La Fundació CatDem es torna a equivocar
El mes de novembre passat vam dedicar per primer cop l’editorial del directe!cat a la Fundació CatDem que en la seva editorial criticava la decisió d’ERC i del seu líder Oriol Junqueras de donar suport al Govern de Mas des de fora, sense entrar a governar. Des del directe!cat vam defensar la posició de Junqueras, entre altres coses, perquè era la principal garantia de poder tirar endavant el procés sobiranista.
Dèiem en aquella editorial que la independència havia guanyat la centralitat política i els fets ho han acabat demostrant i aquells que no ho han entès són els que estan perdent el seu protagonisme i avui són apartats de la confiança dels seus electors. La darrera editorial de la Fundació CatDem torna a criticar a ERC i al seu líder Oriol Junqueras per voler imposar els seus criteris des de fora, argumenta que això desgasta el president Mas perquè li resta protagonisme i surt en defensa de Duran i Lleida donant-li la raó en les seves afirmacions on culpa als republicans de la pèrdua d’iniciativa política del president Mas.
La Fundació CatDem es fa trampes al solitari quan surt en defensa de Duran i Lleida i no li fa cap critica quan sap, és molt evident que ho sap, que un dels principals problemes de la pèrdua de suport electoral a CiU es deu precisament a les constants ambigüitats que Duran i Lleida expressa a l’opinió pública, és més que evident que en la davallada de CiU hi té un pes important les constants declaracions contraries al programa electoral de la mateixa coalició i que el líder demòcrata cristià repeteix una i altre vegada.
Acabem l’editorial amb les mateixes paraules que escrivíem el passat més de novembre, avui més encertades que mai: “La “CatDem” ha de saber que l’enemic de CiU i del candidat Mas no és ni ERC, ni Junqueras, l’enemic el té molt més proper, a tocar, l’enemic de veritat són tots els lobbys de pressió i alguns polítics de dins la coalició que sí els tremolen, i de veritat, les cames en aquests procés cap a la independència.”