UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.18' ) WHERE id_article = 11495 Catalunya no tira? ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 10:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dilluns, 29 de desembre de 2008 08:00 h

Catalunya no tira?

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant carregant


Comparteix






Algunes editorials i opniadors han escrit i escriuran aquests dies sobre la repercussió del partit disputat el diumenge entre la selecció de Catalunya i la de Colòmbia, que ja s'ha converit en un clàssic de les festes nadalenques. S'ha de reconèxer que, tot i la dificultat que suposa omplir un estadi com el Camp Nou, la imatge que oferien les grades era manifestament millorable. Algun dels diaris més venuts a Catalunya deien que la selecció catalana 'no enganxava': potser no és tant interessant reconèixer l'evidència com conèixer-ne les causes.

Des d'un punt de vista merament futbolístic cal reconèixer que com a event esportiu té un interès més aviat relatiu: és difícil atreure en ple hivern a molta gent a un partit amb jugadors professionals però que tampoc són estrelles de primer nivell, especialment quan no deixa de ser un partit amistós entre un combinat d'una Comunitat Autònoma amb una selecció nacional on hem de fer mans i mànigues perquè ens vinguin els jugadors titulars.

Evidentment, no podem analitzar els partits nadalencs de la selecció catalana com un event merament esportiu, hi ha una càrrega política i emotiva suplementària. Ara bé, és just vincular el suport a l'oficialitat de les seleccions esportives catalanes al públic que hi havia el passat diumenge al Camp Nou ? Els qui ho veuen com un event pintoresc i anecdòtic esdeveniment que també celebren a altres CCAA com Andalusia correrien a respondre que si. Així ho farien també, probablement, molts dels milers de patriotes fatalistes que hi ha al país.

És possible, però, que hi hagi una altra resposta. No deu ser que moltes catalanes i catalans estan farts de tant testimonialisme ? No deu ser que estan cansats de demostrar que no estem vençuts i voldrien visualitzar algun pas endavant ? Aquests últims anys hi ha hagut alguns avenços significatius pel que fa al reconeixement oficial de seleccions esportives catalanes, però potser aquesta necessitat va una mica més enllà. Després del fracàs del procés estatutari (vistos els resultats) potser cal una victòria col·lectiva que aixequi la moral del país i que pugui demostrar que l'orgull de ser català va més enllà de veure una vegada a l'any onze homes vestits amb l'uniforme d'una selecció que, de moment, només pot jugar partits de costellada.





publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
29 de desembre de 2008, 18.11 h

Desprès de 10 anys....ara ja cal anar DIRECTES A BARRACA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
29 de desembre de 2008, 13.11 h

Per mi els partits de la selecció dels espanyols sí que son partits verament de costellada, o més greu, partits castrenses amb jugadors coaccionats per el colonitzador...



Realment trist veure els nostres esportistes jugant per al més fort, per qui ens ofega, per al nacionalisme espanyol.



Per por de perdre la feina



per por


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.