UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.23' ) WHERE id_article = 315288 Mas ha provocat en demanda d’ajuda ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 12:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dijous, 5 de setembre de 2013 21:25 h

Mas ha provocat en demanda d’ajuda

Comentaris 36  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 17 vots )
carregant carregant


Comparteix






El president és el primer que sap que si espera el 2016 està acabat políticament, seria la seva derrota política, aleshores perquè ha posat aigua al vi a pocs dies de la mobilització més gran mai feta a Catalunya? Diu Toni Soler en un article d’urgència al diari ARA que “sembla que a Mas li pesin les pors, els inconvenients i les amenaces!”, més que pesar-li  les pors el que sembla és que el president Mas se sent sol a Palau davant el repte d’un procés que ha de ser trencador en algun moment o no serà. I davant les amenaces dels lobbys de poder no té por, però necessita un exercit de valents  ben preparats per aturar aquest poder a l’ombra que vol rebentar el procés.

Mas sap que l’augment de vots que preveuen les enquestes cap a ERC es produeix per  la poca contundència que demostra el mateix govern i, sobretot, per  les declaracions de Duran i Lleida que no solament posa aigua cada dia al vi del govern, sinó que a més treballa d’acord amb els lobbys de poder per derrotar el president Mas. Mas sap que esperar el 2016 és donar la victòria política a Junqueras i, sobretot, donar la victòria política a tots els que l’amenacen.

La proposta feta avui pel President Mas ha estat calculada, des del seu entorn més personal i més que aigualir el procés sembla una demanda d’ajuda a la societat i a tots aquells que volen un país en llibertat, una demanda de reacció; provocar per tal que la via catalana sigui encara més un èxit, i com diu Toni Soler en el final del seu article: per derrotar a l’anomenada “coalició del seny” cal que “La Via Catalana faci saltar pels aires el tauler de joc”. Segurament el president Mas necessita això, fer saltar pels aires la colla de vividors que viuen molt bé de fer negocis amb Espanya mentre el seu país pateix la pitjor crisi dels darrers cent anys.

La provocació del president ha servit per deixar al descobert a tota una sèrie de personatges que no volen que el procés cap a l’estat propi sigui guanyador, personatges com Nadal, Duran, o opinadors professionals que cobren per posar cada dia bastons a les rodes, han  quedat retratats. No existeix més sortida que fer  el referèndum,  eleccions plebiscitàries o la Declaració Unilateral d’Independència (DUI), i el president Mas ho sap i avui la seva declaració també és un crit d’ajuda per derrotar els poders fàctics que, dia a dia, l’amenacen .
 





publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#36
#viacatalana per la independència fletxa ..........................
8 de setembre de 2013, 23.09 h

Així ens veuen: "Catalans, who have a reputation as impeccable organisers"... La #viacatalana segons @FoxNews http://www.foxnews.com/world/2013/09/08/catalans-rally-for-vast-human-chain-independence-bid/ …

Porta la teva Estelada a la Via Catalana i deixa clar que la Via Catalana és per la Independència.

Que quedi clar q a la #ViaCatalana s'hi pot afegir tothom, hi e... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#35
8 de setembre de 2013, 17.25 h

http://www.elblogdesociales.com/wp-content/uploads/2010/07/europa1000.jpg

Jo al mapa hi veig una Catalunya independent, una Navarra independent però ....... Donde está España ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#34
atlasac fletxa Vila-real
8 de setembre de 2013, 10.35 h

UNA COSA QUE NI JO ME LA CREC
Es que dec estar MERAVELLAT de veure que ha ressucitat als CATALANS jo de cap manera esperava que tinguessin amagat els MAGNIFICS CERVELLS QUE TENEN INDIVIDUALMENT recorde que jo sempre els he tractat de BORREGOS no de corders....i ara soc JO el que m´he transformat en BORREGO però de lo més que m´alegro
VISCA CATALUNYA I ELS SEUS CIUTADANS QUE NO SON NI BORREGOS NI TIRANS INVASORS I MOLT MES BOTIFLERS VISCA!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#33
atlasac fletxa Vila-real
8 de setembre de 2013, 10.18 h

SOL?
Tenint a la majoria del POBLE QUE L´EMPENY? potser que que l´empresa sigui massa per a ell CONY que demane ajuda a l´ANC que NO LI LA NEGARAN com tampoc o faria E. R. C. TE POR DELS MUITIMILIONARIS? perque de NOSALTRES ESPERO QUE NO!!! el que deuria de FER es dir als CATALANS QUE LI ESTA PASSANT però SENSE MENTIDES que la gent està DELERAN UN LIDER DE VERITAT!! ho torno a REITERAR QUE DIGUI LES VERITATS i ajuda NO LI FALTARA SEGUR!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
Mariona fletxa Barcelona
7 de setembre de 2013, 11.05 h

Això és el que penso: Si realment volem una republica Catalana, necessitem poder pagar el nostres impostos a Catalunya. Aquest any podia fer-se però poca gent a ingresat directament a la Hisenda Catalana. Perquè?
Si necessitem tenir consolidades les estructures d'Estat per poder tirar endavant i que els pensionistes segueixin cobran puntualment les pensions i que tinguen financiació suficient per pagar els serveis de Salut i d'Ensenyament.
No creieu que ens cal més temps??. Jo també tinc... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Mariona fletxa Barcelona
7 de setembre de 2013, 10.09 h

També volia dir que el procés és polític és jurídic és econòmic i també sentimental. I molt difícil. No feu cas dels que volen la independencia ara mateix sense sacrificis ni costos personals. Podrà ser si possem el millor de cadascú i això no significa tractar de traidor a la més mínima a qui està portant el procés. A fora agradem moltíssim les divergències, els mals entesos, el soroll. I els inquieta el sentit comú i el cap fred.
Visca la república catalana!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
Mapa d'Europa any 1.000 fletxa Quan Catalunya era una nació independent , Espanya ni existia.
7 de setembre de 2013, 09.54 h

http://www.elblogdesociales.com/wp-content/uploads/2010/07/europa1000.jpg

TOTOHOM A LA VIA CATALANA ! INDEPENDÈNCIA ! JA N'HI HA PROU DE QUE ESPANYA ENS ROBI 2.250 EUROS PER PERSONA I ANY


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
7 de setembre de 2013, 09.28 h

Mas os está vendiendo por un plato de lentejas cn CHORIZOS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
7 de setembre de 2013, 08.18 h

Tots a la Via!


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
6 de setembre de 2013, 20.33 h

http://www.youtube.com/watch?v=WNJM4xuTtLQ

Ara més que mai cal que tothom pengi estelades i senyeres als balcons de totes les cases de tots els pobles i ciutats! Que ho vegi tot el món!

ESTELADES AL BALCÓ, FINS A L'ALLIBERACIÓ

Si la viacatalana és un éxit aclaparador, ningú no podrà aturar la nostra determinació de votar per la independència el 2014 #viacatalana


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.