrà la pròxima setmana en el marc de la Comissió de la Presidència, Territori i Funció Pública.

El títol està circumscrit a l'àmbit de les relacions oficials, tant en visites a Barcelona com dels representants de l'Ajuntament a altres ciutats. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

L'Ajuntament de Barcelona farà campanyes de promoció dels comerços que pateixin molèsties per obres

No els compensarà en efectiu com reclamaven

El portaveu i tinent d'alcalde d'Hisenda i pressupostos de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes, ha explicat aquest dimecres que tot i les demandes de partits polítics de la oposició no tenen intenció de compensar als comerços per les molèsties que els puguin causar les obres.

Ha explicat que 'els mecanismes fiscals que té la ciutat són els que són' i ha destacat els mecanismes de promoció de l'activitat comercial. En aquest sentit, ha anunciat que durant aquest mes d'octubre presentaran una iniciativa en aquest sentit, de la que estan ajustant el pressupost, que ha sortit d'una reunió entre alguns operadors com la Fundació Barcelona Comerç, els gremis i el Pimec. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

Més de 4.700 persones compleixen condemnes amb mesures penals alternatives

Són aquells que no poden ingressar en presó i no tenen antecedents

Un total de 4.763 persones estan complint condemnes penals alternatives, com ara la cura d'espais públics, la recollida selectiva o estades en centres d'acollida d'animals. Es tracta de penes per a persones que no poden ingressar a presó perquè la seva condemna és inferior a 2 anys i a més no tenen antecedents penals. Per tot plegat, aquest dimecres s'ha signat el conveni entre el departament de Justícia, la Federació de Municipis de Catalunya i l'Associació Catalana de Municipis perquè aquestes condemnes es puguin seguir realitzant als municipis. De moment, s'hi han adherit 333 municipis i 27 consells comarcals. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 05:00 h

Els botiguers demanen un ajornament dels pagaments fraccionats dels impostos per afrontar la crisi

Les vendes han baixat un 10% en els darrers mesos

La Confederació Espanyola de Comerç (CEC) reclama al govern espanyol un ajornament de 30 dies del pagament a compte de l'IVA, dels mòduls i de la fracció de l'Impost de Societats que s'han de fer efectius aquest 20 d'octubre per part dels empresaris autònoms.

La CEC presenta aquesta demanda per neutralitzar la caiguda d'un 10% de les vendes que s'ha registrat durant els primers mesos d'aquest any, i que en alguns sectors com el d'articles de la llar s'han desplomat un 40%. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dimarts, 14 d'octubre de 2008 15:00 h

L'advocat de l'exalcalde convergent de Planoles en demana la llibertat negant el risc de fuga i de manipulació de proves

Josep Fernández va ser tancat a la presó el passat dijous

L'advocat Antoni Vergés ha presentat aquest dimarts el seu recurs a l'auto del jutge de Ripoll que dijous de la setmana passada va ordenar l'ingrés a presó de l'exalcalde de Planoles (Ripollès), Josep Fernández. En el recurs, Vergés esgrimeix que Fernández està plenament arrelat a la comarca on viu i que això esvaeix la possibilitat d'una fuga, tal i com contemplava el jutge.

En referència a l'alteració de possibles proves que també contemplava l'auto, la defensa de l'exalcalde diu que aquesta és 'impossible' perquè actualment Fernández no pot accedir a la informació i documents interns de l'Ajuntament pel fet que ha dimitit tant d'alcalde com de regidor. Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.