directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 16 de juny de 2024 23:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ETIQUETES fletxa

Resultats de l'etiqueta tren convencional

Blog de Josep Maria Loste

Ja n’hi ha prou de “satanitzar” el tren convencional

7.10.2019.

Ja n'hi a prou de criticar, satanitzar,   el tren convencional perquè, segons alguns, és  la causa de delinqüència a alguns municipis. Això  és  una aberració.  El problema de debò  és  la manca d'inversions i...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE L'EMPORDÀ

31.08.2019.

MANCANCES I DESCOORDINACIONS EN SEGURETAT I INFORMACIÓ EN LES LÍNIES R11 I RG1 (TRAM GIRONÍ ) Des de la Plataforma Defensem el tren de l'Empordà volen expressar el nostre enuig i , alhora , denunciar les mancances i descoordinacions en...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Els trens MD i la manca d’intermodalitat

22.08.2019.

Els trens de Mitjana distància  de la R11 estan molt desaprofitats.  D'entrada considero que en el tram  entre Figueres i Portbou/Cervera de la Marenda aquests trens s'haurien d'aturar a totes les estacions ( a imatge   i...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE EMPORDÀ

1.07.2019.

NOTA   DE  PREMSA  DE  DEFENSEM  EL  TREN  DE  EMPORDÀ Què  passa  amb el  nostre  tren  social  de les  línies  R11   i  RG1 El  passat dia de Sant Pere, el 29 de juny de 2019  va  ser  una  jornada negra en la...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Cal un nou impuls social/ferroviari

12.05.2019.

Ara que gràcies a l'esforç i voluntat política dels ajuntaments de la zona transfronterera, d'altres institucions polítiques supramunicipals i de  la força cívica de les entitats a favor del tren convencional, les...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Intermodalitat i coordinació entre el tren i el bus

6.05.2019.

En el  tram gironí de les  línies de rodalies  transfrontereres  de  la R-11  i  la  RG1   caldria  molta  més  intermodalitat  i coordinació  entre  el  tren convencional   i  el  bus. Ara que, gràcies a...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Appel citoyen pour le train conventionnel

27.04.2019.

En tant que porte-parole de Defensem el Tren de l'Empordà, je voudrais lancer un appel citoyen aux communes ferroviairessituées dans la zone transfrontalière entre Figueres et Perpignan (et dans une seconde phase entre Gérone et...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Crida cívica a favor del tren convencional

27.04.2019.

Com a portaveu de Defensem el Tren de l'Empordà voldria   fer  una crida cívica  perquè  els Ajuntaments  ferroviaris  de Figueres  a Perpinyà, de la zona transfronterera ( i en una segona etapa entre Girona i Narbona )...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren convencional, el territori i el canvi climàtic

18.03.2019.

El  passat  11  de  febrer  d’enguany es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Bategar a favor del tren i la mobilitat sostenible

24.02.2019.

El  passat  11  de febrer es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

La festa del tren de Llançà

10.10.2018.

El   10  de novermbre  de  2018  hi  ha  previst celebrar  la   tercera Festa  del  tren de  Llançà  A  una mica  menys  d’un  mes  es fa  necessari  començar  a  recorder  en la ment   aquesta data  que  pot ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Interconnexions Portbou-Cervera i tercermundisme

27.09.2018.

Nota  de  premsa conjunta  de Defensem   el Tren de l’Empordà  i  de l’Associació  d’Ussuaris  del Tren  Perpinyà -Portbou El  tercermundisme  de  les interconnexions Portbou-Cervera  de  la  marenda  és...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

23.09.2018.

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018. És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

13.09.2018.

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Incivismes antiferroviaris

12.08.2018.

Per què  hi han tantes incidències  a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies  de Catalunya  en els darrers temps.  Darrerament  a les línies  R11  i RG1  hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política

28.07.2018.

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El pont del tren de Colera, Portbou-Cervera, la R-11/RG1 i la demagògia

25.07.2018.

Desprès  d’haver-nos  venut, a bombo  i plateret, les excel•lències  d’unes  inversions  d’ADIF  per  solucionar  definitivament  els problemas  del  Pont del tren de d ela línai R-11  al municipi de  Colera (Alt Empordà)...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

8.07.2018.

Dissabte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  la  línia R11 que ha de sortir  de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat  el maquinista. Com és possible això al 2018? Un  servidor fa  més  de  45 anys  que  sóc ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Catalunya, Occitània, L’Estat francès, Europa i el Tren convencional

18.02.2018.

NOTA  DE PREMSA, COMUNICAT   DE   PREMSA  CONJUNT  DE  DEFENSEM  EL  TREN  DE  L’EMPORDÀ   I   LA   UTPP Molt  important.   properes  mobilitzacions a l’Estat   francès  a favor  del  tren  convencional....
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Concentració reivindicativa a Portbou el 08/07/2017

25.06.2017.

El  proper  8  de juliol  d’enguany  pot  esdevenir  una data   històrica molt important  per  a Portbou/Cervera  de la  Marenda  i per tota  la zona transfronterera de l’Alt  Empordà – en general del  conjunt de les...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou necessita una Comissaria dels Mossos d’Esquadra

14.06.2017.

Per la seva situació geoestratègica excepcional i  perquè, darrerament, s’han incrementat  els actes  incívics, Portbou necessita  presència  policial  permanent. Això  implica  transformar  l’actual  oficina  de denúcies...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Quin Empordà volem d'aqui 20 anys ?

9.06.2017.

A l’entorn  de  la  xerrada/debat  del passat  8 de juny de 2017  al Centre cultural els Caputxins de  Figueres, organitzat  per  l’associació  ecologista  i mediambientalista IAEDEN, amb motiu de la commemoració del  15è ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ

25.05.2017.

Per  un  manteniment  efectiu  de  la  línia  R11  i  el  tram gironí  de la RG1,  per   una millora general  de la  qualitat   del servei  a l’usuari  i  d’una modernització  del  material  mòbil Des  de la...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

“Salvem l’Empordà” i el tren convencional

11.05.2017.

El  passat 20 d’abril van  començar  els actes  de celebració dels  quinze  anys del  naixement  de  Salvem  l’Empordà. La commemoració s’allargarà  fins el  17 de  juny. En aquest  aspecte  considero  que   és ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

7.05.2017.

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

L’Alt Empordà, Portbou i la premsa internacional

12.04.2017.

Està  molt  bé que  RENFE-SNCF  i  Empordà  Turisme  intentin promocionar la comarca de l’Alt  Empordà,  tot  convidant  un grup de  sis  membres de l’Associació  de Premsa  Estrangera;  però, al meu entendre,  aquesta...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

La discriminació social del tren convencional

7.04.2017.

Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

6.04.2017.

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren convencional i l’economia social de proximitat

2.04.2017.

Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així  com la part  costanera  del Roselló, vol revitalitzar  l’economia  de proximitat  necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

19.03.2017.

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Acte reivindicatiu Cervera de la Marenda/Portbou del 25/02/2017

25.02.2017.

El  25 de  febrer  de  2017, una vegada   més, ha tingut lloc  una Acció  acte/mobilització  a Cervera de la Marenda   i  a Portbou. Aquesta  vegada  la mobilització  ha estat organitzada  per  l’Associació ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Catalunya, Occitània i el tren convencional

19.02.2017.

El diumenge 19 de febrer  va  tenir  lloc, a Narbona,   una interessant  trobada  entre  el President Carles  Puigdemont  i  la Presidenta de  la Regió  ampliada d’Occitània (que  inclou la Catalunya Nord) . Ara  caldria  que...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou/Cervera : els pobles més mortificats d’Europa

19.02.2017.

El  proper  dissabte  25  de febrer  torna  a haver-hi  una  jornada  de mobilitzacions a favor del tren  convencional  i  per unes interconnexions ferroviàries dignes  entre  Portbou i Cervera  de la Marenda. Tenim molts...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou, les interconnexions i la irresponsabilitat política

13.02.2017.

La  magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què, recentment, s’han portat a terme importants exposicions  sobre Walter Benjamin  i l’exili es  troba totalment abandonada  i...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera

28.12.2016.

El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així  m’ho han fet  saber  diversos  mitjans  de la  Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions  socials  dels sindicats del Nord, dels usuaris i del...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren de l'Eurodistricte i les interconnexions vitals

24.12.2016.

Les mobilitzacions –socials  i/o territorials- ben planificades  sempre tenen èxit. En aquest sentit es veu que el tren de nit de París/ Cervera(Portbou es podria recuperar. Seria  una mena de “regal de Nadal” del govern ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Jornada de mobilització a favor del tren convencional

10.12.2016.

  La  jornada del 10 de desembre  de  2016, a Portbou (Alt Empordà) i a  Cervera  de  la  Marenda (Rosselló)  a favor del tren convencional   i  d’una major  col•laboració  entre  les  dues vessants del Pirineu,  s’ha...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Volem un tren convencional digne i europeu

29.10.2016.

Ara més que mai es necessària una acció conjunta efectiva de les institucions catalans - Generalitat, diputacions, Consells Comarcals,  Ajuntaments i tots els  càrrecs  electes- així com totes les associacions en defensa dels  usuaris...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

L’estació internacional de Portbou infravalorada

23.10.2016.

La magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què s’han portat a terme importants exposicions  sobre Walter Benjamin  i l’exili es  troba totalment abandonada  i menystinguda ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El túnel i les seves derivades

29.09.2016.

Ja ho veieu. L’empresa que  gestiona  l’especulativa  i gegantina infraestructura del Túnel  del Pertús del TAV,  TP-Ferro,  s’ha  dissolt.  El Jutjat  Mercantil de Girona  ha declarat  concurs de  creditors . De  fet,...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El ferrocarril convencional i el model colonial

13.08.2016.

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Més enllà del caos ferroviari

23.07.2016.

Les incidències ferroviàries, els retards i les humiliacions  envers els  usuaris en el conjunt de la xarxa  del  tren convencional de Catalunya  van molt  més enllà del  caos  ferroviari  tradicional. Són un problema polític de ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren, el colonialisme i la indignitat

27.04.2016.

Com és possible que  a l’any 2016  el President de RENFE  pugui declarar, pugui  afirmar -molt  en l’estil, en  la línia  del nihilisme  de  Mariano Rajoy- que el servei  que ofereix a Catalunya  la seva companyia  és el...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Les mancances de les estacions gironines

11.03.2016.

El tren convencional de les línies R11  i RG1 es troba menysvalorat, menystingut si  no es tracta de debò  el problema  de la deixadesa de les estacions de la regió de  Girona i  de les  desastroses interconnexions ferroviàries ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Incidents i incidències a la R-11 i la RG1

14.02.2016.

El passat 02/02/2016, el tren Regional que surt de Portbou a les 7:03 hores no es va aturar a Colera, quan és un abaixador en què, segons els horaris oficials, aquest tren s’havia d’atura. Les raons que es van argumentar per no aturar...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Un problema social i de mobilitat gravíssim

12.02.2016.

La població de Portbou (al nord-est de l’Alt Empordà) pateix  un  problema  molt  greu de  mobilitat des de fa massa temps. Tenim una estació internacional, històrica i meravellosa, que data de l’any  1929,  amb motiu de...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

La discriminació del tren convencional

5.01.2016.

El passat 15/12/2015  a  la matinada, a causa d’un  intent  de robatori  de  coure  i  un posterior  incendi en unes instal•lacions  tècniques de senyalització  -entre  les  estacions de Mollet, Sant Fost  i a Llagosta- ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Histriònic, kafkià i antisocial

28.10.2015.

Només d'histriònic i kafkià és com es pot qualificar l'episodi magistral del pla de seguretat del TAV a Girona. És autènticament inexplicable que el pla d'autoprotecció del túnel del Tren d'Alta Velocitat de...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren : una qüestió social prioritària

21.10.2015.

El passat 15/10/2015, a l’estació del tren convencional  de Celrà (línia R-11/RG1), va succeir  un fet molt lamentable i denigrant; un nadó i la seva avia van resultar ferits, en caure  sota el tren, perquè  l’estació només...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou necessita un projecte de futur

29.04.2015.

Portbou ha de garantir uns  mínims de  serveis bàsics  indispensables (sanitat pública, serveis socials, correus, transport, etc.) i impedir que cap d’aquests serveis es degradin, sota cap excusa ni circumstància. Portbou necessita...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El preu abusiu del bitllet del tren convencional

2.03.2015.

  Resulta  una mica  contradictori que quan estem  passant una  època de  deflació, en què existeixen molts productes (alguns de luxe) que han baixat molt de preu –la qual cosa,encara que sembli el contrari, no és bo per a...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Quan toca a l’estació de Portbou ?

30.01.2015.

Llegeixo  a la premsa que Adif  invertirà 1,2 milions a l’estació  del centre de Figueres, per  facilitar  l’accés de les  persones amb mobilitat reduïda: també  invertirà  725.00 euros a l’estació  de Flaçà en...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou, les andanes i les interconnexions

16.07.2014.

A poc  a poc, i amb la  pressió dels Ajuntaments de la contrada, sobretot de l’Ajuntament de Portbou, dels usuaris i  les associacions en  defensa del transport  públic  com la PTP  o Defensem el Tren de l’Empordà es  van...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Vilajuïga, l’estació de Roses

10.05.2014.

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació  Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria arranjar  aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren convencional, el progrés social i el territori

2.04.2014.

El territori  de la Regió  de  Girona i el Maresme tornen a estar  units per ferrocarril. Les rodalies  de Girona ja  són una realitat : no  hi ha dubte  que  això representa  un impuls  molt  positiu a favor  del  transport ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou, un poble desnonat

4.02.2014.

La situació social i humana del poble de  Portbou (Alt Empordà)  és crítica. Som  un poble autènticament  desnonat .De fet, juntament  amb la crisi global, europea, espanyola   i  catalana  hem d’afegir-hi una crisi local  molt...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren de proximitat i la millora de la xarxa

18.12.2013.

És bàsic maximitzar i treure  més profit  del  tren convencional de proximitat. A més,  això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, que surt de Portbou, de dilluns a...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Aprofitar millor el tren convencional

6.12.2013.

Per tal d’aprofitar millor la xarxa del tren convencional i donar més servei al territori  seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Ha arribat l’hora de la col•laboració ferroviària transfronterera

17.11.2013.

L’exemple que es reflexa en l’enllaç adjunt, de col•laboració ferroviària transfronterera  entre la Regió francesa de  Rhône Alpes i els cantons suissos de Ginebra i Vaud  és el que s'hauria de fer entre  Girona, l'Alt...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

L’ample europeu a la línia del tren convencional

23.02.2013.

L’augment accelerat  del  preu dels carburants - la crisi  energètica que  estem  vivint  en aquests moments i  que anirà a més  a curt termini - afegit   els  tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través  d’una...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Inquietud i preocupació

22.01.2013.

Tinc 50 anys i en  fa,  gairebé  40, que  sóc  usuari  del   tren  convencional.  Doncs bé,  observo, percebo  amb  inquietud i preocupació la política que  es  porta  a terme  en  matèria ferroviària, en el sentit  que...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren convencional i la rendibilitat social

20.01.2013.

L’augment accelerat  del  preu dels carburants - la crisi  energètica que  estem  vivint  en aquests moments - afegit   els  tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través  d’una climatologia molt alterada, i  els...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Unionisme ferroviari

12.01.2013.

Les necessitats reals  de  Catalunya,  en relació  amb  la mobilitat social  ferroviària,  se situen als antípodes del  model  ferroviari  espanyol; és a  dir, molt  allunyades  d’un model  radial, amb el  quilòmetre ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Vivim temps nihilistes

14.12.2012.

La nit  del  passat  13/12/2012,  el darrer tren regional provinent de  Barcelona que arriba  a Portbou a les 22:00 h, i que passa per Figueres a les 21:34 h , portava  una hora de retard . Motiu :  l'agressió al maquinista,  a...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Un element molt malèfic

14.10.2012.

El descens del consum de  tabac  obeeix  a dues  causes molt clares . Per  una banda per  la conscienciació ciutadana  i , per  altra banda ,  per les estratègies de l’administració .És a dir , que la  voluntat política ,...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Contradiccions ferroviàries

22.08.2012.

Contradiccions  ferroviàries L'anunci, per part del govern estatal, de la privatització del sector ferroviari, tant de viatgers com de mercaderies, és una notícia negativa que podria provocar molta angoixa social als mortificats usuaris del...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Liberalitzar el sector ferroviari

9.08.2012.

El que  cal  és liberalitzar el sector ferroviari de viatgers, però, de cap de les  maneres, privatitzar-lo, tal com vol fer el govern espanyol del PP. L'autèntica competència no és entre ferrocarrils sinó del sistema de transport ...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Abonament mensual i regressió social

13.03.2012.

Un abonament pel tren, il•limitat en el nombre de viatges, per tot un any,com a  Suïssa ; i  pagant cada mes, a través d’una entitat bancària . Això també és possible a l’Estat francès (recordem el tren a 1 euro).  Ja ho...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Una punyalada contra l’equilibri territorial

9.02.2012.

La reducció a la mínima expressió del tren de La Pobla de Segur és una autèntica  punyalada per l'esquena contra l'equilibri territorial . És  un molt mal exemple per a tota la nostra estimada nació catalana . És una prova més que es...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Cal salvar el tren i promoure, més i millor, el transport públic

27.01.2012.

Us  voldria  demanar  que signéssiu a favor d’aquestes  tres  causes nobles a favor del tren  i el  transport públic . Us  suplico  que  doneu suport al Tren de la Pobla de Segur, que l’actual govern de la Generalitat (afavorint...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

L’increment de preus del tren convencional

16.01.2012.

La pujada de preus del transport públic  ha estat  un abús, sobretot en el tren;  però fins i  tot, en l'àmbit dels trens regionals, per exemple de la comarca de l'Alt Empordà, en alguns trajectes de molt curta distància, els augments...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren, la mobilitat i la crisi

20.11.2010.

Darrerament en el conjunt de Catalunya, però principalment a les comarques gironines, hem tingut molts problemes amb el tren convencional. Vagues encobertes de maquinistes, descoordinacions flagrants RENFE-ADIF i conseqüències lamentables de...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Una brutal agressió contra el territori

15.11.2010.

No pot ser que quan més necessari és el transport públic (particularment el tren convencional) més mal s’està fent a aquest mitjà de transport social i sostenible per excel•lència . No pot ser que la desídia i la deixadesa del...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Les dinàmiques negatives del passat

6.10.2010.

A les comarques gironines només un 20% dels desplaçaments es fan amb transport públic; a més , d’aquest 20% la majoria són moviments urbans dintre de la capital . En la mobilitat interurbana de la Regió de Girona tan sols un 8% dels...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Walter Benjamin i la metàfora del tren

20.09.2010.

El proper cap de setmana, és a dir, el 24, 25 i 26 d’aquest setembre d’enguany, tindrà lloc a Portbou el Col•loqui Internacional Walter Benjamin , en commemoració del 70è aniversari de la mort d’aquest magnífic filòsof...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

Portbou, el tren i l'eurodistricte

19.09.2010.

Els ajuntaments de Portbou i Cervera i diverses associacions de defensa del transport públic dels dos costats del Pirineu van reivindicar ahir el tren convencional com “un instrument per impulsar les iniciatives transfrontereres” en el...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren de la mobilitat social, turistica i transfronterera

1.09.2010.

L'espai ferroviari de la línia del tren convencional entre Girona i Perpinyà, que integra el territori de l'Eurodistricte, està força desaprofitat. El tren transfronterer, la línia Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona ha d'esdevenir un...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

La vergonya del tren a la Regió de Girona

18.07.2010.

La lluita cívica a favor d’un tren convencional digne a les comarques gironines és un combat, cívic i polític, que ve de lluny; encara que, malauradament, caldrà que ens conscienciegem encara més per tal d’exigir una mobilitat social...
Llegir-ne més

Blog de Josep Maria Loste

El tren, el turisme i la cendra

19.05.2010.

Sembla que les cendres del volcà islandès podrien fer la guitza al turisme estival amb destinació a Catalunya. D’aquesta manera, els aeroports del Prat, Girona, Reus i Lleida-Alguaire es podrien veure afectats, amb més o menys intensitat,...
Llegir-ne més

Notícia

La CUP de Girona vol que els ciutadans escullin com urbanitzar la zona alliberada per la via del tren

3.05.2010.
estrella estrella estrella estrella estrella ( 2 vots )

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) a Girona ha anunciat que seria bo iniciar un procés de participació ciutadana per tal de definir els usos i la reurbanització de l'entrada sud de la ciutat una vegada desaparegui la via del tren...
Llegir-ne més

Notícia

L'euro se supera i marca un nou rècord històric respecte al dòlar

14.09.2007.

Clar i català: l'euro va fort. Semblava no ser possible però sí, l'euro s'ha tornat a superar i està a uns nivells altíssims comparat amb el dòlar. La moneda europea continua forta i ha arribat al nivell més alt des de la seva creació....
Llegir-ne més



















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Ja hi ha llocs que no volen mallorquins al barri ni llatinoamericans a la casa

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.