directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 13:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Red Eléctrica manté el traçat inicial per la MAT malgrat l'oposició de tots els alcaldes

La línia connectarà Catalunya i Aragó passant pel Pallars

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La companyia Red Eléctrica Española mantindrà el traçat inicial per la línia de Molt Alta Tensió (MAT) que connectarà Catalunya i Aragó passant pel Pallars Jussà. L'avantprojecte presentat aquest dilluns coincideix amb el traçat que marcaven les estaques aparegudes a la zona el passat mes de juliol. En concret, afecta els municipis de Castell de Mur, Tremp, Gavet, Isona i Llimiana. Tots els alcaldes dels municipis catalans afectats pel pas de la MAT s'han oposat al traçat i han anunciat que hi presentaran al·legacions, i només tres alcaldes aragonesos l'han acceptat. L'avantprojecte sortirà pròximament a informació pública perquè s'hi puguin fer al·legacions.


mat, antimat, molt alta tensió
Comparteix
   


Etiquetes
La companyia Red Eléctrica Española (REE) ha presentat aquest dilluns l'avantprojecte del traçat de la línia de Molt Alta Tensió (MAT), que connectarà Graus i Isona, als alcaldes dels municipis afectats pel seu pas. La proposta presentada per la companyia coincideix amb el traçat que marcaven les estaques aparegudes en diversos punts del Pallars el passat mes de juliol.

Segons l'avantprojecte, la línia de 400 kW passaria pels municipis de Castell de Mur, Tremp, Gavet de la Conca, Isona i Llimiana, i travessa un indret declarat Espai Natural Protegit del riu Noguera Pallaresa. Després de la trobada amb els representants de la companyia que s'ha fet a la Diputació de Lleida, l'alcalde de Castell de Mur, Jordi Castells, ha mostrat el seu rebuig a la línia 'perquè afecta el patrimoni natural i cultural de la comarca'.

Castells ha assegurat que s'ha invertit molt per donar qualitat al turisme de la comarca i que una infraestructura com aquesta perjudicaria les seves aspiracions. A més, l'alcalde de Castell de Mur ha criticat que un dels objectius de la línia sigui alimentar la xarxa elèctrica del TGV 'quan el nostre tren, que és el de La Pobla, funciona amb gasoil'.

L'alcalde ha explicat que la companyia elèctrica ha manifestat 'la voluntat de suavitzar el traçat i que afecti el menys possible aquests punts'. Malgrat tot, els alcaldes catalans presentaran al·legacions de forma conjunta contra l'avantprojecte d'aquesta línia elèctrica per intentar-la aturar.

En la mateixa línia, el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha dit que el territori 'no necessita' la MAT i que es posaran al costat dels alcaldes. Gilabert ha dit que, en qualsevol cas, caldria aprofitar algun dels corredors existents per evitar l'impacte sobre el territori.

Pel que fa als alcaldes dels municipis aragonesos afectats pel pas de la línia, només tres han donat el seu vistiplau a la línia. L'alcaldessa de Graus, Maria Victòria Celaya, ha assegurat que rebutgen aquesta línia 'perquè té un gran impacte i afecta el territori' i ha avançat que hi presentaran 'les al·legacions oportunes'.

Per part de la companyia elèctrica, el delegat de Red Eléctrica a Catalunya, Lluís Pinós, ha explicat que el traçat s'ha escollit a partir de les al·legacions presentades i de les recomanacions del Ministeri de Medi Ambient, per la qual cosa considera que és el corredor 'de menor impacte'.

Pinós ha apuntat que l'avantprojecte sortirà pròximament a informació pública i que després s'obrirà una fase d'al·legacions. En aquest sentit, el portaveu de l'empresa elèctrica ha dit que intentaran buscar el consens amb el territori i que estudiaran i valoraran la seva viabilitat des d'un punt de vista tècnic i mediambiental.

El delegat de REE a Catalunya ha recordat que la MAT té com a objectius reforçar l'alimentació del TGV i la possibilitat 'd'evacuar la generació elèctrica del Pirineu', entre d'altres. Pinós ha insistit que la companyia es marca el període comprès entre els anys 2013 i 2014 per enllestir la construcció de la línia.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.