directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 08:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

EDITORIAL fletxa

publicitat


Dilluns, 21 de maig de 2007 05:00 h

Demagogs, frívols i reaccionaris

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant carregant


Comparteix







Etiquetes
La immigració és un fenomen d’un fortíssim impacte socieconòmic. No hi ha dubte que és així i que l’arribada massiva d’immigrants a Europa és una conseqüència directa de la pobresa i subordinació al primer món de la resta de la humanitat.
Però no és un fenomen novedós als Països Catalans. Al llarg del segle XX centenars de milers de persones es van desplaçar del sud de la Península cap al nord i Catalunya va ser el seu principal destí. Gent que abandonava les regions d’origen a la recerca d’un futur millor. La immigració va ser sovint perversament manipulada pel franquisme primer, i va fomentar els guetos i la desnacionalització del país. Si així va ser en inici, el relleu el va prendre una determinada esquerra que hi va veure una bossa de vots captiva que calia retenir i mantenir en un estatus diferenciat. Lluny de fomentar la integració dels nouvinguts, van alimentar una política de separació entre comunitats per raó de l’origen i de la llengua que parlaven.

Aquesta podria semblar una etapa superada. I no ho és. Les declaracions dels darrers dies, en plena campanya electoral, posen de manifest que les actituds irresponsables i partidistes es mantenen. Tots tenim present el vídeo del PP a Badalona, de clar signe xenòfob i reaccionari, que equipara delinqüència i immigració. O l’ús irresponsable de la immigració per part de la dreta regionalista i les conegudes afirmacions que vinculen el Govern de la Generalitat i el gihaidisme.

Però hi ha una altra actitud demagògica que és igualment censurable. L’esquerra naïf és un exemple clar de l’ús pervers de la immigració i de la voluntat de separar els catalans en funció de l’origen amb la instrumentalització de les cases regionals i la nul·la voluntat d’integrar els immigrants. O aquella esquerra que inspira campanyes amb el conegut “papers per a tothom” i que demostra la frivolitat amb què aborden el fenomen de la immigració. Sovint, a més, des d’una posició acomodada i actuant amb una irresponsabilitat manifesta.

Obliden, a consciència, que l’actual marc legal priva de competències Catalunya per regular i abordar un fenomen tan important com aquest, que l’espoli econòmic que patim ens deixa orfes de recursos per atendre les necessitats socials que genera la nova immigració i que, per si no n’hi havia prou, és un fet que aquest espoli sistemàtic ha creat una cultura del subsidi i la dependència i que, en essència, només ha beneficiat i potenciat la gran metròpoli de Madrid. Davant d’això l’actitud a dreta i esquerra ha estat de passivitat o de complicitat amb l’actual estat de coses, una evidència més de les actituds frívoles, demagògiques o reaccionàries amb què es segueixen abordant qüestions bàsiques per al nostre progrés social i nacional.       



publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
Marc fletxa girona
23 de maig de 2007, 01.01 h

A veure no estic gens d'acord amb el què diu en jordi de manresa sobre immigració=delinqüència, si no quants d'aquí, catalans de pura sang k se'n podria dir, s'hi relacionen també, tot i que no se sàpiga? tant mal fa el k el pugui portar d'un país o un altre, com el que paga el transport, com el qui ho ven aquí a catalunya o a qualsevol ciutat occidental. I estic d'acord en que si hi ha tant traffic de droga, no serà aquest proporcional a la quantitat de misèria que hi hagi?

Ara b... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Laia fletxa Osona
22 de maig de 2007, 16.56 h

O sigui Berta, que portes setmanes destil·lant bilis contra ERC perquè pacten amb el PSC-PSOE, i tu defenses que CiU pacti amb els mateixos sociates ? Vaja, això sí que és coherència. A tu el que et fot és que ERC pacti amb els sociates ... perquè tu voldries que hi pactessim nosaltres, amb els sociatas !!!

Quin argumentari !!! No m'estranya que entre aquests raonaments i els del Madí anem com anem. I amb el lastre del Duran, és clar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
21 de maig de 2007, 19.27 h

Laia, naturalment que pots defensar els pactes CiU ER...Abans jo tam,bé ho feia.
Crec que es pot pactar amb el PSC i amb el PSOE. (be, son el mateix però s'ha de mantenir les formes quan dius que vols pactar amb ells....)
Son els meus rivals polítics, no els meus enemics.Es fa un pacte ben fet i ben redactat.... i es compleix i es fa complir.
Crec que no s'ha de pactar amb el PP. Saps perquè? perque l'electorat de CiU que durant anys va fer-nos costat , ens ha deixat clar que no aprova aq... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Laia fletxa Osona
21 de maig de 2007, 18.35 h

Berta: i es pot ser convergent i voler pactar amb ERC, no ? Com jo, per exemple. Puc parlar o només pots "parlar" tu, amb el teu to insultant?

Per cert si no vols pactar amb ERC amb qui vols pactar ? Et faig un llistat amb les possibilitats: PP, PSC-PSOE, IC-V, Ciudadanos.

Em fa por preguntar-te amb qui vols fer pactes si no és amb Esquerra..


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
21 de maig de 2007, 18.32 h

Anna, per alusions, tu tens dret a desitjar els pactes politics que vulguis, pero alxò no obliga a la resta de convergents a desitjar el mateix que tu, no?
Es pot ser votant de ocnvergent i no voler pactes amb ER?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Jordi Puig fletxa Barcelona
21 de maig de 2007, 18.18 h

A veure, si jo estic en contra de que s'apliqui una immitaxa, o sigui un impost per a pagar els futurs problemes que comportarà l'atur en la construcció als sectors de la nova immigració, soc un racista xenòfob? Per cert aquesta proposta ja comença a circular pels partits de la gauche caviar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
esteve fletxa Lliçá d'Amunt
21 de maig de 2007, 17.18 h

Ostres... jo soc nat a Manresa i juro que no tinc res a veure amb aquest tal Jordi.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Anna fletxa BCN
21 de maig de 2007, 16.18 h

Jo vull un pacte ciu-erc, jo vull el trias alcalde de Bcn amb el portabella de primer tinent d'alcalde. I com a votant de ciu, tot i que no em fa cap gràcia unió, no entenc perquè cada cop que algú va de convergent en aquest diari és per insultar els d'erc. N'hi ha que estan perdent els papers


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Jo fletxa BCN
21 de maig de 2007, 13.44 h

Jordi de Manresa: Relacionar inmigració i delinquencia és una barbaritat . Et poso un exemple:si al mateix carrer que tu dius i posem Michel Jordan (negra), Deco (gitano), Ronaldinho (sudaca). .. tu creus que hi hauria algun problema de drogues o robatoris?
La miseria crea els problemes, no els inmigrants com a tal, i no tenir recursos per fer front a aquesta miseria com no tenim gracies a l´estatut de CIU, pot ser un desastre. Ahhh, i papers per a tothom tampoc.Cal ser mesurats


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
21 de maig de 2007, 13.24 h

Fas pena nen, com a manresà em sento avergonyit. Un altre xenòfob caçavots de la tropa del Duran i Lleida, el mas i tota la patuleia convergent. Sectarisme? el teu i el de la teva gent


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.