La prioritat dels catalans és un bon finançament
Això és el que diu l'última enquesta del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) depenent del Govern de la Generalitat. Però no, la majoria de mitjans ha tapat la veritable resposta, i s'han enquistat a dir que el model de finançament no interessa a ningú (2,4%).Això no és veritat!, el director del CEO col·labora amb aquells que volen que als catalans no ens preocupi el finançament i l'espoli fiscal que patim. I qui són aquests? Podem entendre que el Govern espanyol hi estigui interessat, però costa entendre que un organisme del Govern del nostre País col·labori en aquest despropòsit.
De més a menys, les principals preocupacions segons el CEO són l'atur i la precarietat laboral (37,5%), millorar les polítiques socials (21,1%), l'accés a l'habitatge (19,5%), el funcionament de l'economia (17%), la sanitat i la seguretat social (16,8%), l'educació, la cultura, i la recerca (16,4%) etc., com si cap d’elles tingués res a veure amb el finançament.
Com es redueix l'atur? Com es milloren les polítiques socials, l'accés a l'habitatge o l'economia? Sense un millor finançament podrem afrontar les preocupacions dels catalans? Doncs no, només recuperant una part significativa dels 22.000 milions d'euros d'espoli fiscal podrem millorar les principals preocupacions dels catalans.
Sobretot, ens cal pedagogia del nostre dèficit fiscal, necessitem que els catalans entenguin que sense un retorn del nostre espoli fiscal, difícilment serem un motor econòmic i social.







