L'exèrcit espanyol de Carmen Chacón
Una de les habilitats del PSOE s’està demostrant que és treure càrrega negativa a símbols de l’espanyolisme que encarnaven els valors d’aquella Espanya eterna d’olor a naftalina i del Noticiero Documental.Sigui de manera premeditada o no, va ser la televisió filosocialista Cuatro qui va encarregar-se de fer simpàtica la selecció espanyola de futbol durant l’Eurocopa acompanyada de detalls com aconseguir transformar la plaça Colón de Madrid d’Aznar, Trillo i Acebes i la 'rojigualda' més gran de la història en la 'plaza roja' amb tota la dimensió simbòlica i històrica de la referència.
Coincidint amb els dies previs a la desfilada de les forces armades per la Hispanitat, el ministeri de Carmen Chacón va iniciar una campanya publicitària per allò d'humanitzar l’exèrcit espanyol. Amb testimonis de familiars de militars inclosos que pretenen transmetre aquella imatge idíl·lica d’un exèrcit que ajuda a fer un món millor.
Però el que ni Carmen Chacón ni la seva campanya institucional no explica mai són les denúncies d’entitats de solvència com Justícia i Pau que us explicàvem fa uns dies en aquest digital. L’Estat espanyol és la vuitena potència mundial en exportació d’armament a països en vies de desenvolupament. En altres paraules: Espanya ven moltes armes a estats dictatorials que serveixen per perpetuar aquests règims.
I ben segur que alguns dels soldats espanyols de base van a l’Afganistan -per citar un exemple- amb tota la bona fe del món. Però és molt possible que no siguin pocs als que també els motiva i sobretot els compensa el plus en la nòmina mensual que tenen. A l’assignació fixa que cobraven a l’Estat depenent de la seva posició i rang s’hi suma automàticament un complement de 3.000 euros nets.
Les campanyes institucionals poden explicar el que vulguin. I Carmen Chacón pot passar a la història com la primera ministra espanyola de defensa que fa portar lligada la cabra de la legión durant la desfilada pel Paseo de la Castellana. Però nosaltres estem obligats a seguir denunciant aquest exèrcit que representa uns valors d'una Espanya que molts volen fer veure que està superada.







