UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 10079 Felip Puig s'afanya a limitar una possible coalició amb el PSC als grans temes de país ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 19:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Felip Puig s'afanya a limitar una possible coalició amb el PSC als grans temes de país

Després de la clara aposta de Duran per la sociovergència

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari general adjunt de Convergència Democràtica (CDC), Felip Puig, s'ha afanyat a intentar aigualir l'aposta llançada pel líder d'Unió, Josep Antoni Duran i Lleida, en el discurs de clausura del seu 24è Congrés, en què ha insistit en la 'sociovergència'.

Puig ha limitat aquesta possible unió a pactes concrets en els 'grans temes de país', i ha assegurat que les 'coalicions', amb el PSC, 'les marcarà la ciutadania' en les pròximes eleccions. Puig també ha considerat 'positiva' la proposta d'Unió de revisar el pacte de la federació 'en el seu conjunt', tal com es desprèn de la seva ponència política aprovada per àmplia majoria, i no només en l'àmbit municipal com proposava CDC.

Comparteix
   

En aquest sentit, Puig ha considerat positiu revisar tot allò que serveixi 'per millorar, corregir, perfeccionar i encara fer molt més forta i eficaç CiU'. Així mateix, Puig ha apostat per revisar en l'àmbit local i municipal tot el que faci falta, i també millorar els mecanismes de coordinació i articulació de la federació a nivell nacional, amb la intenció, segons ha dit, de fer més útil, eficaç i cohesionada Convergència i Unió.

Puig ha valorat també 'molt positivament' aquest 24è Congrés d'Unió, en el qual ha considerat que CiU n'ha sortit 'reforçada' com a la 'única alternativa possible al desgovern que pateix Catalunya'. Segons Puig, Unió ha emfatitzat i reforçat amb aquest congrés 'el seu perfil socialcristià de centre dreta', que juntament amb CiU configura 'el gran parit de centre nacionalista, que continua oferint una alternativa de model de societat i de projecte de país a l'actual tripartit'. Segons Puig, tant el congrés de CDC celebrat el passat mes de juliol com aquest d'Unió, 'faran que l'oferta de CiU tingui encara mes força' per 'trencar la majoria del Tripartit' en les pròximes eleccions.

El secretari general adjunt de CDC també ha valorat de forma positiva el fet que Unió 'vulgui remarcar el seu perfil propi'. 'Entenem que vulguin mantenir la seva pròpia personalitat', ha insistit Puig, que ha considerat que Convergència i Unió 'tenen molt camí per recórrer junts', això sí, 'cadascú marcant el seu perfil'.






COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.