Barça: la Catalunya que guanya
Catalunya és molt més que el Barça. Però el Futbol Club Barcelona és un dels principals pilars del país. Aquesta setmana ha culminat el quart enfrontament amb el Reial Madrid i el bé s’ha imposat. La manera catalana de fer ha sortit victoriosa.La cultura de l’esforç s’ha imposat a la del pilotasso. La casa i l’hortet per davant del búnquer funcionarial guardià dels privilegis. La Catalunya de la petita i mitjana empresa front al talonari que ve de fora. El planificar a mitjà termini per sobre de la dictadura de la immediatesa. El més petit de tots s’ha imposat al Lazarillo de Tormes.
Guardiola personifica aquesta Catalunya guanyadora. Sempre amb classe i amb la raó front l’exabrupte. Però també ferma quan cal. L’actitud i els valors del club són exemple col·lectiu a seguir per sortir d’un pou nacional i financer que hipoteca el futur de generacions de catalans.
La comissió pel concert econòmic del Parlament és reflex dels qui, de moment, tenen clar que la continuïtat del model és decadència. Només el bloc espanyolista i un PSC que navega a la deriva se n’han quedat al marge. Els qui vulguin una Catalunya guanyadora tenen, ara més que mai, un referent.
La lliga pel concert ecònomic i el dret de decidir es preveu, com a mínim, d’un any. La regularitat i la cohesió haurà de guanyar el partit a la temptació de les jugades individuals. El secret victoriós del Barça ha estat aquest.







