UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.158' ) WHERE id_article = 407697 “Si se puede, si se puede… cap a la independència” ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 06:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dilluns, 25 de maig de 2015 00:35 h

“Si se puede, si se puede… cap a la independència”

Comentaris 56  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant carregant


Comparteix






La capital de Catalunya, no sabem si la capital d’una autonomia o d’un estat,  ja té alcaldessa tal com ho ha reconegut el fins ara alcalde  Xavier Trias, que ara passa a l’oposició. Ada Colau ha guanyat l’alcaldia de Barcelona amb tant sols 11 regidors i té complicat aconseguir una majoria estable, necessita fins a tres partits més per fer-ho possible i en alguns casos antagònics. Però li toca governar, i governar la Barcelona més cosmopolita dels darrers temps, la del Mobile Congress, la del torneig Compte de Godó, la capital turística de la mediterrània i, sobretot, governar un pressupost milionari.

Com cridaven avui a la seu de Barcelona en Comú el “si se puede” pot dir moltes coses i fins i tot avançar cap al camí cap a la independència, avui Catalunya té més regidors i alcaldies independentistes que mai i si Ada Colau vol governar Barcelona no podrà donar l’esquena als regidors independentistes i segurament necessitarà suports d’ERC i de la CUP, que malgrat no sumen la majoria absoluta, li permetrien governar amb més tranquil·litat, això voldrà dir un gir clar de Barcelona en Comú cap a posicions independentistes.

La victòria d’Ada Colau obre noves perspectives també en el camí cap al 27 de setembre, s’entén ara l’anunci de Teresa Forcades d’encapçalar una candidatura de l’esquerra radical amb un possible suport de la nova alcaldessa de Barcelona que farà replantejar el posicionament de la victoriosa CUP cap a una llista unitària.

Un tàndem Forcades/Baños amb el suport de Colau i amb un paper discret d’ICV-EUiA i de Podemos obre noves vies cap a la independència. Una petita reflexió, si David Fernàndez hagués estat l’alcaldable de la CUP, quant regidors hagués obtingut? Els tres regidors que han mancat per a una majoria independentista?

Barcelona en Comu ha guanyat la capital de Barcelona, però sense els independentistes no podrà governar amb claredat, o gira cap al independentisme, força majoritària a Catalunya, ho tindrà complicat. Recordem que a Catalunya ERC i la CUP obtenen milers de vots amb moltes ciutats del país que els fa imprescindibles per la governabilitat i que exigiran un camí clar cap a la independència.

Una darrera reflexió, alguns tindran avui la temptació de demanar al president Mas un aturament del camí cap a la independència, aturar el 27S, però aquest seria un greu error per  a CiU, que paga segurament algunes incerteses d’alguns dirigents de la coalició, tant sols un clar camí cap a la independència li permetrà liderar aquest procés, el camí no s’atura, al  contrari, “si se puede, si se puede... cap a la independència.”
 





publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#56
BEJOTA fletxa bcn
22 de juny de 2015, 19.57 h

E.MUNIC.
CATALANS: 7.571.127

CENS: 5.376.160

VOTANTS: 3.049.806

Separatistes: 1.398.099

Separatistes: 18'46%

N.B. RES DE RES I MENYS VOTS TRENCAPTRIES QUE AL QUEBEC I ESCOCIA (26% DE SEPARATISTES.)ESTEU TOCATS DEL BOLET.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#55
BEJOTA fletxa bcn
11 de juny de 2015, 12.06 h

CONSULTA 9N .-TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS SOBRE EL TOTAL DE POSIBLES VOTANTES 9N: 28,40% (menos de uno de cada tres posibles votantes) TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS 9N SOBRE LA POBLACION TOTAL CATALANA: 23,85% (menos de un catalán por cada cuatro) OSEA, CONTANDO ELLOS LOS VOTOS.

ELECCIONS EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#54
BEJOTA fletxa bcn
11 de juny de 2015, 12.04 h

"Donges advierte a Mas de que su plan secesionista es "irresponsable" y que dejaría a Cataluña fuera de la UE y del euro.
El economista, ex asesor de Merkel, insiste en que a Cataluña "no le interesa separarse de España".


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#53
PODEMOS és una estafa fletxa Ciudadanos i Podemos són els nous PP-PSOE dissenyats per la casta de l'IBEX35.Són les marques blanques del sistema per si "s'enfonsen" els originals del PP-PSOE.Promocionats per La6,Cuatro,Tele5 i A3 perquè tot segueixi atado y bien atado.
31 de maig de 2015, 12.55 h

Carolina Bescansa de PODEMOS és filla d'una rica familia gallega fundadora de "LABORATORIOS BESCANSA", amics íntims de Manuel Fraga i dels Reis d'Espanya.
http://www.abc.es/local-galicia/20150321/abci-carolina-bescansa-dinastia-gallega-201503201936.html

L'oncle de Carolina Bescansa de PODEMOS és el fundador de "TELEVES" multinacional amb 750 treballadors i una facturació de 192 milions d'euros.
http://es.wikipedia.org/wiki/Telev%C3%A9s

Pablo Bustinduy del Consejo Ciudadano de PODEMOS és ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#52
30 de maig de 2015, 15.20 h

http://dbalears.cat/politica/2015/05/28/286104/haura-mes-trenta-batles-sobiranistes-mallorca.html

El sobiranisme illenc ha fet els millors resultats de la seva història.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#51
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en todos los españoles estamos incluidos todos los catalanes)
30 de maig de 2015, 14.23 h

#49 EL HEDOR NAZI DE TVEN3 ES TAN FUERTE QUE PROVOCA QUE LA ORGANIZACION NAZI CAC ACTUE DE OFICIO CONTRA LA CADENA

DENUNCIADO POR PSC, ICV, PP Y C'S

El CAC abre una actuación de oficio sobre la emisión de este jueves del programa '.CAT' de TV-3
El espacio invitó solo a representantes de los partidos soberanistas para debatir sobre las elecciones del 27-S

http://www.elperiodico.com/es/noticias/tele/cac-abre-una-actuacion-oficio-sobre-ultima-emision-del-programa-cat-tv3-4231086


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 15
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#50
Camilo Camelo Camello fletxa Aquests pobres espanyolerus, tenen el ccap tan fotut que no entenen res de res.
29 de maig de 2015, 20.02 h




#48 Por ahi va Cagarroneses

con su eterna serenata

a todos les llama nazis

sin saber por qué les llama.

Está mal de la cabeza

tiene la cabeza mala,

bebió tanto ANÍS EL MONO

que se volvió turulata.

Anda ya, Cagarroneses !

por qué no estúdias gramática ?

a ver si haciendo algo ÚTIL

dejas de darnos la lata !!



Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#49
29 de maig de 2015, 18.56 h

#48 agraeix lo que et dongui la gana, desgraciat, però 'has cagat de por quan t'he dit de venir a dir-m'ho a la cara tot això de Xarlot i de pagès paleto. No ets prou home per venir a dir-m'ho perquè davant d'un home tu et cagues de por, desgarciat


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#48
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en todos los españoles estamos incluidos todos los catalanes)
29 de maig de 2015, 18.29 h

#46 QUERIDO MASS, LOS SIMPATIZANTES Y VOTANTES DE CIU AGRADECEN TUS CHARLOTADAS CON MENOS VOTOS EN CADA NUEVA ELECCION.

Hay que retroceder decadas para ver un escenario similar. CIU sin ningun concejal en poblaciones catalanas de casi 100 mil habitantes como Cornella,Santa Coloma de Gramanet o Viladecans y con un solitario representante en El Prat o L´Hospitalet. CIU ha vencido en las comarcar rurales del interior (payeses paletos) pero ha sufrido un DEMOLEDORA debacle en la Cataluña mas urb... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#47
29 de maig de 2015, 18.08 h

http://dbalears.cat/politica/2015/05/28/286104/haura-mes-trenta-batles-sobiranistes-mallorca.html

El sobiranisme illenc ha fet els millors resultats de la seva història.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.