Ja n'hi a prou de criticar, satanitzar, el tren convencional perquè, segons alguns, és la causa de delinqüència a alguns municipis. Això és una aberració. El problema de debò és la manca d'inversions i...
Llegir-ne més
MANCANCES I DESCOORDINACIONS EN SEGURETAT I INFORMACIÓ EN LES LÍNIES R11 I RG1 (TRAM GIRONÍ ) Des de la Plataforma Defensem el tren de l'Empordà volen expressar el nostre enuig i , alhora , denunciar les mancances i descoordinacions en...
Llegir-ne més
Els trens de Mitjana distància de la R11 estan molt desaprofitats. D'entrada considero que en el tram entre Figueres i Portbou/Cervera de la Marenda aquests trens s'haurien d'aturar a totes les estacions ( a imatge i...
Llegir-ne més
NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE EMPORDÀ Què passa amb el nostre tren social de les línies R11 i RG1 El passat dia de Sant Pere, el 29 de juny de 2019 va ser una jornada negra en la...
Llegir-ne més
Ara que gràcies a l'esforç i voluntat política dels ajuntaments de la zona transfronterera, d'altres institucions polítiques supramunicipals i de la força cívica de les entitats a favor del tren convencional, les...
Llegir-ne més
En el tram gironí de les línies de rodalies transfrontereres de la R-11 i la RG1 caldria molta més intermodalitat i coordinació entre el tren convencional i el bus. Ara que, gràcies a...
Llegir-ne més
En tant que porte-parole de Defensem el Tren de l'Empordà, je voudrais lancer un appel citoyen aux communes ferroviairessituées dans la zone transfrontalière entre Figueres et Perpignan (et dans une seconde phase entre Gérone et...
Llegir-ne més
Com a portaveu de Defensem el Tren de l'Empordà voldria fer una crida cívica perquè els Ajuntaments ferroviaris de Figueres a Perpinyà, de la zona transfronterera ( i en una segona etapa entre Girona i Narbona )...
Llegir-ne més
El passat 11 de febrer d’enguany es va confirmar una bona notícia ferroviària a la línia R11: hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora de les comunicacions...
Llegir-ne més
El passat 11 de febrer es va confirmar una bona notícia ferroviària a la línia R11: hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora de les comunicacions ferroviàries...
Llegir-ne més
El 10 de novermbre de 2018 hi ha previst celebrar la tercera Festa del tren de Llançà A una mica menys d’un mes es fa necessari començar a recorder en la ment aquesta data que pot ...
Llegir-ne més
Nota de premsa conjunta de Defensem el Tren de l’Empordà i de l’Associació d’Ussuaris del Tren Perpinyà -Portbou El tercermundisme de les interconnexions Portbou-Cervera de la marenda és...
Llegir-ne més
Voldria comentar el Programa de TV3, 30 minuts “Destinació Rodalies” del pasat diumenge 16/09/2018. És indignant que no s’hagi comentat res dels problemes estructurals de la línia de trens regionals (també són...
Llegir-ne més
El fet que el Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat -per l’executiu espanyol- com a coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero que pot ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions que ...
Llegir-ne més
Per què hi han tantes incidències a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies de Catalunya en els darrers temps. Darrerament a les línies R11 i RG1 hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants...
Llegir-ne més
L’Estació del tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament, l’estació de la Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i modernitzar aquesta estació i el tram de la línia...
Llegir-ne més
Desprès d’haver-nos venut, a bombo i plateret, les excel•lències d’unes inversions d’ADIF per solucionar definitivament els problemas del Pont del tren de d ela línai R-11 al municipi de Colera (Alt Empordà)...
Llegir-ne més
Dissabte 7 de juliol de 2018. El tren de la línia R11 que ha de sortir de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat el maquinista. Com és possible això al 2018? Un servidor fa més de 45 anys que sóc ...
Llegir-ne més
NOTA DE PREMSA, COMUNICAT DE PREMSA CONJUNT DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ I LA UTPP Molt important. properes mobilitzacions a l’Estat francès a favor del tren convencional....
Llegir-ne més
El proper 8 de juliol d’enguany pot esdevenir una data històrica molt important per a Portbou/Cervera de la Marenda i per tota la zona transfronterera de l’Alt Empordà – en general del conjunt de les...
Llegir-ne més
Per la seva situació geoestratègica excepcional i perquè, darrerament, s’han incrementat els actes incívics, Portbou necessita presència policial permanent. Això implica transformar l’actual oficina de denúcies...
Llegir-ne més
A l’entorn de la xerrada/debat del passat 8 de juny de 2017 al Centre cultural els Caputxins de Figueres, organitzat per l’associació ecologista i mediambientalista IAEDEN, amb motiu de la commemoració del 15è ...
Llegir-ne més
Per un manteniment efectiu de la línia R11 i el tram gironí de la RG1, per una millora general de la qualitat del servei a l’usuari i d’una modernització del material mòbil Des de la...
Llegir-ne més
El passat 20 d’abril van començar els actes de celebració dels quinze anys del naixement de Salvem l’Empordà. La commemoració s’allargarà fins el 17 de juny. En aquest aspecte considero que és ...
Llegir-ne més
És ben conegut per l'opinió públic i els diferents usuaris que el tren convencional, el tren de l’Empordà i, en general el tram gironí de la R11 i RG1 entre Massanet de la Selva i ...
Llegir-ne més
Està molt bé que RENFE-SNCF i Empordà Turisme intentin promocionar la comarca de l’Alt Empordà, tot convidant un grup de sis membres de l’Associació de Premsa Estrangera; però, al meu entendre, aquesta...
Llegir-ne més
Ara i aquí, a Catalunya el `preu, massa elevat, del bitllet del tren convencional comença a ser un problema social greu.. Actualment a Catalunya el preu del transpotrt públic ferroviari convencional és ...
Llegir-ne més
Des de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà voldríem informar la ciutadania catalana que estem portant a terme una feina de coordinació permanent amb el President de l’Associació d’usuaris del tren...
Llegir-ne més
Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així com la part costanera del Roselló, vol revitalitzar l’economia de proximitat necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin...
Llegir-ne més
La Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà -vinculada a l’IAEDEN i a l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP)-, va fer una gran tasca de conscienciació i mobilització en els anys ...
Llegir-ne més
El 25 de febrer de 2017, una vegada més, ha tingut lloc una Acció acte/mobilització a Cervera de la Marenda i a Portbou. Aquesta vegada la mobilització ha estat organitzada per l’Associació ...
Llegir-ne més
El diumenge 19 de febrer va tenir lloc, a Narbona, una interessant trobada entre el President Carles Puigdemont i la Presidenta de la Regió ampliada d’Occitània (que inclou la Catalunya Nord) . Ara caldria que...
Llegir-ne més
El proper dissabte 25 de febrer torna a haver-hi una jornada de mobilitzacions a favor del tren convencional i per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera de la Marenda. Tenim molts...
Llegir-ne més
La magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què, recentment, s’han portat a terme importants exposicions sobre Walter Benjamin i l’exili es troba totalment abandonada i...
Llegir-ne més
El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així m’ho han fet saber diversos mitjans de la Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions socials dels sindicats del Nord, dels usuaris i del...
Llegir-ne més
Les mobilitzacions –socials i/o territorials- ben planificades sempre tenen èxit. En aquest sentit es veu que el tren de nit de París/ Cervera(Portbou es podria recuperar. Seria una mena de “regal de Nadal” del govern ...
Llegir-ne més
La jornada del 10 de desembre de 2016, a Portbou (Alt Empordà) i a Cervera de la Marenda (Rosselló) a favor del tren convencional i d’una major col•laboració entre les dues vessants del Pirineu, s’ha...
Llegir-ne més
Ara més que mai es necessària una acció conjunta efectiva de les institucions catalans - Generalitat, diputacions, Consells Comarcals, Ajuntaments i tots els càrrecs electes- així com totes les associacions en defensa dels usuaris...
Llegir-ne més
La magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què s’han portat a terme importants exposicions sobre Walter Benjamin i l’exili es troba totalment abandonada i menystinguda ...
Llegir-ne més
Ja ho veieu. L’empresa que gestiona l’especulativa i gegantina infraestructura del Túnel del Pertús del TAV, TP-Ferro, s’ha dissolt. El Jutjat Mercantil de Girona ha declarat concurs de creditors . De fet,...
Llegir-ne més
És una vergonya en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol no li interessa fer la necessàries inversions que ...
Llegir-ne més
Les incidències ferroviàries, els retards i les humiliacions envers els usuaris en el conjunt de la xarxa del tren convencional de Catalunya van molt més enllà del caos ferroviari tradicional. Són un problema polític de ...
Llegir-ne més
Com és possible que a l’any 2016 el President de RENFE pugui declarar, pugui afirmar -molt en l’estil, en la línia del nihilisme de Mariano Rajoy- que el servei que ofereix a Catalunya la seva companyia és el...
Llegir-ne més
El tren convencional de les línies R11 i RG1 es troba menysvalorat, menystingut si no es tracta de debò el problema de la deixadesa de les estacions de la regió de Girona i de les desastroses interconnexions ferroviàries ...
Llegir-ne més
El passat 02/02/2016, el tren Regional que surt de Portbou a les 7:03 hores no es va aturar a Colera, quan és un abaixador en què, segons els horaris oficials, aquest tren s’havia d’atura. Les raons que es van argumentar per no aturar...
Llegir-ne més
La població de Portbou (al nord-est de l’Alt Empordà) pateix un problema molt greu de mobilitat des de fa massa temps. Tenim una estació internacional, històrica i meravellosa, que data de l’any 1929, amb motiu de...
Llegir-ne més
El passat 15/12/2015 a la matinada, a causa d’un intent de robatori de coure i un posterior incendi en unes instal•lacions tècniques de senyalització -entre les estacions de Mollet, Sant Fost i a Llagosta- ...
Llegir-ne més
Només d'histriònic i kafkià és com es pot qualificar l'episodi magistral del pla de seguretat del TAV a Girona. És autènticament inexplicable que el pla d'autoprotecció del túnel del Tren d'Alta Velocitat de...
Llegir-ne més
El passat 15/10/2015, a l’estació del tren convencional de Celrà (línia R-11/RG1), va succeir un fet molt lamentable i denigrant; un nadó i la seva avia van resultar ferits, en caure sota el tren, perquè l’estació només...
Llegir-ne més
Portbou ha de garantir uns mínims de serveis bàsics indispensables (sanitat pública, serveis socials, correus, transport, etc.) i impedir que cap d’aquests serveis es degradin, sota cap excusa ni circumstància. Portbou necessita...
Llegir-ne més
Resulta una mica contradictori que quan estem passant una època de deflació, en què existeixen molts productes (alguns de luxe) que han baixat molt de preu –la qual cosa,encara que sembli el contrari, no és bo per a...
Llegir-ne més
Llegeixo a la premsa que Adif invertirà 1,2 milions a l’estació del centre de Figueres, per facilitar l’accés de les persones amb mobilitat reduïda: també invertirà 725.00 euros a l’estació de Flaçà en...
Llegir-ne més
A poc a poc, i amb la pressió dels Ajuntaments de la contrada, sobretot de l’Ajuntament de Portbou, dels usuaris i les associacions en defensa del transport públic com la PTP o Defensem el Tren de l’Empordà es van...
Llegir-ne més
L’Estació del tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament, l’estació Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria arranjar aquesta estació i el tram de la línia convencional de Figueres a...
Llegir-ne més
El territori de la Regió de Girona i el Maresme tornen a estar units per ferrocarril. Les rodalies de Girona ja són una realitat : no hi ha dubte que això representa un impuls molt positiu a favor del transport ...
Llegir-ne més
La situació social i humana del poble de Portbou (Alt Empordà) és crítica. Som un poble autènticament desnonat .De fet, juntament amb la crisi global, europea, espanyola i catalana hem d’afegir-hi una crisi local molt...
Llegir-ne més
És bàsic maximitzar i treure més profit del tren convencional de proximitat. A més, això és perfectament compatible amb el tren d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, que surt de Portbou, de dilluns a...
Llegir-ne més
Per tal d’aprofitar millor la xarxa del tren convencional i donar més servei al territori seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una...
Llegir-ne més
L’exemple que es reflexa en l’enllaç adjunt, de col•laboració ferroviària transfronterera entre la Regió francesa de Rhône Alpes i els cantons suissos de Ginebra i Vaud és el que s'hauria de fer entre Girona, l'Alt...
Llegir-ne més
L’augment accelerat del preu dels carburants - la crisi energètica que estem vivint en aquests moments i que anirà a més a curt termini - afegit els tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través d’una...
Llegir-ne més
Tinc 50 anys i en fa, gairebé 40, que sóc usuari del tren convencional. Doncs bé, observo, percebo amb inquietud i preocupació la política que es porta a terme en matèria ferroviària, en el sentit que...
Llegir-ne més
L’augment accelerat del preu dels carburants - la crisi energètica que estem vivint en aquests moments - afegit els tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través d’una climatologia molt alterada, i els...
Llegir-ne més
Les necessitats reals de Catalunya, en relació amb la mobilitat social ferroviària, se situen als antípodes del model ferroviari espanyol; és a dir, molt allunyades d’un model radial, amb el quilòmetre ...
Llegir-ne més
La nit del passat 13/12/2012, el darrer tren regional provinent de Barcelona que arriba a Portbou a les 22:00 h, i que passa per Figueres a les 21:34 h , portava una hora de retard . Motiu : l'agressió al maquinista, a...
Llegir-ne més
El descens del consum de tabac obeeix a dues causes molt clares . Per una banda per la conscienciació ciutadana i , per altra banda , per les estratègies de l’administració .És a dir , que la voluntat política ,...
Llegir-ne més
Contradiccions ferroviàries L'anunci, per part del govern estatal, de la privatització del sector ferroviari, tant de viatgers com de mercaderies, és una notícia negativa que podria provocar molta angoixa social als mortificats usuaris del...
Llegir-ne més
El que cal és liberalitzar el sector ferroviari de viatgers, però, de cap de les maneres, privatitzar-lo, tal com vol fer el govern espanyol del PP. L'autèntica competència no és entre ferrocarrils sinó del sistema de transport ...
Llegir-ne més
Un abonament pel tren, il•limitat en el nombre de viatges, per tot un any,com a Suïssa ; i pagant cada mes, a través d’una entitat bancària . Això també és possible a l’Estat francès (recordem el tren a 1 euro). Ja ho...
Llegir-ne més
La reducció a la mínima expressió del tren de La Pobla de Segur és una autèntica punyalada per l'esquena contra l'equilibri territorial . És un molt mal exemple per a tota la nostra estimada nació catalana . És una prova més que es...
Llegir-ne més
Us voldria demanar que signéssiu a favor d’aquestes tres causes nobles a favor del tren i el transport públic . Us suplico que doneu suport al Tren de la Pobla de Segur, que l’actual govern de la Generalitat (afavorint...
Llegir-ne més
La pujada de preus del transport públic ha estat un abús, sobretot en el tren; però fins i tot, en l'àmbit dels trens regionals, per exemple de la comarca de l'Alt Empordà, en alguns trajectes de molt curta distància, els augments...
Llegir-ne més
Darrerament en el conjunt de Catalunya, però principalment a les comarques gironines, hem tingut molts problemes amb el tren convencional. Vagues encobertes de maquinistes, descoordinacions flagrants RENFE-ADIF i conseqüències lamentables de...
Llegir-ne més
No pot ser que quan més necessari és el transport públic (particularment el tren convencional) més mal s’està fent a aquest mitjà de transport social i sostenible per excel•lència . No pot ser que la desídia i la deixadesa del...
Llegir-ne més
A les comarques gironines només un 20% dels desplaçaments es fan amb transport públic; a més , d’aquest 20% la majoria són moviments urbans dintre de la capital . En la mobilitat interurbana de la Regió de Girona tan sols un 8% dels...
Llegir-ne més
El proper cap de setmana, és a dir, el 24, 25 i 26 d’aquest setembre d’enguany, tindrà lloc a Portbou el Col•loqui Internacional Walter Benjamin , en commemoració del 70è aniversari de la mort d’aquest magnífic filòsof...
Llegir-ne més
Els ajuntaments de Portbou i Cervera i diverses associacions de defensa del transport públic dels dos costats del Pirineu van reivindicar ahir el tren convencional com “un instrument per impulsar les iniciatives transfrontereres” en el...
Llegir-ne més
L'espai ferroviari de la línia del tren convencional entre Girona i Perpinyà, que integra el territori de l'Eurodistricte, està força desaprofitat. El tren transfronterer, la línia Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona ha d'esdevenir un...
Llegir-ne més
La lluita cívica a favor d’un tren convencional digne a les comarques gironines és un combat, cívic i polític, que ve de lluny; encara que, malauradament, caldrà que ens conscienciegem encara més per tal d’exigir una mobilitat social...
Llegir-ne més
Sembla que les cendres del volcà islandès podrien fer la guitza al turisme estival amb destinació a Catalunya. D’aquesta manera, els aeroports del Prat, Girona, Reus i Lleida-Alguaire es podrien veure afectats, amb més o menys intensitat,...
Llegir-ne més
La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) a Girona ha anunciat que seria bo iniciar un procés de participació ciutadana per tal de definir els usos i la reurbanització de l'entrada sud de la ciutat una vegada desaparegui la via del tren...
Llegir-ne més
Clar i català: l'euro va fort. Semblava no ser possible però sí, l'euro s'ha tornat a superar i està a uns nivells altíssims comparat amb el dòlar. La moneda europea continua forta i ha arribat al nivell més alt des de la seva creació....
Llegir-ne més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
Joan Lladonet Ja hi ha llocs que no volen mallorquins al barri ni llatinoamericans a la casa |