directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 09:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ENTREVISTA fletxa

publicitat


Dimecres, 2.3.2016. 05:00 h

Òscar Sánchez Portaveu del comitè de vaga del metro de Barcelona

"Tenim conductors de tren que per sobreviure fan hamburgueses al McDonald's"


Gerard Sesé - @gerardsese .- Quedo amb Òscar Sánchez a la seu de CGT Catalunya que està, com no podia ser d’una altra manera, sota terra, com el metro, concretament a l’estació d’Entença a la línia blava de Barcelona. No hi ha llum natural, però hi estan acostumats. Després de travessar un passadís amb canonades i obra vista, apareix un gran espai, el punt de trobada de la CGT. Allà hi ha una petita reunió, fins i tot m’ofereixen cafè. Es respira sindicalisme a cada racó i sento el nom de la Colau en més d’una ocasió tot i que no arribo a escoltar el contingut de les converses. Tenen una trobada estratègica. Apareix l’Òscar, amb posat senzill i afable. Ens tanquem en un despatx. Fa cara de cansat, es nota que no ha parat aquests dies. Fins i tot ens interrompen a mitja xerrada perquè després de la meva entrevista l’està esperant una televisió espanyola.

Comentaris 32  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant carregant

oscar sanchez, vaga metro, cgt catalunya, tmb,
Òscar Sánchez, portaveu comitè de vaga

Comparteix
   


Etiquetes



Situem als lectors: com hem arribat fins aquí? Per què la vaga?
 
Fem una mica de cronologia, molt important per saber perquè som aquí: venim d’un conveni del 2008/2011 que s’ha prorrogat dos cops de manera bianualment les dues vegades. El 2012/13 es fa una pròrroga de conveni així com al 2014/15. Això contempla la congelació salarial per aquests 4 anys i una sèrie de mínimes mesures de contractació. Després d’aquestes dues pròrrogues que s’acabaven al desembre del 2015 vam iniciar les accions. Al setembre, el comitè d’empresa denuncia el conveni i demanem a l’empresa TMB que es convoqui una reunió per negociar. Comencem a negociar a mitjans d’octubre. S’ha de dir que vam tenir molts problemes per fer una reunió setmanal. L’empresa ha volgut allargar la negociació.

Per dilatar el procés, per diluir-vos, cansar-vos?

Ells comencen parlant d’una reunió cada dues o tres setmanes. I un conveni tan feixuc i tan complex com el nostre necessita més temps. Estava clar que volien allargar la situació actual el màxim temps possible. Entenem que després de 4 anys de congelació i en una situació de precarietat bastant greu, nosaltres necessitàvem arribar a un acord com més aviat millor...

Un segon... precarietat en els contractes? Què vol dir? Sou tots temporals? Com funciona això?

Va bé que m’ho preguntis: nosaltres, la plataforma unitària de tots els sindicats del comitè d’empresa, presentem les nostres queixes bàsciament en aquests eixos: precarietat de contractes i salari. Si ens fixem en el primer, hi ha un 10% de la plantilla que està temporal però hi ha un problema encara més greu: hi ha molta gent que té contracte parcial de manera involuntària, sumats al 10% que et deia, donen un total d'unes 600 persones.

Eh... jornada parcial no voluntària?

Gent que no pot optar, ni té perspectives de futur, a un contacte del 100% de la jornada. Tenim gent al 70%, al 55% i un grup important de gent que només treballa els 3 mesos d’estiu. Gent que porta 8 o 9 anys treballant només els 3 mesos d’estiu! I no tenen cap garantia que la seva situació canviï. Nosaltres diem que el que s’ha de fer és un calendari de normalització de totes aquestes situacions contractuals. Podrem ser flexibles, però volem que aquesta gent tingui una esperança de futur per normalitzar la seva situació. Potser no avui, però que sàpiga i tingui la garantia que en algun moment millorarà la seva condició contractual.

I el salari...

L’augment salarial és un fet, sí, després de 4 anys de congelació.

Teniu el mateix sou que fa 4 anys sense increment en funció de l’IPC... però s’ha dit que alguns sous sí que han tingut augment...

S’ha de ser curós amb les xifres i saber de què parlem. Alguns contactes, per antiguitat, el conveni prorrogat té  pactat un augment, que és mínim i no té res a veure. Nosaltres demanem en general una pujada dels sous de la plantilla. No demanem cap cap quantitat concreta però sí que diem que ha de ser un augment lineal del salari. Al metro tenim una desproporció enorme entre les categories més altes respecte a les baixes.

4 anys de congelació de sou i els directius s’han apujat el sou un 14%... és cert?

Sí, però no és una informació que provingui dels nostres sindicats. Bàsicament perquè no en tenim, d'informació. L’empresa no publica els salaris dels directius tot i que els hem demanat.

La CUP feia una denúncia d’aquest fet però l’empresa emplaçava a visitar el web que segons TMB allà està tot publicat...

Des de fa uns mesos, gràcies al fet que perd una sentència amb el sindicat CGT Catalunya, publica certes dades al web. Hi ha un altre fet abans però...

Digues...

Nosaltres més enllà de la transparència, tenim un conflicte col·lectiu perquè denunciem que és il·legal els sous de tots aquells que estan fora de conveni perquè només hi poden estar les persones que tenen un contracte d’alta direcció. Al Metro això serien unes 15 persones com a màxim.

Alta direcció... vols dir els ‘capos’, per entendre’ns...

Sí, la gent que té poder per actuar en nom de l’empresa, en actes de judici... les màximes responsabilitats. Llavors això s’ha declarat il·legal i aquesta gent ha d’entrar en conveni. I això ens donaria accés als salaris. Tenim la sentència ferma però l’empresa no l'ha acomplert. Per tant, des de fa uns mesos ha publicat al web el salari d’alguns directius i salaris fora de conveni. El problema és que ha publicat les mitjanes salarials i no se sap exactament què cobra cada un i qui baixa i qui puja aquesta mitjana. I a més tampoc posen altres despeses com els plans de pensions privats, despeses de representació, mútues de sanitat privades... són dades incompletes que no reflecteixen la realitat.

Dóna la sensació, i per això volia que expliquessis en detall el perquè s’ha arribat fins aquí, que hi ha incomprensió. Se us ha arribat a dir que sou uns privilegiats. Que no us podeu queixar que teniu un sou que està prou bé...

Jo entenc i és cert que les condicions laborals que hi ha a Metro comparades amb algunes del sector privat més ferotge que actuen a Barcelona, no està tan mal remunerat. Però aquesta reflexió no impedeix que nosaltres no puguem reclamar millores en els nostres drets. Si es considera que ja estem suficientment bé i no podem millorar, és del tot subjectiu i fora de lloc. Perquè... on està el límit? Qui pot fer vaga i qui no pot? Hi ha una línia que nosaltres tracem, més enllà del tema salarial, que el principal problema que ens afecta és la precarietat. Entenem que tractant-se d'una empresa que s’alimenta de diners públics, gestionada per polítics, tant a la direcció de l’empresa com des de l’ajuntament, on tothom s'abandera de lluitar contra la precarietat és una contradicció que sobta molt. A més, en els últims 4 o 5 anys la precarietat s’ha disparat. Quasi un centenar de persones en els últims anys han passat a una situació precària.

No s’ha notat el canvi de color a l’ajuntament? L’arribada de la Colau?

A efectes sobre l’empresa, l’única persona nomenada directament pel govern de l’ajuntament ha estat el conseller delegat Enric Cañas. A nosaltres el que ens arriba és que el senyor Enric Cañass és una mena d'interlocutor entre empresa i ajuntament però sense capacitat de gestió sobre l’empresa. Tenim una direcció que és prèvia al canvi de govern, des de fa un any i mig, més o menys. El nou director és Marc Grau, que ve de l’empresa privada on ja va tenir enfrontaments. Un exemple, va presentar un ERO, no va arribar a un acord amb els treballadors i li van convocar una vaga. L'endemà hi va incloure el doble de persones. Aquest és el perfil de gestor amb qui ens trobem, amb pràctiques dures a l’empresa privada. Això a l’empresa pública té altres conseqüències. El que ens diferencia del sector privat és que el conflicte perjudica tota la ciutadania.

Sorprèn que, tot i que la direcció de TMB sigui prèvia a Colau, la cap de mobilitat és Mercedes Vidal i sembla haver estat poc encertada. Hi ha hagut decepció?

Sí, de molta gent sí. Des del sindicat no tenim cap preferència política ni cap partit ni treballem conjuntament. Sí que hi havia molta gent que tenia esperances en el nou equip de l’ajuntament i que després de la seva actitud sobre el conflicte s’han sentit molt decebuts. És lògic, són gent que han arribat a l’ajuntament fent una sèrie de declaracions i postures de cara al treballador, fins i tot en conflictes de vaga...

Hi ha aquell tuit de Mercedes Vidal encoratjant als treballadors de TV3 a fer vaga un 11S.

I les declaracions de Colau amb els vaguistes de Movistar o els vaguistes de l’FNAC... i això genera una sèrie d’expectatives. Després les actituds han estat del tot diferents. Ens han dit que l’oferta de l’empresa era molt bona i s’hauria d’acceptar, que la vaga era desproporcionada... han ofert dades falses sobre els salaris dels treballadors... són pràctiques que no són noves però sobta que això ho faci aquest ajuntament. Ho va fer l’ajuntament del PSC amb ICV, les postures de Trias també van anar en aquesta línia i... ara les expectatives dipositades en el nou govern s’han enfonsat.

Sobretot, el fet que la part política i no administrativa de l’empresa hagi estat la que us hagi menyspreat dient que era una vaga innecessària i insistint en què sou uns privilegiats...

Sí, nosaltres mai no vam demanar ni comprensió per la vaga a l’ajuntament ni que li hi dónes suport a com sí que ho haugés fet si no estiguessin a les institucions. De fet ja va passar...

Ah sí? En algun conflicte anterior amb TMB Barcelona en Comú us va donar suport?

Sí. Durant el període electoral, gent de BeC, en un acte de campanya van visitar un parell de vegades el comitè d’empresa i vam tenir un diàleg molt planer i còmplice, informant de possibles conflictes. La seva actitud va ser molt comprensiva però clar... un cop han accedit a les institucions i veus el canvi de criteri... sobta molt, realment.

El vídeo que un company teu li diu a Colau que ‘has venido a responder al más puro estilo CiU’.

Sí, crec que deixava molt clar quina era la sensació de molta gent. Totes les peticions a l’ajuntament es responien amb: hi ha bona voluntat de l’empresa,  arribarem a un acord perquè 'venim d’on venim'... però no hi ha bona fe: tenen bloquejat un conveni i no volen arribar a cap tipus d’acord. Esperàvem una altra cosa.

A més... en els moments més importants de la negociació a les hores prèvies al congrés de mòbils... hi havia mediant la Generalitat. I en aquelles reunions no hi era la Colau ni el tinent d’alcalde, en Gerard Pisarello, que estava a Madrid amb en Varoufaikis...

Sí, cert. La primera vegada que parlem directament amb ella, i amb en Pisarello i assessors, és la reunió que fem el divendres prèvia al dilluns 22 a la vaga. D’entrada ja ens diu la mateixa Colau que el que no pot fer és negociar en nom de l’empresa perquè no és la seva funció...

Però va dir que s’implicava personalment...

Va explicar que s’implicava per conèixer de primera mà el conflicte per saber per què no s’arribava a un acord. Ella va deixar clar que no s’implicaria en la negociació perquè entenia que s’havia de dur a terme entre comitè de vaga i comitè d’empresa. Li vam dir que el que li transmetia l’empresa és mentida: "si no tens un pont de diàleg amb el comitè de vaga per tenir les dues versions tindrem un problema". I això és realment el que passa i és part del problema principal. Les seves rodes de premsa estan basades en argumentacions falses extretes de l’argumentació de l’empresa

Ostres però és molt diferent del que ella va vendre: semblava que s’arremangava i s’hi implicava al 100%.

Sí, l’actitud del govern durant tot el procés ens ha semblat que amb les formes, la imatge, el discurs ha volgut ser una altra cosa però al final, en el fons, no. Més enllà de les bones paraules...

De la façana...

Si, d’allò de "farem les coses diferents i la nova política..." més enllà de tot això la seva actuació no es diferencia absolutament en res de les actuacions que ha tingut CiU o el PSC.

La gestió del metro implica seguretat ciutadana i és una gran responsabilitat. Això ha d’anar amb el sou no?

Sí, però ja no només de salaris sinó sobretot estabilitat laboral. Es parlen de 30.000 euros com a salari mitjà. Hi ha 1.500 agents d’atenció al client, i aquests estan al voltant dels 25.000 euros bruts anuals.

Uns 1200 euros al mes. És un sou correcte.

Sí, però no oblidem que aquesta gent condueix trens amb milers de persones a bord. Té una formació molt especifica en sistemes de seguretat, per poder fer desallotjaments, actuació en un moment crític... no és qualsevol cosa.

Clar... implica una responsabilitat...

Això comporta un cert sou, però és que si parlem de precarietat és el mateix: la gent que només treballa 3 mesos l'any, la resta de l’any, per sobreviure, està venent hamburgueses al McDonald's.

O treballant en negre...

El que bonament poden. Després de 9 mesos se'ls ha de formar un altre cop perquè els sistemes de conducció, tecnològics, o d’evacuació pateixen canvis. I tornen a conduir i a portar la vida de 1.000 persones a bord... i la responsabilitat civil i penal és seva. Quan parlem de què cobren prou bé... és totalment subjectiu. Aquí no fem cargols, és quelcom més complex i s’ha d’explicar molt bé.

I ara què? Què teniu previst? El MWC era un bon moment per fer pressió... 
 
Ara mateix hem fet dues vagues i no s’ha arribat a cap tipus d’acord. Ara tenim convocada una assemblea de treballadors el dijous. Dimarts hi ha reunió de conveni. Com que no hi ha cap vaga convocada podem tornar a parlar. A veure com ve l’empresa... si des de l’ajuntament algú ha pres la decisió que s’ha d'intervenir i canviar la posició de l’empresa o que venen exactament igual com han vingut durant els últims 5 mesos: intentar allargar la situació i no arribar a cap a acord.

Si és així llavors què?

Dijous tindrem una assemblea general de treballadors on es faran tres coses: informar sobre com han anat les mediacions durant la vaga amb tots els detalls, explicar com ha anat la reunió de comitè i en tercer lloc prendre decisions després d’un debat. Si van mal dades, hi haurà un nou calendari de mobilitzacions.

Però ara no hi ha congressos a la vista.

És igual, abans del mòbil no hi havia acord i ara tampoc. Nosaltres seguim.

Sí tot segueix igual i hi haurà noves mobilitzacions... què li diries al ciutadà que s’ha d’aixecar més d’hora per una vaga vostra?

Primer de tot li donaria les gràcies per la comprensió. Perquè sovint surten als mitjans aquells individus enfadats però els companys que fan serveix mínims normalment ens troben amb mostres de suport. A més que tinguin clar que fer un dia de vaga al metro són, de mitjana, 100 euros menys a les nostres nòmines. Dos dies són 200 € menys. Quan un col·lectiu, per unanimitat, accepta perdre diners fent una vaga quan a ningú li agrada, no és per molestar, sinó perquè estem en una situació límit.
 
Potser molts dels que usen el metro també pateixen situacions laborals injustes...

Potser el ciutadà si sabés que la persona que condueix un tren el mes de juliol, fa tres setmanes estava fent hamburgueses al McDonald's segurament no li agradaria massa. Si això es fa públic, penso que la gent comprendrà la situació. Ja no només la qualitat del servei en ser amables al canviar un bitllet (que també), sinó la seguretat o el manteniment...

El manteniment és molt important imagino...

Sí i mira... hem perdut unes 250 persones en plantilla,moltes de manteniment en els últims 4 anys. I el metro funciona igual i hi ha més estacions i més vies. Es fa menys manteniment i això vol dir menys seguretat. Aquest fet ja està donant problemes de seguretat a la via, a diferents equips de les estacions, als mateixos trens...

Però això que dius és bastant greu!

És que no volem més plantilla per treballar millor, sinó per millorar i garantir el servei.

I ara hi ha una línia nova estrenada!

Sí, ja et dic, més estacions, més vies, més kilòmetres, noves tecnologies...

Clar... Els trens van sols... aquí sí que es pot reduir plantilla, no?

Compte! Aquí s’aprofita per descarregar plantilla en aquestes línies però... quan una línia automàtica té una aturada, el temps de reactivar el servei es multiplica per 4 o 5 d'una convencional. No hi ha gent a les estacions ni als trens. Hi ha dies que hi ha una persona per cada 3 estacions. Mentre no passi res, anem bé... però quan hi ha una emergència... l’impacte al ciutadà es multiplica. Has de buscar una persona que està a 3 estacions de distància, que vagi per exterior amb taxi... hi ha hagut aturades a línies automàtiques a la zona nord...

Fa poc, oi?

Sí, fa uns dos mesos, passatgers sortint a mig túnel, gent que va haver de sortir caminar sols fins a l’estació més propera.

A les foques?

Amb les llums del mòbil. Hi ha vídeos i tot.

I si ve un tren?

La línia està parada. El personal ha d’accedir des del carrer.

Déu n'hi do! Per acabar, està passant el mateix amb els busos?

Sí, però el tema sindical és diferent. Al metro tots els sindicats anem a una sola veu amb tot el procés de negociació i convocatòria de vagues. Són molts anys i per això tenim cohesió per poder treballar tots junts i això beneficia molt als treballadors. Als autobusos és diferent perquè una part del comitè d’empresa té un preacord signat i una altra que convoca vagues.




publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#32
goldfinger fletxa dr. no
7 de març de 2016, 07.14 h

#31 idiota


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
6 de març de 2016, 18.36 h

“Quina merda de desconnexió és, aquesta?”
Bla-bla-bla i a la mínima pressió de l’Estat, ui, disculpin, no volíem molestar, ara ho arreglem, eh?
http://www.ara.cat/opinio/Quina-merda-desconnexio-aquesta_0_1535246513.html


huah huah huah huah huah huah huah huah huah huah huah ACAPARAD PROZAC. AUN TENEIS TIEMPO


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
|| || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'esta
6 de març de 2016, 18.12 h









#29 huah huAH HUAH HUUAAHH HHUUUAAAHH ! ! ! ! ! . . . COM VAS DE CUL, POPBRE CAGARRONESITO ! ! !



No et capfiquis tant, creu-me, princeseta, i val més que et dediquis a estudiar alguna cosa útil.



Això de deixar l'ensenyament mitjà i posar-te de manobre va ser una mala idea, creu-me.



Però ja sé que desconfies dels meus SAVIS I DESINTERESSATS consells , i . . . "así te lussssse el pelo" , princesa !!!




Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
6 de març de 2016, 14.36 h

#28 Iceta furga en les diferències entre socis: "L'acord entre JxSí i la CUP fa aigües, Aigües Ter Llobregat"

http://www.ara.cat/politica/Iceta-acord-JxSi-CUP-Aigues-Llobregat-ATLL_0_1535246625.html

SE COMERAN LOS UNOS A LOS OTROS


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
|| || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'esta
6 de març de 2016, 13.33 h




#27 Mira, Cagarritoneses: encara que jo de vegades sigui tan cruel amb tu, també m'agrada ensenyar-te coses per tal de que no facis uns RIDÍCULS tan espantosos com sols tenir costum de fer.

Ara t'ensenyaré una altra cosa i així no semblarà que siguis tan analfabetament ignorant.

Sé que tu no tens biblioteca a casa teva, sinó només tres llibres en un buffet , "Historia del Real Madrid", "Como hacerse respetar por los companeros de trabajo" i "Franco ese hombre", i per aixó fas afi... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
6 de març de 2016, 13.20 h

#26 En Avinyonet de Puigventos han tirado a la basura los libros de la Biblioteca Municipal porque en 15 años solo han entrado 5 lectores.


Si corres al container azul podras ampliar tu biblioteca en 4 mts lineales.

HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HAH HUAH HUAH HUAH


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
|| || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'esta
6 de març de 2016, 12.40 h






#25
#23 HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH ! ! ! ! . . . CAGARRITONESEEEEEEEEEES ! ! ! ! HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH ! ! ! !

Pobre Cagarritoneses, com va de bòlid, per no dir de cul ( part del cos que ell, pobreta , té molt sensibilitzada "per irritació")


has quedat tan TRAUMAT, TAN "MOLIDO Y APALEADO", tan maltractat, pobret Cagarritoneses, amb les humiliacions, preses de pèl i burles que t'he subministrat, que si abans m'al.lucinaves confonent-me amb qui sap qui, ara ja no... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
6 de març de 2016, 12.02 h

#24 En Avinyonet de Puigventos han tirado a la basura los libros de la Biblioteca Municipal porque en 15 años solo han entrado 5 lectores.


Si corres al container azul podras ampliar tu biblioteca en 4 mts lineales.

HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HAH HUAH HUAH HUAH


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Camilo Camelo Camello fletxa Ayayaylolailolailópolis , Caspañistán Inferior
6 de març de 2016, 12.00 h










#23


EN DECÚBITO SUPINO O EN PRONO


ARAGONESES,


CUANDO BEBE ANÍS EL MONO


VA HACIENDO ESES


Y AUNQUE BEBER ALCOHOL NO LE MOLA


CUANDO CANTA EL CARALSOL


EL CULO SE LE HACE . . . P E S I C O L A A A A ! ! ! ! !











Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
6 de març de 2016, 11.55 h

#22

En Avinyonet de Puigventos han tirado a la basura los libros de la Biblioteca Municipal porque en 15 años solo han entrado 5 lectores.


Si corres al container azul podras ampliar tu biblioteca en 4 mts lineales.

HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HAH HUAH HUAH HUAH


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat



















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.