L'augment dels peatges un 3,45% primera mesura de Recoder
El conseller veu 'impossible' executar el pla nacional d'infraestructures · Es mostra partidari de 'flexibilitzar' els 80km/h
El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha posat sobre la taula algunes de les primeres discrepàncies amb l'anterior Govern, els plans d'infraestructures. En una entrevista a RAC1, Recoder ha avançat que augmentarà els peatges l'any vinent en un 3,45% així com també revisarà el pla nacional d'infraestructures de futur, que no va comptar amb el suport de CiU perquè és 'impossible' de complir, tenint en compte que té previstos 100.000 milions d'euros en vuit anys, segons ha argumentat. Així mateix, el nou titular també revisarà la línia 9 del metro, un projecte 'indispensable' però que està provocant un 'problema de país' pel seu sobrecost, que ha xifrat en 500 milions d'euros de més per any.
Tot i que encara ha de revisar molta documentació per posar-se al dia, Recoder ja ha donat unes pinzellades de per on aniran les seves polítiques al capdavant de Territori i Sostenibilitat, una cartera que també inclou les qüestions relacionades amb el medi ambient, segons ha volgut deixar ben clar, argumentant que vol 'incorporar polítiques mediambientals a tots els departaments del Govern.Cartes als reis que no es poden complir
Entre les principals discrepàncies amb l'anterior executiu, el titular de Territori ha citat els plans en infraestructures, que considera 'impossibles' d'assumir. 'No podem fer cartes als Reis perquè després no les podrem complir', ha afirmat, en referència als projectes previstos. Recoder és partidari de 'rebaixar' les expectatives per no topar amb reclamacions dels ajuntaments i dels sectors econòmics i socials.
El mateix passa amb el pla director del transport metropolità, tal com ha avançat, i més concretament amb la línia 9 del metro. Tot i considerar que és 'necessària' i 'imprescindible', també creu que arrossega una 'desviació econòmica brutal'. Recoder ha explicat que s'hi estan destinant quatre vegades més diners dels previstos, ja que d'un pressupost inicial d'uns 2.700 milions d'euros ja se n'han gastat 6.000.
Flexibilitzar els 80 Km/h
El conseller de Territori i Sostenibilitat s'ha mostrat partidari de 'flexibilitzar' els 80 km/h en les vies d'entrada a Barcelona, una mesura polèmica del tripartit que sempre ha comptat amb la desaprovació dels convergents. Recoder ha assegurat que 'hi ha moltes solucions i propostes per garantir la qualitat de l'aire', que no passen necessàriament per la limitació a tothora dels 80 km/h.
Augment de peatges
La pujada anual dels peatges també es repetirà aquest 2011, amb un augment del 3,45% de mitjana. 'Som presoners d'uns acords assolits en el grup de treball de peatges', ha lamentat Recoder, que assegura que no hi ha altra 'remei' que aplicar-los. Considera que les polítiques han d'anar cap als 'descomptes selectius'.
Sobre les primeres hores en el càrrec, Recoder ha explicat que ja ha rebut la trucada del Ministre de Foment, José Blanco, amb qui han quedat per veure's en breu, i també ha parlat amb el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, així com amb el secretari d'estat de Transports, Isaias Táboas.