Geometria variable
Aquest és el nou concepte polític instaurat per Rodríguez Zapatero que li permet viure sense ser-hi, que li permet no complir allò que promet i, sobretot, li permet viure de l'engany permanent.En ple suposat desencís de CiU per l'acord de finançament del Govern d'Entesa amb l'Estat espanyol, els vots decisius dels nacionalistes han permès al govern espanyol sobreviure en dues qüestions molt transcendents; per un costat han impedit que ZP comparegui al Congrés per parlar de la crisi, i per l'altre han donat carta blanca a la mort anunciada de la televisió pública amb l'aprovació de la llei que deixa sense publicitat a TVE. D'aquesta manera, assistirem al final de la TV pública de l'Estat espanyol i després, si poden, a la de la resta de televisions autonòmiques.
També aquesta mateixa setmana la geometria variable del PSOE, en aquesta ocasió de la mà de ICV i ERC, els ha permès evitar la compareixença de la ministra espanyola de Defensa, Carme Chacón, per donar explicacions sobre la trama d'espies i corrupció al CNI. En definitiva, sigui per uns o pels altres, al PSOE sempre el salva la campana, sigui CiU, ERC, PNB, BNG, CC o fins i tot el mateix PP.
Espanya sempre guanya, malgrat que el peatge per a alguns pugui semblar excessiu. L'Estat espanyol és com aquell jugador que té molts diners i com que no sap què fer-ne, fa apostes a tots els números de la ruleta per assegurar-se de guanyar sempre, però Zapatero ho fa amb diners que no són seus i mai perd.
Mentre la perifèria de l'Estat espanyol no entengui que només amb la unitat es podrà combatre la força d'Espanya els espanyols seguiran marcant les línies del seu model d'actuació. L'única sortida és pensar més en el país, i no tant en si mateix.







