UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.153' ) WHERE id_article = 11306 Ni un euro a la caixa ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 20:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dilluns, 15 de desembre de 2008 05:00 h

Ni un euro a la caixa

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant carregant


Comparteix






Després del sainet que han protagonitzat els polítics de casa nostra els darrers dies, els uns per justificar determinades posicions per esgarrapar dos euros a les arques de l'estat i els altres per treure pit davant la situació, avui encetem una setmana decisiva. Decisiva perquè a Madrid s'aprovaran uns comptes que escanyen una mica més a Catalunya i decisiva també perquè a casa nostra falta saber si algú passarà de les paraules als fets! La memòria política diuen que és curta però encara ressona l'eslògan electoral 'Fets i no paraules'...

Mentre els comptes generals de l'Estat tiren endavant i l'executiva del carrer Nicaragua fa com qui no sap de que anés la pe.lícula, tot i les darreres amenaces d'alguns dels seus membres, van passant els dies i continuem sense saber res del nou model de finançament. Diuen que la proposta que té a les mans el senyor Castells no diu res de res i tot són vaguetats.

Aquelles vaguetats que tan agradaven al president José Luis Rodriguez Zapatero i que li van tant bé per negociar i ensarronar a més d'un. Un model de finançament que hauria de substituir a l'actual que està deixant totalment endeutada a la Generalitat de Catalunya i sense capacitat de reaccionar enmig d'aquesta important -i sembla que duradora- crisi que està posant entre l'espasa i la paret al teixit productiu català.

D'altra banda, Esquerra i Iniciativa s'afanyen a demanar una revisió de l'actual pacte d'Entesa per afrontar aquest nou cicle amb garanties... tot i que encara no sabem quines. El més sorprenent de tot plegat és l'actitud de Convergència i Unió, que de moment no fa soroll: està a l'aguait esperant el seu moment per saltar sobre la presa o disposen d'informació privilegiada?



publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Artur OBAMAS fletxa Castell Follit de Riubregós
16 de desembre de 2008, 18.50 h

Aquest es el problema ciu vol tocar cuixa de qualsevol manera. Ni l'importa poc gens ni massa el que passi a Catalunya. Només una colla de "babaus" pot empassar.se que si ERC deixa "govern" el mon millorara i Catalunya serà primera potència mundial. El que si milloraria seria la butxaca de convergents i de tota la corda "sociatavergent" que dona suport al gran "koalitionen" del unionisme català entre PSC i CiU. ERC te que estar al govern, a tots els que hi pugui arribar i com més millor.Ent... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Exvotant d'ERC fletxa L'Estartit
16 de desembre de 2008, 16.59 h

Pactar CiU amb Esquerra a les Europees?...Dona!, els de CiU potser si que son una mica "fluxets", però d'aquí a ser imbècils hi ha un bon tros!!. Si Esquerra, realment té voluntat d'arribar a pactes seriosos i amb bona fé, que comenci per la diputació de Lleida i l'ajuntament i la diputació de Girona, i a partit aquí, es comença a parlar. CiU no és el salvavides d'ERC, i menys después del seu curriculum dels ùltims anys dedicats a arraconar a CiU a tot arreu on n'ha tingut ocassió.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Maria Vidal fletxa Barcelona
16 de desembre de 2008, 12.06 h

Benvolgut Rekooh,quina és la diferència entre ERC i Esquerra? Això és una animalada, jo només hi veig imatge corporativa. per cert, aquesta déria en fer el Mas President, és que no l'entenc. Però si tots a CiU es pirren per pactar amb el PSC. Ja veuràs com a les europees no volen pactar amb ERC. I, una segona cosa: creus de debò que si demà Esquerra deixa el Govern, Catalunya tindrà un millor finançament o el TC serà més benèvol? Com tampoc no entenc aquesta obsessió per fer for... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Pere Pikes fletxa Barcelona
16 de desembre de 2008, 12.00 h

El que vul dir és que ens perdem amb la crítica als polítics, descarreguem tot el mort sobre ells. I, segurament que la classe política no acaba d'estar a l'altura. Però és que no són l'excepció. Qui està donant la cara pel país? Quin col.lectiu pot exhibir múscul? Tal i com ho veig, abans que els polítics, crec que el pitjor desastre és de la patronal, sindicats i periodistes. Són, amb alguna excepció, escòria


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Rekooh fletxa Barcelona
15 de desembre de 2008, 20.41 h

L'últim paràgraf d'aquets article diu que Esqerra (¿no era ERC?) i els de la sopa de lletres volen revisar el pacte d'Entesa,per afrontar un nou cicle amb garanties.¿Quines garanties?.Les de conservar la "sopa boba",que reparteix el "tiet"Montilla a la plaça de Sant Jaume,perque altres gaanties no arribo a esbrinar-les.Del "Capitan Tan" i la "Valentina",apart d'els abrets electrics i altres bajanades, poca cosa podem esperar,pero d'ERC,si podriem creure que podrien fer alguna cosa més.Alme... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
parracelsius fletxa Sabadell
15 de desembre de 2008, 19.38 h

Ep! Us heu deixat el títol de l'editorial a mitges.

Si em permeteu , l'acabaré jo.



NI UN EURO A LA CAIXA......CATALUNYA, Que perdona deutes al PSC i no dona crèdits a ningú mes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
maria fletxa mataro
15 de desembre de 2008, 18.32 h

molt encertada l'editorial, veig que mica en mica les notícies van millorant


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Tempesta48 fletxa Les Botigues de Sitges
15 de desembre de 2008, 14.53 h

Pere Pikes, el fet de votar ja comporta confiar en els polítics i dóna dret a poder-los criticar si no són conseqüents amb les seves promeses electorals.



En quant a empresaris, tertulians, col·lumnistes... l'únic que s'hi pot fer és no llegir-los i si són dels mitjans de comunicació públics de Catalunya, doncs queixar-nos també.



Menció apart als banquers, ja que aquests manen per sobre dels polítics però en canvi no els podem votar. Ells cada cop tenen mé... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Pere Pikes fletxa Barcelona
15 de desembre de 2008, 14.06 h

Dani de Reus,

vols dir que no pixes fora de test? És que els empresaris, els sindicats, els periodistes, els banquers, els tertulians i columnistes (quins penques!) o els intel.lectuals són millors? És molt fil això tan de moda de descarregar tota la responsabilitat als polítics. I, per cert, tu que fas pel país ja que exhibeixes tant múscul?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
dani fletxa reus
15 de desembre de 2008, 12.08 h

Tots els politics catalans son uns covards, nomès miren per la seva butxaca, paixo estàn callats i no fan res de res, no sigui que puguin "molestar".


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.