Vot en blanc o qui votar
Ja són una bona colla, i ben diversa la que demana el vot en blanc de cara als propers comicis espanyols. Els simpatitzants d'aquesta opció van des d'Heribert Barrera fins a Pasqual Maragall. L'objectiu d'aquesta proposta sol tenir un denominador comú envers l'apatia política que s'està visquen a Catalunya els darrers temps. La gent vol canvis. La gent espera canvis. Però els canvis no arriben. I davant la insatisfacció que això genera, es crida al vot en blanc com a mostra de càstig polític.El problema d'aquesta proposta de vot en blanc s'ha de mirar però des de mires més amples. De fet, seria un bon símptoma de que alguna cosa falla si els vots en blanc de les urnes provinguessin de tots els partits en general. Però això serà una cosa que no passarà, ja que alguns partits disposen d'una massa de votants que no debatrà personalment res que el partit no hagi proposat. És el vot directe i segur que predomina sobretot en l'àrea metropolitana, que ni tots els problemes que ha patit arran de l'arribada del TGV farà que es qüestionin en cap moment a qui votar. Com si el dia a dia dels ciutadans i el partit que es vota fossin dues coses totalment inconnexes entre si.
Però si ha estat un ex-president com Maragall qui ha demanat el vot en blanc, ha estat també un altre ex-president, Jordi Pujol, qui ha recordat que aquesta és una opció que no portaria a res. Pujol ha recordat que el vot en blanc no ha alliberat mai a cap país, així com tampoc ha servit mai per avançar cap a la sobirania. Ni a Escòcia ni a Irlanda. Pujol ha defensat el vot per assolir representació catalana com a única manera d'aconseguir alguna cosa d'Espanya.
Per tant, potser no és tan bona opció de la de votar en blanc, però si s'assumeix que s'ha de votar, llavors apareix el dilema de 'a qui votar', que fa que molts electors tornin cap al dilema de si potser seria millor votar en blanc. Potser és que alguna cosa falla en els plantejaments dels partits polítics d'arrel catalana. Si és així, veurem com ho veu l'electorat. D'aquí menys d'un mes.







