UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.145' ) WHERE id_article = 10280 Les ràdios locals aposten per les noves tecnologies i el públic jove ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 18:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

Les ràdios locals aposten per les noves tecnologies i el públic jove

El 4t congrés de les emissores de proximitat també es marca com a repte atreure a la nova immigració

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El quart congrés de les ràdios locals que es va cloure aquest cap de setmana a l'auditori de la Torre Agbar de Barcelona s'ha marcat com a reptes principals la consolidació de l'audiència, tenint en compte els nous segments de població que s'han incorporat al país, i la innovació tecnològica, que ha de permetre l'aplicació de nous formats.

Un dels objectius de futur la Federació de Ràdios Locals és la fidelització d'una audiència que obliga a adreçar-se al públic jove, a fer participar més directament els oients i a fer servir un llenguatge més proper. Les tecnologies permeten múltiples formes i canals de comunicació, i tot això ha de fer possible nous formats d'expressió.

Comparteix
   

La proximitat, però també la diversitat de l'audiència amb població procedents d'altres latituds i continents, són aspectes a reforçar, segons una de les conclusions del congrés, a partir de la constatació que la ràdio de proximitat és precisament un dels mitjans amb més audiència entre els nouvinguts.

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, va encoratjar les emissores municipals a aprofitar el canvi tecnològic motivat per la televisió digital terrestre (TDT) i la futura apagada analògica. Ràdio Reus, Ràdio Flix, Ràdio Sant Cugat, Ràdio Cap de Creus, Ràdio Vitamènia i Ràdio Manlleu van ser guardonades per haver fet 25 anys.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.