CiU, entre els seus alcaldes i Espanya
Si fa uns mesos un dels alcaldes més emblemàtics d’UDC, Josep Maria Vila d’Abadal, des de Vic, va fer una aposta clara per la independència liderant l’Associació de Municipis per la Independència, ara ha estat un alcalde de CDC des de Girona, Carles Puigdemont, que ha parlat de la necessitat de Catalunya de ser independent.Són dos alcaldes, però representen un moviment de molta més gent que ha començata dir prou, que ha començat a veure clar que amb Espanya perdem oportunitats cada dia que passa i no volen perdre el temps. Amb les seves declaracions i propostes faciliten un canvi d’estratègia de camí cap a la independència.
Sense CiU la independència resta molt més lluny. Tant CDC i UDC celebren en els propers mesos els seus congressos. En el primer, Oriol Pujol assumirà la secretaria general, en el segon tot sembla indicar que Duran i Lleida seguirà al capdavant de la formació. Però cap dels dos partits podrà obviar els posicionaments de Josep maria Vila d’Abadal i de Carles Puigdemont, el camí fa temps que ha començat i quan abans els nostres governants l’assumeixin menys patirem.
El president Mas segurament ho sap, però segueix impassible amb el seu full de ruta. Ara, oferint a Espanya una proposta de pacte fiscal amb una quota de solidaritat, no vol que es perdi qualsevol possibilitat d’encaix, però ell sap que Espanya dirà no. Podem entendre que busqui arguments, però com més aviat afronti la realitat millor que millor, Catalunya ho necessita .







