
Els portals participatius seran utilitzats per les empreses per a fer negocis
La filosofia de la col·laboració on line serà clau per al món dels negocis
El potencial que tenen els webs on els usuaris poden no tan sols intercanviar dades i arxius, sinó que poden divulgar idees de tot tipus ha sigut captat per diferents empreses per emprendre nous negocis, conèixer millor el perfil dels seus usuaris o de les preferències envers el seu producte. Segons sembla, la nova manera d'entendre els nous negocis passarà pels portals d'intercanvi d'informació, que a la vegada també serviran com a finestra de publicitat.
Internet i els portals de col·laboració podran ser clau per als negocis empresarials
Comparteix
TweetEtiquetes
Algunes empreses veuen que el futur camí dels món dels negocis passa per usar les webs interactives amb la col·laboració dels usuaris que també en siguin usuaris de l'empresa. La nova filosofia entén que les aportacions dels mateixos usuaris podria ser font d'informació per a tractes empresarials i noves produccions, nous negocis. De fet, algunes empreses s'han decantat per resoldre algun repte amb aquest model, que ha estat batejat com a "viquinòmic".
És un dels exemples que inclou Don Tapscott en el seu llibre sobre com Internet permet a les empreses aprofitar-se del que anomena "multituds intel·ligents". Les empreses poden ara arribar a tot arreu per trobar la ment única i qualificada per fer determinades coses.
Hi ha pàgines d'Internet on les multinacionals acudeixen per trobar ajuda per a resoldre reptes científics que després aplicaran en els seus productes. Des de complicades fórmules fins a sistemes perquè no s'estripin les bosses de patates. Tot plegat neix de formes de col·laboració més o menys espontànies sorgides en els últims anys: Linux, YouTube o Viquipèdia.