UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.18' ) WHERE id_article = 4050 Bravo Montilla, bravo Rosell ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 10:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Divendres, 9 de novembre de 2007 14:17 h

Bravo Montilla, bravo Rosell

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant carregant


Comparteix






Ni són, ni han estat mai independentistes. Ni el President de la patronal Foment del Treball (escolat a una dreta que transita entre Duran i Rajoy), ni el President de la Generalitat (membre del Consell Federal del PSOE) s’han tornat sobtadament sobiranistes. Sempre podríem retreure’ls que determinats gests podien haver arribat abans, com ha fet l’ínclit Duran contràriament al que afirmava un sobiranista com Antoni Vives. Però, per ara, ens conformarem amb el més val tard que mai.

El pronunciament del President Montilla és, per la seva expressivitat i contundència, inusitat. El que no significa -ans al contrari- que no sigui digne d’elogi si veritablement el que volem és sumar veus que esdevinguin un clam contra l’asfíxia econòmica i financera que pateix el país. Com és digne d’elogi l’excepcional pronunciament de Rosell. Mai abans aquest significat dirigent de la patronal catalana havia parlat tan alt i clar denunciant l’espoli econòmic, tesi que fa uns anys només defensava l’independentisme i ara sembla feliçment assumida per la majoria dels partits catalans i de la societat catalana. No tan explícit però prou eloqüent es manifestava Montilla a Madrid, amb unes declaracions impensables fa uns anys. Ambdues són evidències del grau d’emprenyament generalitzat al nostre país. El dèficit inversor sostingut que pateix Catalunya ja no es pot sostenir més. Perquè no és que correm el risc de no poder seguir el tren del progrés sinó que hem caigut en un pou sense fons mentre d’altres, els receptors del nostre esforç econòmic i fiscal, ens passen ara la mà per la cara. I segueixen beneficiant-se d’unes prestacions socials i d’unes infraestructures de les que Catalunya no disposa però que fa possible que d’altres en gaudeixin. És una situació kafkiana que no té parangó a Europa i sí en els processos colonialistes que blindaven així les relacions entre les colònies i la metròpoli.

Felicitats doncs a Montilla i Rosell. Sense oblidar que una flor no fa estiu, ni dues primavera.



publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
10 de novembre de 2007, 14.31 h

Bravo pel senyor Rossell. Ell ha dit que fa setze anys que l'estat no inverteix com hauria de fer-ho a Catalunya. Setze anys!Com passa el tems. I ha estat incapaç de denunciar-ho fins ara. On era Foment del Trebal durant els vuit anys del senyor Aznar? No es feien estudis, en aquela èpca? On era el Foment durant la primera etapa del PSOE? No tenen una mica de dignitat, tots plegats, per dimitir? La dimissió és un acte cívic, no us n'avergonyiu!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.