UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.158' ) WHERE id_article = 13957 Que negociï Espanya ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 06:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dimecres, 29 d'abril de 2009 05:00 h

Que negociï Espanya

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant carregant


Comparteix






Remenant pel diccionari, a vegades, es pot fer algun descobriment interessant que pot ajudar a entendre el perquè de tot plegat. Descobriment que potser arriba uns quaranta anys tard però que ens pot servir per entendre la lletra petita que s’ha amagat darrera les relacions que han mantingut l'Estat espanyol i Catalunya des de sempre. El mot-trampa a què ens referim és la paraula 'negociació', molt suada en el darrer any i mig per culpa del finançament.

És un mot inofensiu a primera vista però que pot explotar als nassos dels catalans que no acaben de tenir clar què vol dir. A Madrid, però, s'ho saben de memòria i cada cop que un polític arriba a la Moncloa, agafa el diccionari i ho compleix al peu de la lletra. I és que negociar significa: tractar, comerciar, comprant i venent mercaderies, valors i fer negoci. El subjecte però que acompanya a aquest verb si fem una mica de memòria és sempre Espanya i mai Catalunya.

Veient això, algú creu que el finançament serà positiu per a casa nostra, algun il·lús pensa que a la Moncloa deixaran per un moment de fer negoci? Els socialistes catalans creuen que amb les seves pressions d'anar per casa faran claudicar al PSOE de Ferraz i trencaran amb la tradició d'ofegar als catalans que perdura des de la Transició? Comencem a parlar clar, deixem de fer teatre i no permetem que el PSOE ens marqui ara el ritme. Tot plegat perquè el senyor Zapatero vol arribar al debat de l'estat de la nació amb l'acord de finançament al sac i ben lligat. Ara és el moment perquè introduïm un nou significat de la paraula negociació al diccionari, un nou significat en què els catalans siguin els grans beneficiats.



publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
maria fletxa barcelona
30 d'abril de 2009, 16.23 h

es la tactica carretero, ell parla, però els altres no, li demano al biel que digui el que vulgui, però que permeti comentaris


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
30 d'abril de 2009, 11.27 h

Cada dia que passa hi ha més Ricards Biels.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Lila fletxa PPCC
30 d'abril de 2009, 11.02 h

Aquest sonat del Ricard Biel no permet comentaris. Ell es dedica a faltar sempre al respecte `però no se li pot dir res. I ara surt amb aquestes quan ja ha demanat públicament votar CiU.Quin malalt, aquest és problema de Carretero que o bé té tots els sonats o els que tenen el cul llogat a CiU


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
pasbort fletxa Vila-real
29 d'abril de 2009, 10.18 h

NOGOCIACIO?

El temps que ha durat...i el que et rondaré morena, ningú DIMITIRA per aquest abús...ja estic veien la quantitat de gent que estan delerosos de premiarlos amb el seu VOT.s´ho mereixen VOTALS!!!!!( si et vás a la platja també els VOTES)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.