Mas i Catalunya amb l’aval d’Europa
Alguns suposats experts en relacions internacionals de casa nostre parlen que la resposta del president de la Comissió Europea, Durao Barroso, és una patacada al president i a l’exercici del dret a decidir, no sabem que es pensaven que diria el president de la CE, però està clar, que aquí de veritat no agradat la resposta europea és al Ministre Margallo i al govern espanyol. Tant sols calia ser present a la conferència del ministre espanyol avui a Barcelona per comprovar el malestar existent tant en l’entorn del PP com en el seu equip i en la seva persona. El govern espanyol ha pressionat per obtenir una resposta contundent que tombés clarament el referèndum català, i això no ha passat.
La resposta de Durao Barroso no nega en cap cas la democràcia del dret a decidir, parla que avui és un problema intern d’Espanya, el que no vol dir que si Espanya prohibeix l’exercici de la democràcia, Europa seguirà callada. La resposta al president de Catalunya per part de la presidència de la CE ha irritat profundament al Govern Espanyol i demostra que el problema o la viabilitat del procés cap a la independència de Catalunya no depèn d’Espanya i sí depèn en bona part de nosaltres mateixos; els catalans.
La resposta de Barroso és una defensa de la democràcia i una recordança que a Europa prohibir la democràcia no és acceptable, la resposta és una primera victòria de l’exercici del dret a decidir, Europa no podrà entendre que en un lloc com a Escòcia i sota bandera britànica es pugui votar i en un altre lloc com Catalunya i sota bandera espanyola no es pugui votar.
Com ha dit la presidenta d’Òmnium, Muriel Casals al directe!cat en resposta al ministre Margallo, “en democràcia no hi ha res perillós. No pot ser perillós de cap de els maneres votar”. Per tant, guanyarem si volem i ara podem, no és pot prohibir la democràcia.







