UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.145' ) WHERE id_article = 64075 PSC: entre Maragall i la reculada ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 16:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dijous, 16 de setembre de 2010 05:00 h

PSC: entre Maragall i la reculada

Comentaris 31  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant carregant


Comparteix






Vendetta o aprofitament barroer? L’entrevista a Pasqual Maragall en què s’intuïa un suport implícit a Artur Mas -malgrat els matisos posteriors- no era improvisada. Tant qui l’autoritza com qui la demana saben què busquen o què pot passar. La família Maragall i CiU. Venjança per una banda i aprofitament d’un expresident malalt per intentar desequilibrar el rival, per l’altra part?

CiU va prometre enterrar els DVD’s i la propaganda negra que tanta polseguera va aixecar el 2006 i fer una campanya neta i en positiu. Però amb Madí o sense, en set dies l’eurodiputat Tremosa ha comparat José Montilla amb Franco i s’ha utilitzat la figura de Pasqual Maragall com a element desestabilitzador amb una entrevista d’una càrrega ètica com a mínim discutible.

Mentrestant el PSC intenta mobilitzar el vot tradicionalment abstencionista en les eleccions catalanes. Però, inevitablement, trasllada una sensació de reculada en la catalanitat que ha impregnat la seva acció política dels darrers quatre anys. Mobilitzar el vot del PSOE a Catalunya amb una campanya pensada en castellà pot provocar la fuga massiva del socialisme catalanista cap a l’abstenció i la resta de partits de tradició democràtica.

El risc d’aquesta maniobra és que pot percebre’s com una manca de coherència. El PSC ha votat la Llei del Cinema. La Llei d’Acollida o el Codi de Consum. Ha fixat uns paràmetres perquè els estudiants catalanoparlants tinguin els mateixos drets que els que no ho són a la universitat. I, sobretot, ha fet complir la llei -si calia- de la manera com es fa respectar la legislació: sancionant qui vol saltar-se-la.

Quan es conquereixen determinades posicions és molt difícil fer marxa enrere perquè les decisions es consoliden amb el temps. Si el PSC intenta recular i torna als discursos de fa 10 anys també pot perdre l’electorat menys catalanista perquè ho identificarà com a cop de timó forçat.

L’oportunitat d'atreure aquests exvotants maragallians sorgeix per CiU, ICV i sobretot Esquerra. Si saben recollir el desconcert del socialisme català, el mapa de partits a Catalunya pot alterar-se. Però el perill és gran: que el PSC reculi en el discurs de legitimació de la catalanitat normalitzada que ha fet els darrers anys.




publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#31
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
19 de setembre de 2010, 20.33 h

70 dies...ara ja quasi 69.

I en Montilla podrà gaudir d'unes merescudes vacances al Penedés recollint tomaquets.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
Quim fletxa PPCC.
19 de setembre de 2010, 19.26 h

#29 El Psc està federat amb el Psoe, la delegació a catalunya tant del Psoe com del PP segons bufi el vent és Ciu que té com a missió desviar el vot nacionalista català cap el bloc constitucionalista espanyolero a canvi d´exercir el virregnat. Així de clar, no et canses de fer el pena i el ridícul ex-llepa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
19 de setembre de 2010, 15.53 h

El P$C?...el P$C és la delegació del P$OE a Catalunya, i per sort, 70 dies...i al carrer!!.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
19 de setembre de 2010, 12.49 h

Un mal negocio La Vanguardia David García | 03/08/2010

El aumento del independentismo en Catalunya no es casual ni tampoco responde a una serie de circunstancias difíciles de explicar.

Es preciso ser estúpido para defender la dependencia de Catalunya con España cuando nosotros los catalanes, independientemente de si nos sentimos españoles o catalanes, si vamos con la roja o no, estamos perdiendo la oportunidad de vivir mejor. Estamos perdiendo la oportunidad de dar un futuro mejor a n... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
Quim fletxa PPCC.
19 de setembre de 2010, 12.33 h

#26
Si desitges la independència potser que deixis de defensar els regionalistes de segona de Ciu que tenen com a missió assignada desviar el vot nacionalista català cap el bloc constitucionalista espanyolero a canvi del virregnat. Potser que siguis tu qui no sap veure més enllà dels teus propis nassos. Ah i si no vols "conversar" amb mi com tu dius no m´ha al·ludeixis directament en els teus comentaris. Aquí tothom és lliure per opinar el que vulgui, i a sobre tens la barra de titll... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
Ricard fletxa Sabadell
19 de setembre de 2010, 10.40 h

Em remeto al meu ultim comentari, amb tu no es pot dialogar, sempre creus tneir rao i que la teva veritat es la unica , amb una persona com tu , totalment totalitaria i que no escolta ni vol entendre els demes, no tinc res mes que parlar. Nomes que em sento profundament decepcionat de que a Catalunya tinguem gent com tu, que em recorda la part mes fosca dels Peperos. n fi una llastima pero de tot hi ha a la vinya del senyor, nomes desitjo que aconseguim l'independencia pero si depen de gent co... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Quim fletxa PPCC.
19 de setembre de 2010, 08.43 h

#24 En altres paraules, que he posat el dit a la llaga, als hipòcrites convergents i unionistes se us veu a venir d´una hora lluny!.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Ricard fletxa sabadell
19 de setembre de 2010, 02.04 h

#23 permetem, l'expressio: pero que burro que ets. menys mal que puc parlar amb gent com el Manel que es bastant mes inteligent que tu. en fi pensa el que vulguis, jo passo de tu.

apa nen que et vagi be,


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Quim fletxa PPCC.
18 de setembre de 2010, 23.54 h

#22 Que set veu el llautó d´una hora lluny. Tothom votarà el que li doni la gana, l´únic que dic és que Ciu ni és independentista ni nacionalista català i ser independentista i votar Ciu és senzillament incongruent. Que només est un votant de Ciu? NO t´ho creus ni tu. Ja és trist que els de Ciu us tingueu que disfressar del que calgui perquè no teniu pebrots per dir el que sou en realitat, defenseu Laporta o Carretilles però votareu Ciu. Tanta hipocresia fot fàstic. Més clar l´... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
Ricard fletxa Sabadell
18 de setembre de 2010, 18.14 h

#20 quim informat abans de parlar si us plau, estem parlant de votants, jo soc de ciu, com a votant no del partit.
I no, al meu entorn tots som nacionalistes catalans, e independentistes, pero les coses com son, jo soc mes de centre dreta, perque tinc que votar Erc? Sou de esquerres, no enganxem ni en cola, ara si coincidim en l'independencia, treballem per aconseguir-la pero no oblidis que aquets botiflers, traidors, i tots els insults que ens dediqueu, son , seran i han estat necesaris per... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.