UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.10' ) WHERE id_article = 41236 La Iniciativa Popular, la millor resposta al TC ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 12:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dilluns, 7 de juny de 2010 05:00 h

La Iniciativa Popular, la millor resposta al TC

Comentaris 5  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant carregant


Comparteix






La Mesa del Parlament té damunt la taula la presa d’una de les decisions amb més càrrega política i simbòlica des que va restablir-se el funcionament de la cambra després del franquisme. La proposta d’Iniciativa Popular registrada a la cambra i liderada per Alfons López Tena i Uriel Bertran posarà a prova el compromís dels partits catalans amb el dret de decidir. Esquerra Republicana, per boca del seu president Joan Puigcercós, ja ha avançat que hi votarà afirmativament. CiU assegura que està a l'espera de l'informe jurídic com també ICV-EUiA.

Les altíssimes xifres d’audiència del documental ‘Adéu, Espanya?’ emès dijous per TV3 evidencien que el debat sobre el model de país és més viu que mai. Els que s’entesten a dir que el futur polític de Catalunya no interessa van rebre la contestació ciutadana per centenars de milers davant les pantalles de televisió.

La sentència del Constitucional hauria de ser imminent després de la conformitat per part de socialistes i populars de renovar els magistrats amb l’acceptació creuada de bona part dels candidats d’ambdós partits.

Més de 7000 avals recollits durant 10 dies per la Iniciativa Popular després de tres onades amb mig milió llarg de catalans havent participat ja en les consultes, serà la prova del cotó del grau de compromís de les formacions polítiques amb aquesta reivindicació que ha marcat bona part de l’agenda política dels darrers temps. També serà una bona prova per la llei de consultes, promoguda pel conseller republicà Jordi Ausàs, que ha obert una primera escletxa per poder abordar des de la legalitat la possibilitat que els catalans facin una votació sobre el futur que volen pel seu país.

Deu anys enrere hauria estat impensable que TV3 hagués emès ‘adéu, Espanya?’ ni que el Govern i el Parlament haguessin aprovat una Llei de consultes populars.

El desenllaç positiu d’aquesta Iniciativa Popular pot sumar un esglaó més en aquest camí de no retorn cap a l’adéu Espanya sense interrogant al final de frase. Posarà a prova ara però sobretot en un futur als partits catalans perquè després de la recollida de signatures, el ple de votació s’haurà de celebrar la legislatura que ve.

Caldrà veure qui està ara pel respecte a la democràcia, al dret de decidir. Qui ho estigui ara també haurà d’estar-ho d’aquí a vuit mesos. No hauria de ser una variable menor a l’hora de configurar possibles aliances postelectorals. Ben al contrari, en justa correspondència hauria de ser la primera condició per a un acord.

I més enllà de manifestacions, a les institucions, tots els partits de tradició catalanista haurien d’estar a favor de tramitar aquesta Iniciativa Popular. Seria la resposta més legítima a un tribunal il·legítim que vol censurar allò que la voluntat ciutadana va dir que volia.




publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#5
Laporta !¡*¡! fletxa Barcelona
8 de juny de 2010, 21.01 h

ERC Venut$, a qui voleu enganyar amb el vostre independentisme camuflat en la pasta que esteu xuclant que us passa el vostre soci español socialista? José Montilla torturant animals: www.facebook.com/group.php?gid=377473118396 (FORA EL TRISTPARTIT)


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
jordibcn fletxa barcelona
8 de juny de 2010, 13.25 h

#3 Doncs NO , deus estar molt content d´equivocar-te.i


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Anti sociovergència fletxa Sant Joan Despí
8 de juny de 2010, 12.37 h

Però no deien els de CiU i el seus succedanis de RCAT que això de la llei de Consultes era uan merda punxada en un pal? Quina colla d'estafadors! I ara compte xq ICV i CiU votaran al final en contra al Parlament i sinó al temps


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Carles fletxa Vilopriu
8 de juny de 2010, 10.33 h

És la millor resposta. ERC, CIU i ICV han d'empényer juntes!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
aruberuto fletxa barcelona
7 de juny de 2010, 19.09 h

Es estrany que hi hagi cap comentàri publicat, no crec que tothom sigui tan escèptic amb l'independència de Catalunya. Podria ser que estigui saturats d'aquets temes que apareixen a tots els medis nacionals de comunicació, pero que no aconsegueixen l'adhesió de la gent ben situada políticament que sí que podrian fer més d'una cosa per augmentar l'interés i l'esperança de la gent del carrer. Sempre estem mes o menys igual, la societat civil catalana es mou i molt amb les seves iniciati... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.