UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.79' ) WHERE id_article = 53199 Interrogants d’una Catalunya complexa ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 06:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dilluns, 12 de juliol de 2010 05:00 h

Interrogants d’una Catalunya complexa

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant carregant


Comparteix






Xavi i Puyol -entre altres- diran alguna cosa sobre la mutilació de l’Estatut ara que ja ha acabat el Mundial i se’ls aixeca el veto comunicatiu? Per què només ells dos van passejar-se petonejant la Senyera en la celebració del mundial?

Hi ha una incipient fractura social a Catalunya que s’ha manifestat aquests dies als balcons amb banderes espanyoles versus senyeres i estelades?

Artur Mas parla d’un abans i un després del 10-J i que el camí per Catalunya és ara el dret de decidir. Ho estipularà així en el seu programa electoral i com a condició post pacte?

Mantindrà Joan Puigcercós la promesa de pactar només amb qui es comprometi a promoure una consulta vinculant pel futur de Catalunya en la propera legislatura?

La condició de Joan Laporta de recollir 300.000 suports previs per liderar una candidatura independentista és una proposta en ferm i vinculant o busca guanyar temps per les dificultats d’entesa amb Reagrupament?

La manifestació del 10 de juliol confirma la tendència de les enquestes que cada cop hi ha més castellanoparlants que s’apunten a dir sí a la independència per motius pràctics i no sentimentals ni simbòlics?

Quina sensació van tenir els militants i votants del PSC presents en una marxa de clar signe independentista?

Va estar còmode Duran Lleida en l’‘aquelarre independentista’ que dies abans havia manifestat témer?

Quan va costar a l’agència pública de notícies -EFE- l’informe de Lynce que va oferir una xifra de manifestants que es posava en evidència per ella mateixa?

Hi haurà una resolució conjunta al proper debat de política general espanyol dels grups catalans al Congrés recollint el sentiment majoritari expressat dissabte pels manifestants?

Aquests són només deu dels primers interrogants que ens deixa un cap de setmana històric pel catalanisme i que ha posat en evidència la complexitat d’un país que està immers en el canvi més profund dels darrers 30 anys. Res no podrà tornar a ser igual. Toca moure fitxa als representants polítics. I amb una societat civil que no pot deixar d'empényer.




publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#10 Sílvia Martínez
13 de juliol de 2010, 22.16 h


1) Diran, no ho sé. Senyera, perquè varen ser els únics a no fer cas d'avisades? Perquè no només ells voldrien una selecció pròpia, oi? O perquè ells dos creuen que és bo assenyalar-ho en aquell context i els altres no. A mi em sembla que cal, i més donada la situació d'obligació espanyola a ser-hi i la formació d'aquesta selecció que ha guanyat el mundial.

2) Diria que no.

3) Només ho farà a la desesperada al final, crec. I més m'ho sembla avui després del tema de la IP. Se... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
jordi fletxa bcn
13 de juliol de 2010, 10.30 h

gs, totalment d'acord, jo ja m'he fet soci d'omnium i de les seleccins catalanes. Cal que exercim de catalans, que ens fem veure. HI tenim tot el dret! visca catalunya!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
13 de juliol de 2010, 08.53 h

Per continuar endavant calen vàries coses. La primera apostar per les associacions civils, sense les quals els partits polítics encara estarien a la figuera, fer-se soci d'Omnium o del CCN, per exemple. La segona és evitar la fractura social que ambiciona el nacionalisme espanyol, bastir un procés inclusiu, on càpiga tot-hom (una cosa que el nacionalisme castellà, per natura està impossibilitat d'entendre). De totes les maneres s'ha d'evitar que la societat catalana es divideixi en dos bl... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
euro fletxa GRÀCIES ERC, GRÀCIES PUIGCERCÓS. SOU EL PARTIT DE LA INDEPENDÈNCIA
13 de juliol de 2010, 00.58 h

Gràcies ERC, gràcies Puigcercós, sou els únics qué parleu d'independència.

Qué s'han cregut els politics i els partits de Catalunya i de ecspaña que desprecíen al poble de Catalunya ???

Qué s'han cregut els politics i els partits de Catalunya i de ecspaña qué es creuen tot poderossos per passar per sobre del poble, quan crida que se l'escolti ???

Qué s'han cregut els politics i els partits de Catalunya i de ecspaña per tergiversar la paràula del poble ???

Qué s'han cregut els... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
12 de juliol de 2010, 19.40 h

Allò que cal és que la nostra terra sigui lliure. I prou. Terra lliure. Un cop lliures, serem com sempre: far d'Europa culturalment i social. Tornarem a ésser la Catalònia triomfal de tots aqueixos segles amagats pels qui cada jorn i nit ixen a les televisions a omplir-nos de butllofes. No escoltem sinó el nostre cor de Catalans que ens duu a la llibertat d'una vegada per sempre.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
ERC=PSOE fletxa SÓN EL MATEIX GOVERN I SI PODEN EL REPETIRÀN PER TERCERA VEGADA.
12 de juliol de 2010, 16.25 h

El que cal es unitat independentista... ja se que el meu nick no ajuda molt però esque estic decepcionat amb ERC =(


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
12 de juliol de 2010, 12.22 h

El que cal fer es EXPULSAR DE TOT ARREU a les formacions polítiques unionistes amb Espanya., que d'una manera o altra defensen la permanent submissió catalana, defensada com a regionalista, federalista, peix al cove.....qui dia passa any empeny...es ha dir prou de CONVERGENTS i de SOCIATES. Ells son el culpables. Mas o Montilla son exactament el mateix. Continuisme i claudicació catalana davant Espanya. PROU...! siguem un poble valent i donem majoria a formacions independentistes les properes... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Rosa fletxa Girona
12 de juliol de 2010, 11.32 h

Son exactament les preguntes que em passen pel cap... El mundial ahir semblava trepitjar i enterrar les emocions de la mani... A mi en Puyol i en Xavi em van fer somriure... No espero que em donguin res els polítics, ja no n'espero res d'ells... El que no fem nosaltres no ho farà ningú ! Està clar, ens falta un líder positiu per tirar endevant !


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Josep fletxa Girona
12 de juliol de 2010, 11.03 h

En efecte, hi ha una incipient i declarada fractura social a Catalunya. La dels ciutadans de tota mena: catalanoparlants, castellanoparlants i d'altres llengües que volen un estat propi i els unionistes que actuen, sovint, amb violència per impedir qualsevol acte de catalanitat.

Hi haurà, finalment, enfrontaments?


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
lluís fletxa Solsona
12 de juliol de 2010, 08.36 h

no podem deixar en mans dels polítics els canvis que necessita Catalunya, la societat civil a de continuar liderant el canvi que necessita Catalunya, els partits polítics sempre faran prevaldre els seus interessos als de Catalunya, no ens en poden refiar !


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.