La bona tasca d'Afers Exteriors
Una de les accions més criticades del primer govern d'esquerres va ser la reforma de les delegacions de la Generalitat de Catalunya a l'exterior. Tot i així, després de cinc anys de govern catalanista i d'esquerres, la Generalitat compta amb delegacions a Berlín (Alemanya), Londres (Regne Unit) i París (França). A més, caldria afegir les futures delegacions de Nova York (Estats Units), Mèxic i Buenos Aires (Argentina).A banda de la posada en marxa de totes aquestes delegacions, s'ha de destacar el foment i la dinamització de les comunitats catalanes a l'estranger, que durant molts anys han viscut en l'oblit sistemàtic dels diversos governs de Convergència.
Tot aquesta esforç sorgeix de l'afany del govern català per disposar d'una major projecció internacional amb més recursos per donar a conéixer Catalunya al món, a partir dels interessos dels propis catalans, que massa sovint, per no dir sempre, desapareixen quan els representants de Catalunya són espanyols.
Per tal d'afiançar aquesta tasca, s'ha designat una viceconselleria a l'actual secretària d'Afers Exteriors, Roser Clavell, que gràcies a aquest nomenament podrà assistir a les reunions del govern quan sigui convocada específicament per informar de les seves funcions. A més, el càrrec enfortirà Clavell de cara a participar en organismes internacionals.
D'aquesta manera, esperem que la Generalitat pugui enfortir de manera directa i sense intermediaris ni filtres espanyols, els enllaços amb diferents països a la recerca d'aliats comercials i polítics, a més d'oferir una visió realista de Catalunya.al món, tan descuidada darrerament, i que ha costat tants ensurts com el del famòs article publicat a The Economist, ara fa tan sols uns quants dies.
Si Catalunya vol eixir algun dia com a un nou estat de ple dret i fer-se un forat en aquest món cada vegada més globalitzat, caldrà doncs buscar bons amics per tirar endavant aquest projecte. I de ben segur que Espanya hi posarà tantes traves, tal i com fa amb el reconeixement de les seleccions esportives catalanes. Però també és cert que si no es dóna batalla, resulta impossible guanyar-la.







