UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 10790 Estudiants contraris a Bolonya aturen classes a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Estudiants contraris a Bolonya aturen classes a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB

Demanen un referèndum vinculant sobre l'aplicació de la reforma

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Diversos estudiants contraris al Pla Bolonya han protagonitzat aquest dilluns l'aturada de diverses classes de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) com a mesura de protesta contra aquest projecte educatiu d'àmbit europeu. Els estudiants han destacat que 12 classes s'han unit a les reivindicacions, un fet que ha estat desmentit pel degà de la facultat, Josep Maria Sanauja, que ha contestat que només una classe s'ha unit a la vaga.

Els estudiants que protesten ja han avisat que continuaran amb les mobilitzacions 'fins que la direcció de la UAB no vulgui debatre' les seves tres reivindicacions: 'la retirada dels expedients i imputacions als estudiants que es van manifestar contra el pla, la celebració d'un referèndum vinculant i que la UAB reconegui el seu dèficit pressupostari i la impossibilitat d'aplicar el projecte de Bolonya'.
manifestació bolonya
Comparteix
   

Una de les portaveus dels estudiants, Gemma Amorós, ha explicat que durant el matí de dilluns només s'han fet dues classes a la facultat i que a la resta 's'hi han fet debats amb professors, alumnes i gent de l'assemblea que promou aquesta ocupació'. Els protestants han centrat les seves accions en explicar 'què és Bolonya i com afectarà a tots els estudiants'. Pel que fa a les reaccions a les seves mobilitzacions, Amorós ha reconegut que 'hi ha hagut de tot', però també ha destacat que 'la majoria de la gent' s'ha unit al debat.

Amorós, d'altra banda, ha volgut deixar clar que no volen que no es faci classe, sinó 'fomentar el debat, que la gent participi i que diguin si estan a favor del Pla de Bolonya'.

Per la seva banda, Sanauja ha criticat les mobilitzacions que s'han viscut aquest dilluns. En declaracions a l'ACN, ha destacat que 'hi ha hagut força discussió perquè qui ha de decidir si es fa classe és el professor, d'acord amb els alumnes. El que ha passat és que a moltes classes s'ha fet classe i en moltes altres hi havia poca gent perquè ja havien previst que hi hauria actes així i no han vingut o han marxat'.

Finalment, i pel que fa a les demandes dels estudiants, Sanauja ha destacat que 'són les típiques contra Bolonya i que cada any es repeteixen', alhora que ha avisat que 'és un procés imparable'.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.