100 diputats per la independència
El #11s2012 va confirmar la centralitat política del independentisme i a la vegada un canvi de paradigma en un país com el nostre que sempre havia anat a remolc d’altres nacions sense estat. Quantes vegades els catalans ens havíem emmirallat amb els bascos, quebequesos o escocesos i avui, fruit de la feina de molts, Catalunya és mirada des d’aquests països amb sana enveja. Catalunya ha passat a ocupar el primer lloc en les expectatives per aconseguir un nou estat d’Europa.
El President Mas ha capitanejat amb fermesa, rigor i amb il·lusió aquest procés, però és a partir d’aquest moment que comença la feina clau, un cop Espanya no ens ha volgut escoltar, no queda més remei que fer possible la demanda majoritària de dels ciutadans de Catalunya, i tant sols la independència farà factible els anhels de llibertat.
La voluntat majoritària dels ciutadans que van participar en la manifestació del #11s2012 seria veure que el procés cap a l’estat propi segueix amb fermesa cap a l’objectiu que va fixar la Diada, i per visualitzar-ho la proposta d’Oriol Junqueras d’una llista unitària i constituent seria vista amb il·lusió i, sens dubte, seria una opció clarament guanyadora i sense possible contestació.
Una llista unitària dels partits que volem aplicar el dret a decidir serià la resposta més efectiva a Espanya i convertiria les eleccions en un clar plebiscit cap a l’estat propi, però com que sabem que malgrat la voluntat majoritària dels ciutadans, va per endavant de la classe política, la llista unitària, malgrat comptar amb el vist i plau de bona part de la ciutadania, resta lluny ,malauradament, de ser possible.
Per tant, si la llista unitària no és possible, si que cal demanar als partits polítics que es presentin a les properes eleccions, que diguin amb tota claredat el seu full de ruta. Prou ja de mitges tintes i de mentir a la ciutadania, no podem perdre més el temps, o ara o mai, o no farem possible la independència. I és tot tant senzill, mai com ara tanta gent veu normal la independència de Catalunya.







