Aquesta perillosa bipolarització
La campanya ha entrat en la seva darrera setmana de joc, i la veritat és que la cosa comença a recaragolar-se. La victòria socialista, va prenent més forma a mida que passen els dies, i la campanya dels populars, centrada en el vell discurs catastrofista, no fa pensar que puguin capgirar la situació que la premsa ja està olorant. Un dels factors clau però, ha estat la forta campanya del PSOE, que està suposant un èxit total, que segurament els catapultarà cap a un segon mandat d'en ZP.El truc de la campanya és ben senzill. Ja no cal discurs. Ja no val explicar-se. Ja no cal proposar. Ja no cal programa. L'únic que s'ha de fer és tenir al PP i a Mariano Rajoy al punt de mira en cada moment. Ells són l'autèntic programa, i la campanya consisteix en vendre por. Por envers al PP, clar. I res més. Perquè un cop assolit el repte de bipolaritzar la política espanyola, ja no cal vendre com de bo és el propi partit, sinó que és més fàcil i pràctic vendre com de dolent i perillós és l'altre partit. La resta de partits són, almenys pel PSOE i PP, les mosques colloneres que forcen situacions, sovint mal vistes pels dos grans partits. Però en cap cas són vistos com a rivals. Només són possibles aliats a tenir en compte si no s'assoleix la majoria absoluta, que és l'autèntic repte d'aquests dos partits Així ens ho volen vendre: la batalla es juga entre els dos grans i prou.
I els populars sembla que no s'hagin adonat d'aquest joc, o si més no, encara no se n'ha vist una contra-campanya. Potser és que se n'han adonat tard, qui ho sap! Però podrien haver previst una campanya en aquesta línia després de veure l'exitós assaig que els socialistes ja van fer a Catalunya durant la campanya de l'Estatut, que tan bé els va funcionar. Perquè ja no serveix allò de què guanyes amb mi, sinó què perds amb l'altre. El famós cost d'oportunitat, que en la política espanyola es tradueix en la venda de la por. Una fórmula que els socialistes han aprés i usen a la perfecció. I el PP continua amb la seva campanya tan decaient com repetitiva demostrant no estar gens a l'alçada.
Al final encara no ens haurà de sorprendre si els socialistes es fan amb la majoria absoluta. Ja se sap que a Espanya, amb els socialistes, tot és possible. Només cal tenir una mica d'optimisme... diuen!







