UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.158' ) WHERE id_article = 135768 CiU, discrepància real o etern retorn? ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 06:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dimecres, 23 de març de 2011 08:00 h

CiU, discrepància real o etern retorn?

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant carregant


Comparteix






L’estira i arronsa públic sobre la supressió total o progressiva de l’impost de successions ha fet emergir la discrepància visible entre els dos socis de govern. La pugna entre els de Mas i Duran van ser un clàssic en el passat però tot apuntava que passarien a millor vida després que el soroll i la disputa intestina va convertir-se en el taló d’Aquil·les del govern tripartit.

Després de mesos on Duran Lleida ha marcat el ritme de la partitura del govern Mas, Convergència ha volgut deixar clar qui és qui pilota el nervi de l’executiu i ha desautoritzat les paraules de Pelegrí i el mateix Duran respecte la promesa electoral de successions.

El tercer actor és un Jordi Pujol que aparenta un punt outsider i que comença a exercir com a pare de la pàtria també en el camp ideològic i programa conferències sobre què ha de ser Catalunya si vol seguir sent. L’expresident, almenys sobre el paper, s’arriba a plantejar opcions mai abans defensades com fins i tot l’estat propi.

La proximitat del pacte amb el PP -a un any vista- serà la prova definitiva de si el nou govern pensa anar més enllà o es conformarà amb un nou acord de finançament que sigui una mica millor que l’anterior. El nou nucli de poder de Convergència ha assegurat estar per una altra cosa i voler anar més enllà dels límits actuals d’autogovern. Unió tampoc no enganya ningú i Duran mai no ha apostat per superar l’actual marc autonòmic. Discrepància pactada i etern retorn o dos projectes amb diferent estació d’arribada? Hi ha pla si el PP no necessita els vots de CiU a Madrid?



publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
24 de març de 2011, 13.01 h

On és aquell tontet de l'exvotant, el llepaculs del Madí? Quina colla de bocamolls i pallassos que tenim al Govern. Bufa! Això el Duran Khan!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Xin Xan fletxa Catalunya
23 de març de 2011, 23.37 h

CiU és un govern ple de mediocres. M'han pres el pèl i vaig votar per ressentiment al tripartit. Ja m'han vist prou. Ara si que no m'enganyen mai més. Això d'Unió Democràtica és per llogar-hi cadires.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Sebastià fletxa Barcelona
23 de març de 2011, 22.14 h

CiU, cada cop més, es decantant per un ultra-perifèric llepa-madrits abans que per una Europa-preferència-de Catalunya...
Fer un pet mirant a madrit és atufar Catalunya i Europa al mateix tems! Encara no ho em vist tot...i el què vindrà ens deixarà a tots ben estorats (baixada de calzes convergents en posició d'ela, ja que els unionistes fa anys que no en porten de calzes i la ela és el seu plaer sexual...)
Votar CiU per la independència ha estat com ser català al real madrit...!
Us ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
MARIA M. fletxa Barcelona
23 de març de 2011, 20.48 h

Fa uns anys d'això s'en deia "DRAGON KAN", però jo prefereixo dir-ne com ja algú va apuntar l'altre dia que mes aviat sembla un govern VIP-PARTIT. I es que de VIPS de la oligarquia catalana acomplexada i mesella al servei dels colons espanyols, n'està ple.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.