
Nissan reclama ara al Govern espanyol 'senyals clares' d'impuls del cotxe elèctric
Després que fa una setmana el Ministre Sebastián hagués donat per fet que el model es produiria a Catalunya
El director de Nissan Internacional i vicepresident de l'administració i finances de la companyia, Eric Nicolas, ha demanat aquest dijous al ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, 'senyals clares' per part de l'executiu espanyol per a l'impuls del cotxe elèctric com el que Nissan podria construir a Catalunya. Com a exemple, Nicolas ha reclamat infraestructures, el foment de les energies renovables, 'incentius' fiscals, i fins i tot que el mateix executiu espanyol adquireixi cotxes elèctrics per al seu parc automobilístic. Pel que fa a l'ERO, Nissan manté que cal 'adaptar' la producció a Catalunya a l'escenari que es pot produir a llarg termini.
Segons ha apuntat, la voluntat és que aquesta remodelació tingui el menor impacte en els treballadors i les seves famílies, i la intenció de la companyia és 'quedar-se' a Barcelona. Nicolas ha fet aquestes manifestacions després de reunir-se aquest dijous amb Sebastián a Madrid en una trobada que ha servit per abordar la situació actual i el futur de la companyia a Barcelona després de l'anunci de la seva intenció de presentar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afectaria a 1.680 treballadors, un 40% de la plantilla.Segons ha explicat en una roda de premsa posterior, la companyia manté la seva intenció de 'reorganitzar' la producció a Catalunya per adaptar-la 'a la mida que necessitem en un futur' en el marc d'una estratègia 'a llarg termini'. De fet, Nicolas ha transmés a Sebastián el seu compromís de buscar una solució amb la Generalitat perquè la solució per a Barcelona 'tingui el menor impacte possible'.
En aquest marc ha recordat que les vendes a l'Estat dels models que es fabriquen a les plantes catalanes han caigut significativament en els últims tres mesos. La situació de Barcelona 'no és un problema de curt termini', ha dit, sinó quelcom de llarg abast que 'hem de gestionar'. 'Per ser honest', ha afegit, 'no importa si el vehicle que es construeix a Barcelona és elèctric o no', sinó 'si la planta és competitiva', i 'qualsevol vehicle és apropiat si hi ha un volum suficient' de vendes que la faci 'sostenible'.
La direcció de Nissan també ha volgut contrarrestar els atacs que acusen la companyia de plantejar expedients de regulació després 'haver rebut milions en subvencions públiques. Segons han explicat, en els últims anys l'automobilística ha pagat 650 milions d'euros en impostos a l'Estat, i ha rebut subvencions per valor de 66 milions d'euros.