UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.23' ) WHERE id_article = 10232 Felip Puig avisa Unió que els socialistes volen dividir CiU ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 05:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Felip Puig avisa Unió que els socialistes volen dividir CiU

Recomana a Duran que 'intenti no deixar-se enganyar'

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El secretari general adjunt de CDC, Felip Puig, ha avisat aquest dijous a Unió Democràtica de Catalunya que el primer secretari del PSC i president de la Generalitat, José Montilla, i els socialistes catalans volen dividir la federació de CiU. Puig ha reaccionat així després que aquest mateix dijous es conegués que les cúpules d'Unió i del PSC mantindran una reunió el pròxim 14 de novembre a la seu d'UDC. El dirigent de Convergència ha reclamat a Unió 'que intenti no deixar-se enganyar ni arrossegar per la dinàmica de divisió que intenta provocar el PSC'.
felip puig
Comparteix
   

En roda premsa a la seu del partit, Puig ha valorat, en un primer moment, des de 'l'estricta normalitat' la trobada que mantindran Unió i el PSC perquè intercanviïn opinions en moments importants com aquests. 'Unió després del Congrés entenem que porti a terme aquestes iniciatives', ha dit. No obstant això, acte seguit, ha acusat Montilla i el PSC de voler dividir la federació de CiU.

Segons ha dit, 'en aquests moments que el Govern està més mancat de cohesió que mai, la situació d'un cert nerviosisme i d'una certa desesperació del PSC i de Montilla porten a intentar traslladar la divisió del Govern a l'oposició'. En aquest context, ha avisat als socialistes que no se'n sortiran. 'La intenció de provocar una esquerda en la cohesió de CiU caurà en el sac de l'impossible', ha assegurat. En aquest sentit, ha destacat que la federació continuarà treballant 'més unida i cohesionada que mai'.

Puig ha lamentat que quan CiU i el seu president, Artur Mas, han donat més imatges i més símptomes de responsabilitat, al donar suport al Govern amb el finançament i al firmar el Pacte Nacional per la Recerca i la Innovació, Montilla ha volgut dividir l'oposició. Una acció, ha manifestat, que 'és una mostra del nerviosisme del president de la Generalitat, que vol traslladar la imatge de descomposició del Govern a l'oposició'.

A la trobada hi assistiran, a més de Montilla i Duran, representants de la Comissió Executiva del PSC com la vicepresidenta de la formació política, Manuela De Madre, el viceprimer secretari del PSC i portaveu, Miquel Iceta, i el secretari d'Organització, José Zaragoza; així com els dirigents d'Unió Josep Maria Pelegrí, Joana Ortega, Antoni Castellà i Ramon Espadaler.

Preguntat per l'aposta de Duran i Lleida a favor de la sociovergència, Puig ha reiterat la idea ja expressada per Mas que aquesta és una idea respectable, però que n'hi ha d'altres que aposten per un Govern fortament nacionalista entre CiU i ERC. 'Això s'haurà d'analitzar després de les eleccions', ha dit.

Puig no espera novetat del Congrés dels 'feliços' d'ICV


En aquest context, ha dit que aquest és un moment de finalització dels congressos dels partits, excepte, ha destacat, 'dels feliços d'Iniciativa'. 'S'han d'esperar grans notícies del Congrés del principal partit, perdó, del darrer partit de l'espectre parlamentari de Catalunya', ha ironitzat. Puig ha insistit en això i ha dit que del Congrés d'ICV 'no se'n esperen gaires novetats, seguiran sent feliços'.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Xavier Mir fletxa Arenys de Mar
24 d'octubre de 2008, 09.03 h

Només el PSC, ho vol? Espero que a Felip Puig li hagi arribat que dins de CDC també hi ha qui ho vol. I que fora d'aquests partits hi ha molts i molts votants que votarien CDC si no fos per això que anomenen la crossa d'Unió. La federació està fent més mal que bé. I les gestions de Duran per acostar-se al PSC són una declaració de divorci de facto.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.