Prop d'un 64% dels secretaris judicials catalans han seguit l'aturada
En solidaritat amb el jutge que va propiciar l'error que va desembocar en l'assassinat de la nena Mari Luz
El 63,9 % dels secretaris judicials de tots els partits judicials de Catalunya han seguit la vaga de tres hores convocada per aquest dimarts, segons dades facilitades per la Secretaria de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Lleida ha estat la demarcació on més s'ha seguit l'aturada amb un 83% dels seus partits judicials, seguida de Tarragona amb un 65,5%, Barcelona amb un 65% i Girona amb un 54,4%.
El total de secretaris judicials a Catalunya és de 598 dels quals prop de 200 estan en el partit judicial de Barcelona, on el seguiment ha estat 'massiu' segons han explicat els organitzadors d'aquesta protesta el Col·legi Nacional de Secretaris Judicials (CNSJ).
A la ciutat de Barcelona han funcionat els quatre jutjats de guàrdia, tal com s'havien establert en els serveis mínims, mentre que en els jutjats penals s'han suspès o ajornat 103 judicis, encara que s'han celebrat algunes causes amb pres a primera hora. Per aquesta vaga s'han aturat durant tres hores les diligències als jutjats d'instrucció i els judicis de faltes. El registre civil ha funcionat al 50% durant les hores de vaga i la resta d'hores s'ha fet la feina amb normalitat, fins i tot els casaments a partir de la una del migdia. Hi ha partits judicials on el judicis s'han celebrat amb normalitat, com per exemple Sabadell, Amposta, Valls, Olot, Santa Coloma de Gramenet, Vic, Santa Coloma Farners i Figueres, entre d'altres.
A la ciutat de Lleida s'han fet els assenyalaments urgents i s'ha suspès un total de 82 judicis. En concret aquest dimarts se n'han suspès 58 i 24 ja s'havien suspès en dies anteriors arran de la convocatòria de vaga.
A la ciutat de Tarragona ciutat s'han suspès 150 judicis, 101 es van suspendre abans i la resta s'ha suspès aquest dimarts.
A Girona cap de les seccions penals de l'Audiència han celebrat judicis. A la ciutat de Girona la incidència de la vaga ha estat de gairebé el 100%. S'han suspès 104 judicis dels quals 82 aquest dimarts i la resta per resolució prèvia judicial. També s'han suspès 20 subhastes. De 9 a 10 del matí s'han fet alguns judicis amb causes amb pres.
El judici per l'assassinat de la indigent es retarda
El judici per la mort de Rosario E., la indigent que va ser assassinada en un caixer automàtic de Barcelona, s'ha suspès fins la una de la tarda d'aquest dimarts ja que coincideix amb l'aturada de secretaris judicials convocada de deu a una. El magistrat de la Secció 10 de l'Audiència de Barcelona, Josep Maria Planchat, ha explicat que el judici només pot continuar amb un secretari que doni 'fe pública' del que passa dins de la sala i per això s'ha decidit esperar fins el final de l'aturada per seguir la vista. El tribunal reestructurarà la llista de la quinzena de testimonis prevista per aquest dimarts on està previst que declari Juan José M., el menor condemnat per assassinat.







