directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 27 d'abril de 2024 07:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Clam europeu perquè l'Estat espanyol pugi al carro del corredor mediterrani

El món polític i econòmic s'aplega a Brussel·les per pressionar el govern espanyol · Europa revisa la xarxa de vies prioritàries on es podria incloure aquest eix, si Madrid ho demana

Comentaris 6  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Més de 400 personalitats del món polític, econòmic, i del transport es reuneixen aquest dimecres a Brussel·les per tal de donar suport al manifest (pdf) de l'associació FERRMED a favor del corredor mediterrani. D'aquesta manera volen fer arribar el clam europeu al govern espanyol per aconseguir que finalment faci una aposta decidida per aquesta via en un moment clau. Ara mateix la Unió Europea està revisant la xarxa que considerarà prioritària durant els propers anys i, després d'aconseguir el suport de la Comissió i el Parlament europeu, ara cal que el govern espanyol proposi que s'hi inclogui el corredor. El secretari general de FERRMED, Joan Amorós, explica a directe!cat que el ministre espanyol de Foment, José Blanco, s'ha compromès a fer-ho però admet que recelen que 'es materialitzi' tenint en compte la poca predisposició demostrada fins ara. Amorós atribueix a motius 'purament polítics' que l'Estat espanyol no hagi apostat per l'eix mediterrani i recorda que és una decisió 'antieconòmica que suma més dificultats per sortir de la crisi'.


corredor mediterrani, mapa
Comparteix
   


Documents relacionats

Etiquetes
Han confirmat la seva presència els presidents de la Generalitat Valenciana, i de Múrcia, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder; així com diversos alcaldes, cambres de comerç, diputats i alts representants del Consell de la Unió Europea, els ministres de transports de Bèlgica i Hongria, representants del Parlament Europeu i dels Estats i regions membres. 

A més de demanar el compromís del govern espanyol en la inclusió del corredor mediterrani com a via ferroviària prioritària de la Unió Europea, Joan Amorós també recorda que un cop s'inclogui caldrà que hi hagi les inversions econòmiques suficients per garantir un bon funcionament. És per això que entre les reivindicacions que del manifest també es demana que les inversions en les vies prioritàries no depenguin exclusivament dels Estats sinó que siguin coordinades per la Unió Europea.

Pirineus vs. mediterrani
FERRMED afirma que ha de confiar en la paraula de Blanco però tem que l'executiu espanyol segueixi en la seva línia d'entorpir el desenvolupament d'aquesta infraestructura i recorda que encara hi ha un tram de via única entre Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant i que no hi ha connexió d'alta velocitat entre Barcelona i València, les dues ciutats més importants econòmicament després de Madrid.

Per ara el govern espanyol s'ha compromès a demanar que el corredor mediterrani s'inclogui en la xarxa prioritària europea però també ho ha fet amb l'Eix central dels Pirineus. En un moment de crisi econòmica es tem que l'executiu de Zapatero s'hagi de decantar per una o altra infraestructura i, en aquest sentit, es va veure com un gest simptomàtic que el govern espanyol convoqués abans de l'estiu els ministres de Transports de la UE a Saragossa.

Una via 'anticrisi'
Amorós defensa que si s'hagués invertit fa 25 anys en el corredor mediterrani hi hauria hagut un major desenvolupament industrial i logístic que hauria aixecat l'economia. Recorda que l'Estat espanyol ha estat beneficiari de fons europeus que s'han invertit en potenciar una 'Espanya radial' invertint 'molt amb molt poca rendibilitat'. Estudis realitzats per FERRMED calculen que l'execució la implantació dels estàndards i la inclusió del corredor mediterrani a la xarxa principal transeuropea significaria uns beneficis globals de 67.000 milions d'euros entre 2016 i 2045.

L'Estat espanyol, un cas únic
L'Estat espanyol és l'únic estat implicat en el corredor mediterrani que, tot i el potencial econòmic d'aquesta via, no hi ha abocat recursos i esforços. Amorós matisa que si bé es pot parlar d'endarreriments en el calendari per part de l'Estat francès, el govern està 'completament d'acord amb les tesis de FERRMED'. 'Almenys hi ha una planificació clara', s'exclama en recordar que després de molt d'esperar 'encara és hora' que el govern espanyol presenti la seva planificació.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
15 de gener de 2011, 11.06 h

#5 Us felicito pel comentari. Molt alliçonadopr i molt ben documentat. Debats com aquest són els que més m'agraden.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5 Alexandre Pineda Fortuny
14 de gener de 2011, 13.05 h

Loyola de Palacios, eurocomissària a Europa el 2003, va vetar explícitament, el Corredor Mediterrani, des de la seva posició política, era del PP. PP i PSOE i els seus eurodiputats, sempre hi han estat en contra. És el triomf de l'estultícia, si com diu Amorós, fa vint anys, s'hagués començat, avui la crisi seria menys virulenta, l'atur a la meitat del que és avui. La megalomania del nacionalisme espanyol, sempre ple de supèrbia, tant fatu i buit, L'execució de la radialitat del TGV... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
roger fletxa gavà-mar
12 de gener de 2011, 13.56 h

Avuí dia 12 de gener s'han produït manifestacions multitudinàries arreu d'Europa perquè "l'estat espanyol" pugi al carro del corredor mediterrani, París amb 1.000.000 de persones, Londres amb 1.500.000 i tota la resta de capital han vivit una jornada sense precedents, no es recorda una aglomeració igual desde que Lluís Llach va fer un concert a Porrera.
L'estat espanyol ha contestat que no vol parlar-ne de tot plegat, llògic tractant-se d'un país feixista, caciquil i enemic de Catalun... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Daniel fletxa Granollers
12 de gener de 2011, 13.13 h

Es veu que el corredor del Mediterrani no ha interssat mai als espanyols, han preferit fer un corredor intern ( españa profunda) d'on es suposa que es troben els millors negocis per fer aixecar l'economia de l'estat espanyol ( Sevilla, Valladolid, Ciudad Real.....) tots aquests indrets són grans enclavaments economics per generar riquesa, potenciar l'economia estatal i on els grans inversors internacionals estan abocant els seus diners per adquirir els productes que allà s'hi fabriquen, ja q... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
12 de gener de 2011, 11.57 h

Ecspana, hi abocaria recursos si en comptes de dir-se Corredor del Mediterrani, se'n digués Corredor Ecspanol i que anès d'Irun cap a madrit. Cada dia es veu més clar, Europa comença a partir de l'Ebre.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Francesc fletxa Lloret de Mar
12 de gener de 2011, 07.41 h

Amb tot aixo de la pilota d´or guanyada per Messi........ es tan maco veure a tots els aspañols rabiosos, hahahahhahhah

VISCA CATALUNYA LLIURE


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.