UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.36' ) WHERE id_article = 10032 Duran creu que Catalunya hauria anat 'molt millor' amb un govern CiU-PSC ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 00:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Duran creu que Catalunya hauria anat 'molt millor' amb un govern CiU-PSC

El líder d'Unió continua reclamant la sociovergència

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president del Comitè de Govern d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran i Lleida, ha lamentat aquest dijous que al capdavant de la Generalitat no hi hagi actualment un govern de coalició entre CiU i PSC, sense descartar tampoc la participació d'ERC, 'però no com a opció determinant'. 'Això no va ser possible, ho sento, però crec que Catalunya hauria anat molt millor amb un govern de coalició entre CiU i PSC, i si fos necessari ERC', ha assenyalat. En tot cas, ha volgut remarcar que, quan fa aquesta reflexió, parla 'de passat, no de projecte de futur'.

Duran creu que el Govern actual 'no es correspon amb la centralitat del país' i que és 'captiu' d'ERC i ICV-EUiA. Les declaracions de Duran continuen l'idil·li que el líder d'Unió ha tingut amb el PSC després que la seva formació digues no a entrar a la Casa Gran del catalanisme de CDC, els seus socis de federació.

Comparteix
   

'Moltes coses que passen no passarien si al front de la Generalitat hi hagués CiU i PSC', ha assegurat. Duran creu que el Govern tripartit té 'un gran extrem de dependència' de republicans i ecosocialistes i ha generat 'apatia, desencís, emprenyament i perplexitat'. Uns estat d'ànim que també venen donats, segons ha dit, per l'actitud del govern espanyol i pel contenciós de l'Estatut.

El líder d'Unió Democràtica de Catalunya ha expressat la seva preferència de fórmula de govern a Catalunya pocs dies abans de l'inici del congrés que Unió Democràtica celebrarà aquest cap de setmana a Sitges, i just abans de l'última reunió del Comitè de Govern sortint, que se celebra aquest dijous en un hotel barceloní.

Duran ha volgut deixar clar que feia aquesta reflexió en clau de passat, i no de futur. 'Avui això és inviable', ha dit, perquè 'aquest govern de coalició hauria d'estar presidit per Artur Mas, el candidat que va guanyar les eleccions, i això avui no és possible'. El líder d'Unió no veu possible un escenari en el qual el president José Montilla deixi el càrrec. 'És somiar truites', ha assenyalat.

A partir d'aquí, després de les properes eleccions, Duran ha dit que caldrà veure quin és 'l'escenari millor, què diuen els ciutadans de Catalunya'. Mentrestant, ha afegit, 'només treballo perquè CiU torni a guanyar les eleccions, governi i Mas sigui president'.

Sobre el debat estatutari, Duran ha dit que 'no es van fer bé les coses a Catalunya' i 'es van fer pitjor' a l'Estat espanyol, però 'totes dues han tingut una projecció negativa'. A més, ha constatat que 'el fet que el PP no entrés al consens fa més difícil encara les coses', amb un Estatut recorregut davant del Tribunal Constitucional (TC) amb l'objectiu dels populars 'd'erosionar el govern socialista'. De tota manera, ha afegit que 'si s'han comès errors, vol dir que també n'hem comès algun nosaltres', en referència a UDC.






COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
josep fletxa canet de mar
17 d'octubre de 2008, 22.32 h

Aquesta es la casa gran del catalanisme que volen ¡¡¡ que patetic ministro duran . salut i republica


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
ganxet fletxa reus
17 d'octubre de 2008, 11.53 h

Aquest paio en Duran, que fa mes tems que mana al partit que en Franco, l'unica obsesió es poder manar a qualsevol Ministeri. Plega d'una vegada, cony.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
joan manuel fletxa espinelves
17 d'octubre de 2008, 08.11 h

Sobretot amb ell de ministre


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.