UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 10224 El BNG es queixa que la UNED accepta tesis doctorals en malai i no pas en gallec, català o euskera ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El BNG es queixa que la UNED accepta tesis doctorals en malai i no pas en gallec, català o euskera

Asseguren que 'és una clara vulneració dels drets lingüístics'

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El portaveu del BNG al Congrés dels Diputats, Francisco Jorquera, ha denunciat que la Universitat d'Educació a Distància (UNED) accepta tesis doctorals presentades en xinès o en malai i, en canvi, rebutja la presentació d'altres escrites en llengües cooficials, com ara el gallec, el català o l'euskera.

Jorquera diu que són ‘nombrosos’ els casos d'estudiants als quals la UNED els ha prohibit llegir les seves tesis en qualsevol de les llengües cooficials, pel qual demana a l'executiu que n'impulsi ‘amb caràcter d'urgència’ la plena incorporació en l'esmentada institució educativa, tant en les tesis doctorals com en la docència i publicacions internes.

Comparteix
   

El nacionalista gallec explica que ‘aquesta clara vulneració dels drets lingüístics’ s'empara en la normativa aprovada per la Comissió d'Investigació i Doctorat el passat 28 de març, segons la qual ‘els doctorands poden redactar i presentar les tesis doctorals en castellà o en qualsevol altra llengua, oficial, estrangera, sempre que així ho autoritzi la Comissió de Doctorat del Departament Corresponent’.

És a dir, subratlla Jorquera, ‘la UNED accepta tesis presentades en xinès o en malai, però no en gallec, català o euskera, idiomes oficials als respectius països dins de l'Estat espanyol, però als quals se'ls proporciona un tracte inferior al de qualsevol llengua estrangera’.

El diputat del BNG ha dirigit al Govern una bateria de preguntes al Congrés perquè es pronunciï sobre si la normativa abans esmentada és ‘discriminatòria i atempta clarament contra la pluralitat lingüística’ a l’Estat esopanyol i per que informi sobre la seva intenció d'anul•lar-la per incorporar les llengües cooficials de l'Estat a la Universitat d'Educació a Distància.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.