UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.158' ) WHERE id_article = 159957 Amics, coneguts i saludats ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 06:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Divendres, 10 de juny de 2011 11:00 h

Amics, coneguts i saludats

Comentaris 14  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant carregant


Comparteix






Convergència i Unió opta finalment per un pacte de sang amb el PP. Diputació de Barcelona, ajuntaments més que rellevants i la llei més important de l’any: la de pressupostos.

Lluny queda aquell 16 d’octubre de 2006, el dia de la signatura del pacte del notari per certificar que no es pactaria amb el partit dels quatre milions de firmes contra l’Estatut, el que afirmava que aquell procés de reforma estava tutelat per ETA. Entre altres.

CiU torna al tot o res. Arrisca. L’objectiu del pacte fiscal que haurà de negociar amb Mariano Rajoy a partir de març de 2012 ho requereix. Costa però atorgar el benefici del dubte a un partit que ha fet de l’anticatalanisme un dels seus trets distintius.

L’opció de CiU és comprensible si és per aplanar el terreny de la negociació del pacte fiscal tal i com ERC ho va fer amb Zapatero per l’Estatut entre 2004 i 2006. Però hi ha un altre perill: que el PP s’afianci a Catalunya i es torni a la situació de 1996 sense tenir present que el PP, quan pot, no és el del Majèstic sinó el de la majoria absoluta de 2000.  Una Partit Popular que CiU ha de tenir present que, a Catalunya, li disputa una part significativa del seu electorat.

Caldrà veure fins on arriba el grau d’implicació amb el partit que també és el d’Esperanza Aguirre i Alberto Fernández Díaz. Qui passa a ser amic, conegut o saludat de Convergència i Unió en les seves àrees de governabilitat. Perquè segueixen existint majories més enllà del Partit Popular, sobretot en l’extrem oposat de l’arc parlamentari.



publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
l'Esteve fletxa Vallés Oriental
15 de juny de 2011, 12.23 h

#13 A la panxa del bouuuuu que no hi neva ni plouuuuuu... Per cert , el bou ed diu Rajoy, et sona????


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
urlr fletxa barcelona
15 de juny de 2011, 09.54 h

On és el Dret a Decidir de Mas? On és?


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Miqueló fletxa Siscases
15 de juny de 2011, 01.58 h

#11 Per això a CIU vau pactar l'Estatutet amb el PP.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Anna fletxa Bcn
14 de juny de 2011, 23.01 h

Però de què us queixeu ??? CIU té el dret de pactar amb qui li dóna la gana ... No va preferir ERC pactar amb els sociates abans que amb un partit nacionalista??? Llavors va rebutjar a CIU , doncs ara deixeu- nos en pau i si hem de pactar amb el PP pactarem . Al cap i a la fi PSC i PP no están tan lluny en relació a la seva idees sobre el nacionalisme català.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Esteve fletxa Balsareny
13 de juny de 2011, 16.41 h

I que us penseu portan una cua enrere i una trompa davant . INDEPENDÈNCIA IMMEDIATA



COTOBAL


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Joanot fletxa Barcelona
13 de juny de 2011, 15.40 h

Parlar de "Pacte de sang" és un disbarat i mostra una manca de neutralitat periodística lamentable. Que jo sàpiga, CiU permetrà que governin les llistes més votades (incloent Tarragona pels socialistes), donarà el poder a Junqueras (el probable futur líder d'ERC) a St. Vicenç i va oferir un pacte de pressupostos a ERC que, amb 5 condicions impossibles, va demostrar que prefereix obligar a CiU a pactar amb el PP abans que crear un front catalanista. A més, a Girona, Tarragona i Lleida, ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Ca l'Enric fletxa Girona
12 de juny de 2011, 11.38 h

"tu no només ets un Convergent Talibà sino que ets un sub... amb perdó per la pobra gent amb sindrome de down que per descomptat son molt mes intel.ligents que tu i molt mes honestos que tu. Tu pretens ser un virus anti-ERC i per això t'han rentat el cervell i t'han fotut l'ètica al forat del cul.
Ets un Català dels molts que sempre han donat pel sac al seu pais, perquè van d'independentistes però son capaços de recolçar als qui pacten amb els qui han presentat recursos contra l'estat... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Ivan fletxa Avinyó
11 de juny de 2011, 21.15 h

#6 Votar CIU és el mateix que votar PP, ja s'està veient... Ai, és veritat, que a tu el PP no et desagrada.

Dir que no ets convergent... si ets el perfecte exemple de hooligan convergent facció David Madí !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 20   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
11 de juny de 2011, 15.43 h

#4 Jo no soc convergent, de fer només soc un català i prou que s'estima el seu Pais, Jo voto a Convergencia perqué votar ERC és votar als P$OElerrouxistes, que son la gentola que més detesto d'aquest mon.

I l'ùnic vot contra els P$OElerrouxistes que és eficient és el vot a CiU.

La culpa no és meua, és d'ERC que no em deixa cap altre alternativa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 28
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Ricard fletxa Reus
11 de juny de 2011, 13.30 h

I pensar que CiU fa dos dies es venia com la quintaescència del Catalanisme polític, el reducte "a l'asterix" que ens salvaria de caure en mans dels espanyolistes (sociates o peperus)... I va, i a la primera de canvi li ha faltat temps per pactar amb els peperus. Quina decepció tu. Ara, que vagin al tanto, veient que hi ha molta més afinitat amb el PP que el sociates -que per altra banda és lògic pq comparteixen espai de centre/dreta-, no és desgavellat pensar que si ho fan mínimament b... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.