S'adaptaran totes les estacions de Rodalies a les persones discapacitades
La decisió ha estat presa arran d'una iniciativa parlamentària d'Esquerra
La Comissió de Discapacitats del Congrés ha donat llum verda per unanimitat a una iniciativa parlamentària d'Esquerra que insta el govern espanyol a treballar per fer accessibles les estacions de la xarxa de Rodalies que presenten mancances en l'accessibilitat per a persones minusvàlides. El PSOE també s'ha compromès a donar prioritat a la implantació a Rodalies dels trens Civia, que ja estan preparats amb rampes per a l'accessibilitat. El 2012 tots els trens de rodalies seran d'aquest model.
L'ofensiva d'Esquerra per posar fi a les barreres arquitectòniques a les estacions catalanes es va iniciar amb una bateria de preguntes per escrit al govern espanyol. La diputada Georgina Oliva demanava a Foment que li facilités una llista que certificava quines eren les estacions més deficitàries en accessibilitat. De les respostes rebudes, en va sorgir una llista de 95 estacions catalanes que no estan proveïdes de plataformes elevadores que facilitin l'accés a persones amb discapacitat.Per aquest motiu, Esquerra va reclamar a l'executiu espanyol que s'impliqués de forma 'urgent' per donar-hi solució i posés punt i final a l'existència de barreres arquitectòniques que impedeixen o dificulten l'ús del transport públic a milers de ciutadans.
Els republicans recordaven, a més, que la Llei d'igualtat d'oportunitats diu que, sense perjudici de les competències atribuïdes a les comunitats autònomes i a les corporacions locals, el govern espanyol és qui ha de regular les 'condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació que garanteixin uns mateixos nivells d'igualtat d'oportunitats a tots els ciutadans amb discapacitat', i qui 'articula els principis de disseny per a tots i accessibilitat universal'.
El govern també s'ha compromès a incorporar progressivament personal especialitzat d'ajut a persones amb discapacitat en les estacions en què actualment no sigui possible l'accessibilitat sense ajut extern, com a mesura transitòria fins a la incorporació de trens CIVIA en totes les línies de rodalies en què existeixi demanda.