Salvar Espanya no és la nostra missió
No són solament els papers de Barcenas i les implicacions del mateix Rajoy en el cas, és també que Espanya no té en aquests moments alternativa al PP, ni un PSOE amb problemes de greu corrupció pel cas ERO d’Andalusia, sense lideratge clar, i incapaç d’acceptar una reforma federal que li planteja el PSC de Pere Navarro, ni una IU, que malgrat plantejar un salt qualitatiu en el model d’estat, pateix les incongruències de governar Andalusia amb el PSOE tenint que empassar-se el gripau de l’escàndol del poder socialista durant tants anys a la regió, són una alternativa. Seria preocupant que la classe política catalana volgués tenir un paper de salvació d’Espanya, en detriment de l’actual demanda de la societat catalana d’exercir el dret a decidir.
La decadència d’Espanya pot ser utilitzada per molts per intentar acabar amb la carpeta catalana, la història està plena de fets similars, quant pitjor és la crisi a Espanya, la gran sacrificada és Catalunya, la proclamació de la República i el cop d’estat franquista va fer que Catalunya s’impliqués amb la salvació de la democràcia a Espanya, la transició a la democràcia va acabar també amb el sacrifici català que va rebaixar les seves expectatives a canvi d’una constitució pactada que avui és una veritable llosa i perjudici pels catalans.
Ara és l’hora de Catalunya, ara és l’hora de la fermesa i accelerar el procés cap a l’estat propi, hem de tenir en compte que a Espanya, ni el PP, ni el PSOE tenen cap interès en ni tant sols contestar la carta del president Mas, a Espanya pensen que la sacsejada de l’actual corrupció és el marc perfecte per fer oblidar les aspiracions sobiranistes dels catalans, d’entrada la sacsejada que lidera Pedro J Ramírez ha provocat que tots els mitjans de comunicació i bona part de la classe política hagi prioritzat Espanya i no pas el procés cap a l’estat propi.
Salvar Espanya no és la nostra missió, sempre que hem salvat Espanya ha estat a costa de Catalunya i les seves aspiracions, ara toca, en tot cas, ajudar Espanya des de la nostra llibertat com a poble, com a futurs veïns els ajudarem, però ara no podem deixar orfes d’estat català als milers de catalans que volen ser membre d’un nou estat d’Europa.







